Gå til innhold

Jeg er ikke syk nok til å gå til psykolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 20 år som mistet pappa'n min for 6 mnd siden. For noen uker siden spurte jeg fastlegen om å få henvisning til psykolog fordi jeg sliter så mye og ikke fungerer ordentlig. Fikk i ettertid beskjed om at jeg ikke har det "jævli nok" - derfor blir ikke jeg prioritert. 

Spørsmålet mitt er følgende - hvordan gjør jeg det? Jeg trenger noen å snakke med. Familie og venner er ikke aktuelt. Har også vært til samtale med en prest, men det ble feil for meg. Jeg trenger så sårt hjelp, så jeg håper noen der ute har tips. går det Ann å gå til psykolog uten å bli henvist? Har også hørt snakk om et "familie-ett eller annet" sted hvor det går an å gå til samtale. 

Anonymkode: c1f57...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Familievernkontoret er nok det du tenker på.

Du kan gå til privat psykolog. Eller du kan bytte fastlege og få en henvisning av en annen lege. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt kommunen og be om psykiatrisk sykepleie. Spør også om det finnes sorggrupper der du bor. 

Anonymkode: 162a7...179

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt kommunen og be om psykiatrisk sykepleie. Spør også om det finnes sorggrupper der du bor. 

Anonymkode: 162a7...179

Jeg vil aldri anbefale noen å gå til en psykiatrisk sykepleier. Det er i de fleste tilfeller bortkastet.

Anonymkode: 54015...b11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil aldri anbefale noen å gå til en psykiatrisk sykepleier. Det er i de fleste tilfeller bortkastet.

Anonymkode: 54015...b11

Jaha..?

Anonymkode: 0da66...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jaha..?

Anonymkode: 0da66...c07

Jepp. De har noe videreutdanning, men er allikevel ikke de man vil snakke med om psyken sin. Huff, nei. 

Anonymkode: 54015...b11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, MyIian skrev:

Familievernkontoret er nok det du tenker på.

Du kan gå til privat psykolog. Eller du kan bytte fastlege og få en henvisning av en annen lege. 

Ja, det stemmer. Tusen takk. 

Anonymkode: c1f57...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt kommunen og be om psykiatrisk sykepleie. Spør også om det finnes sorggrupper der du bor. 

Anonymkode: 162a7...179

Hmm, jeg har ikke tenkt på sorggrupper engang. Er det noe jeg spør etter hos legen?

Anonymkode: c1f57...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, jeg har ikke tenkt på sorggrupper engang. Er det noe jeg spør etter hos legen?

Anonymkode: c1f57...fcf

For guds skyld, ikke spør den dusten av en fastlege du har nå. Han virker jo ikke helt oppegående.

http://sorggrupper.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MyIian skrev:

For guds skyld, ikke spør den dusten av en fastlege du har nå. Han virker jo ikke helt oppegående.

http://sorggrupper.no

Nei, han har nok ikke helt peil på hva han skal gjøre. Da jeg var inne hos han så fortalte han det at jeg ikke var syk nok til å bli henvist til psykolog. Og så begynte jeg å gråte, men han sa ingenting om sorggrupper, familievernkontoret eller noen ting! 

Takk for link!

 

Anonymkode: c1f57...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, han har nok ikke helt peil på hva han skal gjøre. Da jeg var inne hos han så fortalte han det at jeg ikke var syk nok til å bli henvist til psykolog. Og så begynte jeg å gråte, men han sa ingenting om sorggrupper, familievernkontoret eller noen ting! 

Takk for link!

 

Anonymkode: c1f57...fcf

:klem:

Jeg mistet også min far da jeg var ganske ung. Det er tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja - det er rett og slett helt forferdelig..

Gikk inn på linken. Har søkt litt i byene rundt her. Eneste av tilbud som kommer opp er barn opp til 18 år, og for foreldre som har mistet barn. Jeg går jo ikke inn under noen av de kategoriene :/

Anonymkode: c1f57...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du elev eller student noe sted?

Da finnes det ulike tilbud gjennom elevtjenesten eller studentsamskipnaden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ananas. skrev:

Er du elev eller student noe sted?

Da finnes det ulike tilbud gjennom elevtjenesten eller studentsamskipnaden. 

Nei. Er på mitt andre friår etter videregående!

Anonymkode: c1f57...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en meget dårlig fastlege, bytt fastlege-jeg har to ganger fått henvisning til psykolig med mindre grunnlag enn det.

Anonymkode: d18bc...303

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Er på mitt andre friår etter videregående!

Anonymkode: c1f57...fcf

Ok. Noen steder finnes det helsestasjoner for ungdom som er beregnet på folk opp til noen og tjue, ville sjekket ut det også. De burde også kunne hjelpe deg med noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en meget dårlig fastlege, bytt fastlege-jeg har to ganger fått henvisning til psykolig med mindre grunnlag enn det.

Anonymkode: d18bc...303

Da får jeg kanskje gjøre det. Takk for svar!

Anonymkode: c1f57...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ananas. skrev:

Ok. Noen steder finnes det helsestasjoner for ungdom som er beregnet på folk opp til noen og tjue, ville sjekket ut det også. De burde også kunne hjelpe deg med noe :)

Takk for tips, det skal jeg se etter☺️

Anonymkode: c1f57...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Amethyst

Noe så dumt! Psykologer er da ment til å være der for de som trenger å prate om vanskelige erfaringer, sorg trengs også å bli bearbeidet like mye som andre grunner for hvorfor en trenger å gå til psykolog. 

Håper det ordner seg for deg snart, og at du finner den hjelpen og støtten du trenger. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis faren din døde av sykdom er der noen ganger tilbud for etterlatte på sykehuset. 

Anonymkode: 6f162...aa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...