Gå til innhold

TV-serier og filmer for barn mellom 0-2 år?


kongenavtys

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg bor i et asiatisk land og er språkpartner med en frøken som ønsker å lære seg norsk. I den sammenheng trenger jeg tips til noen barnefilmer mellom 0-2 (helst tilgjengelig på Youtube) som hun kan bruke til å forstå enkel setningsoppbygging og kanskje lære nye ord.

Noen tips? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar! De engelsktalende episodene hadde tale, men i de norske Peppa gris-episodene jeg fant på nett snakket de ikke et ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Arabella skrev:

Så små barn skal ikke utsettes for tv og lignende medier.

Greit. Men hva med 2-4 år da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sønn på 2 år er veldig glad i pocoyo :) tror du ka se det gratis på nrk.no.

Anonymkode: 0c288...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Arabella skrev:

Nå er det andre gangen du poster litt merkelige svar. Har du forstått hva tråden handler om? Har du lest førsteinnlegget? Det er en kinesisk 25 år gammel dame som skal se på disse TV-seriene, ikke barn under tre år. Hvorvidt barn tar skade av det eller ei er faktisk likegyldig ift trådens tema.

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn på 2 år er veldig glad i pocoyo :) tror du ka se det gratis på nrk.no.

 

Herlig, tusen takk for svar! :) Skal ta en titt i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, kongenavtys skrev:

Nå er det andre gangen du poster litt merkelige svar. Har du forstått hva tråden handler om? Har du lest førsteinnlegget? Det er en kinesisk 25 år gammel dame som skal se på disse TV-seriene, ikke barn under tre år. Hvorvidt barn tar skade av det eller ei er faktisk likegyldig ift trådens tema.

Hva mener du med merkelige svar? Jeg har lest HI og beklager om jeg har misforstått hva TS mente. Det må vel finnes andre og bedre måter å lære et nytt språk på enn å lære noe via barnetv.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...