Gå til innhold

Hva spiser du til frokost?


PurpleRain

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg blitt hektet på grove rundstykker med snøfrisk med smak av dill, pepperskinke, avokado oppå, krydret med salt og pepper.

Nam, så godt! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel spise eg ingenting til frokost............ Spise ikke før middag...........

Anonymkode: 865b4...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt

Raw chocolate brownie

Byggrynslunsj

Skyr

 

I helgene pleier det å bli rundstykker eller smoothie om jeg har ungene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hverdags spiser jeg oftest en variant av overnight oats - basen er av store havregryn, knuste linfrø eller chiafrø, melk og litt vaniljeyoghurt - og så varierer jeg med smakstilsetninger som feks frosne blåbær eller bringebær og kanskje litt kokosflak, eplebiter og kanel og kardemomme, peanøttsmør osv. Noen ganger blir det vanlig tradisjonell varm havregrøt. Andre dager knekkebrød med leverpostei, kremost med urter og skinke, hvitost med blåbærsyltetøy eller lemon curd. jeg har nesten alltid en frukt (som regel pære eller kiwi) ved siden av frokosten, og hvis jeg spiser knekkebrød er det som regel tomat og paprika i store doser til. Drikker vann til maten.

I helgene er det oftest nystekt brød fra bakeren i nabolaget (skummelt å ha en sånn i nærheten som åpner tidlig på morgenen...), godt pålegg, frukt og juice. Påfulgt av en stor kanne kaffe. En gang i blant lager vi pannekaker, enten med grovt mel, søtpotet eller banan i.

Jeg elsker frokost!

Anonymkode: 61867...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag toast med avokadoskiver, rødløk, chilliflak, salt&pepper, og balsamicosirup (favoritt). Hadde også en smoothie og nå kaffe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Kommer an på om det er hverdag eller fri, om jeg har det travelt eller god tid. Men er egentlig et skikkelig frokostmenneske. I helgene drar jeg på med gode rundstykker eller godt brød, og pålegg som pesto, god skinke, brie, eggerøre, avokado.. Kokt egg i eggeglass, kaffe og juice eller smoothie. Kan finne på å lage amerikanske pannekaker med lønnesirup og bacon. 

På hverdager blir det raskere løsninger. Kjæresten lager ofte havregrøt til meg mens jeg står i dusjen. Om jeg er såpass seint ute at jeg bare må raske med meg noe fra butikken på veien, blir det typisk en God Morgen zero og en banan.

Anonymkode: bfa6d...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...