Gå til innhold

Jeg er ikke syk nok til å gå til psykolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Black Amethyst skrev:

Noe så dumt! Psykologer er da ment til å være der for de som trenger å prate om vanskelige erfaringer, sorg trengs også å bli bearbeidet like mye som andre grunner for hvorfor en trenger å gå til psykolog. 

Håper det ordner seg for deg snart, og at du finner den hjelpen og støtten du trenger. :klem:

Ja, det er veldig kjedelig at det skal være så vanskelig! Det lille overskudde jeg har i hverdagen brukes på å fundere og bekymre meg.. 

takk☺️

Anonymkode: c1f57...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis faren din døde av sykdom er der noen ganger tilbud for etterlatte på sykehuset. 

Anonymkode: 6f162...aa3

Han har hatt diabetes i alle år, men døde av hjerteinfarkt. Så tror nok ikke det gjelder da :/

Anonymkode: c1f57...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her gjør meg virkelig så sint! Hadde jeg vært deg så ville jeg byttet lege. Det er sterkt å be om hjelp til å takle psyken sin, mange bruker altfor lang tid til å be om hjelp fra psykolog. Jeg mener at alle slike tilfeller skal tas på alvor! En lege som ikke tar det på alvor forstår ikke at alvoret ikke alltid er så synlig utenpå som fysiske sykdommer og skader er. Jeg blir så sint over at man nesten må være suicidal og halvgæren for å faktisk få hjelp, for at noen skal se at det trengs. Jeg tror legen din har en usunn visjon om hva psykiske lidelser er fornoe, og om hva psykologen faktisk er til. Dessverre tror jeg det er mange leger som er slik. Men jeg anbefaler å bytte til en lege som i det minste tar deg nok på alvor til å prioritere din søking etter hjelp, og få deg henvist til en psykolog. 

Anonymkode: df23e...d7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har hatt diabetes i alle år, men døde av hjerteinfarkt. Så tror nok ikke det gjelder da :/

Anonymkode: c1f57...fcf

Sannsynligvis ikke, det er mer for kreft og sånt. 

Anonymkode: 6f162...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette her gjør meg virkelig så sint! Hadde jeg vært deg så ville jeg byttet lege. Det er sterkt å be om hjelp til å takle psyken sin, mange bruker altfor lang tid til å be om hjelp fra psykolog. Jeg mener at alle slike tilfeller skal tas på alvor! En lege som ikke tar det på alvor forstår ikke at alvoret ikke alltid er så synlig utenpå som fysiske sykdommer og skader er. Jeg blir så sint over at man nesten må være suicidal og halvgæren for å faktisk få hjelp, for at noen skal se at det trengs. Jeg tror legen din har en usunn visjon om hva psykiske lidelser er fornoe, og om hva psykologen faktisk er til. Dessverre tror jeg det er mange leger som er slik. Men jeg anbefaler å bytte til en lege som i det minste tar deg nok på alvor til å prioritere din søking etter hjelp, og få deg henvist til en psykolog. 

Anonymkode: df23e...d7d

Takk for at du forstår! Er også sint for at jeg må være "syk i hodet" for å få den hjelpen jeg trenger. Jeg skal ta å bytte lege i morgen! 

Anonymkode: c1f57...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt lege fort. 

Blir så forbanna at noen prøver å ta livet sitt for å få hjelp. 

Psykolog er der noen deler sine tanker og det som er vanskelig mens din idiotiske lege sier at du ikke har det "så jævli" 

hvis jeg hadde vært deg , hadde jeg anmeldt den idioten. 

For en fastlege du har hatt. 

 

Anonymkode: 220d8...878

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du forstår! Er også sint for at jeg må være "syk i hodet" for å få den hjelpen jeg trenger. Jeg skal ta å bytte lege i morgen! 

Anonymkode: c1f57...fcf

Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde brukt tid på å få psykolog i ditt tilfelle, selv om du bør bytte lege fordi han virker lite villig til å hjelpe deg. Men ventetiden er ofte svært lang på psykolog så det kan være mange av de andre rådene i tråden er mer hensiktsmessig for deg fordi du trenger å prate om disse tingene nå. Ikke om ett halvt år. 

Anonymkode: 6f162...aa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt lege fort. 

Blir så forbanna at noen prøver å ta livet sitt for å få hjelp. 

Psykolog er der noen deler sine tanker og det som er vanskelig mens din idiotiske lege sier at du ikke har det "så jævli" 

hvis jeg hadde vært deg , hadde jeg anmeldt den idioten. 

For en fastlege du har hatt. 

 

Anonymkode: 220d8...878

Ja, jeg skal bytte i morgen!

Anonymkode: c1f57...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde brukt tid på å få psykolog i ditt tilfelle, selv om du bør bytte lege fordi han virker lite villig til å hjelpe deg. Men ventetiden er ofte svært lang på psykolog så det kan være mange av de andre rådene i tråden er mer hensiktsmessig for deg fordi du trenger å prate om disse tingene nå. Ikke om ett halvt år. 

Anonymkode: 6f162...aa3

Ja, dessverre kan ventetiden være lang, men at TS burde bytte fastlege er uansett ganske klart. 

Endret av MyIian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde brukt tid på å få psykolog i ditt tilfelle, selv om du bør bytte lege fordi han virker lite villig til å hjelpe deg. Men ventetiden er ofte svært lang på psykolog så det kan være mange av de andre rådene i tråden er mer hensiktsmessig for deg fordi du trenger å prate om disse tingene nå. Ikke om ett halvt år. 

Anonymkode: 6f162...aa3

Jeg skal ta å sjekke rundt i morgen. Vet det er kø for å få timer hos psykolog.. skal sjekke litt rundt sorggrupper og familievernkontoret i morgen.

Anonymkode: c1f57...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta å sjekke rundt i morgen. Vet det er kø for å få timer hos psykolog.. skal sjekke litt rundt sorggrupper og familievernkontoret i morgen.

Anonymkode: c1f57...fcf

Bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt lege, ja. 

 

Men hvis det kommunale tilbudet hvor du bor, hvor du kan få pratet med psykiatrisk sykepleier el.l., er som i min kommune, så kan jeg på det sterkeste anbefale det. Syns AB tidligere i tråden svartmaler denne yrkesgruppen veldig. Jeg har kjempegod erfaring, og "min" sykepleier var hele tiden åpen på at hun kom til å videresende meg eller gi beskjed om at jeg trengte annen hjelp, om hun merket at mine behov var utenfor hennes kompetanse. Kjempedyktig sykepleier, og jeg vet veldig mange andre også har hatt hjelp av lignende tjenester. Fordelen er i tillegg at ventetiden ofte er kort.

Anonymkode: dea3d...ba6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bytt lege, ja. 

 

Men hvis det kommunale tilbudet hvor du bor, hvor du kan få pratet med psykiatrisk sykepleier el.l., er som i min kommune, så kan jeg på det sterkeste anbefale det. Syns AB tidligere i tråden svartmaler denne yrkesgruppen veldig. Jeg har kjempegod erfaring, og "min" sykepleier var hele tiden åpen på at hun kom til å videresende meg eller gi beskjed om at jeg trengte annen hjelp, om hun merket at mine behov var utenfor hennes kompetanse. Kjempedyktig sykepleier, og jeg vet veldig mange andre også har hatt hjelp av lignende tjenester. Fordelen er i tillegg at ventetiden ofte er kort.

Anonymkode: dea3d...ba6

Da skal jeg ta å sjekke ut det også, takk!

Anonymkode: c1f57...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke å få igjennom fastlegen for å komme i kontakt med psykiatrisk tjeneste, let opp kontaktinformasjon på kommunens hjemmeside og ta deretter kontakt og forklar situasjonen. Har gjort det samme selv uten å gå gjennom fastlegen. Tror nok det er lurt av deg å snakke med profesjonelle, har opplevd selv å miste en av foreldrene mine som tenåring og det er omtrent 18 siden hn døde. Jeg var en slik innadvendt person så jeg snakket ikke om sorgen med noen, har faktisk aldri gjort. Snakket ikke om det med den gjenlevende foreldrene heller, men her ser jeg jo ar den gjenlevende foreldrene burde ha skaffet meg hjelp.

Anonymkode: c58bf...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere som har hatt god hjelp av psykiatrisk sykepleier så sjekk opp i dette TS. Her kommer det jo veldig ann på kjemien man får med personen. Det finnes mange flinke psykiatriske sykepleiere. Lykke til!

Anonymkode: c50fb...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke å få igjennom fastlegen for å komme i kontakt med psykiatrisk tjeneste, let opp kontaktinformasjon på kommunens hjemmeside og ta deretter kontakt og forklar situasjonen. Har gjort det samme selv uten å gå gjennom fastlegen. Tror nok det er lurt av deg å snakke med profesjonelle, har opplevd selv å miste en av foreldrene mine som tenåring og det er omtrent 18 siden hn døde. Jeg var en slik innadvendt person så jeg snakket ikke om sorgen med noen, har faktisk aldri gjort. Snakket ikke om det med den gjenlevende foreldrene heller, men her ser jeg jo ar den gjenlevende foreldrene burde ha skaffet meg hjelp.

Anonymkode: c58bf...d7f

Da skal jeg få sett på det. Tusen takk for tips, setter pris på det. 

Trist å høre om forelderen din, det er så vondt.. kjenner også at det irriterer meg litt at mi mor ikke gjør mer for å hjelpe meg. Hun og min far har vært skilt i 16 år, så sorgen har ikke gått så veldig inn på henne. 

Takk❤️

Anonymkode: c1f57...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om flere som har hatt god hjelp av psykiatrisk sykepleier så sjekk opp i dette TS. Her kommer det jo veldig ann på kjemien man får med personen. Det finnes mange flinke psykiatriske sykepleiere. Lykke til!

Anonymkode: c50fb...bfc

Tusen takk, jeg skal sjekke det opp☺️

Anonymkode: c1f57...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en bra ting at du ikke er syk nok til psykolog. Har du undersøkt om du kan dra på etterlattekurs f. eks? har du snakket med sosionom på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket også psykolog, etter å ha gjennomgått traumatiske opplevelser knyttet til nær familie. Fungerte verken hjemme eller i jobb. 

Legen min jobber hardt med å få meg til psykolog, men jeg ble vurdert som "ikke syk nok" til å få tilbud gjennom dps. 

Har heldigvis fått hjelp gjennom bedrifthelsetjenesten i kommunen jeg er ansatt, men jeg anser det nesten bare som flaks. 

Uansett, bytt fastlege, som i det minst sender inn en hensvisning!

Anonymkode: ae4db...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/10/2016 den 2.01, AnonymBruker skrev:

Det er en meget dårlig fastlege, bytt fastlege-jeg har to ganger fått henvisning til psykolig med mindre grunnlag enn det.

Anonymkode: d18bc...303

Eller så kan det være at legen vet at det er vanskelig å komme inn på poliklinikken pga køer. Å bli henvist er ikke det samme som å bli garantert plass på poliklinikken desverre. 

Anonymkode: 40996...4a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...