Gå til innhold

Bare fattige handler på Rema


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg handler stort sett på Rema 1000 og kun fordi det er mest praktisk:) Og jeg kan love deg at vi har bok med penger.

Anonymkode: e8b7f...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg handler stort sett på Rema 1000 og kun fordi det er mest praktisk:) Og jeg kan love deg at vi har bok med penger.

Anonymkode: e8b7f...a2f

Nok

Anonymkode: e8b7f...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du handler på Extra da ?

Anonymkode: 61b46...df7

Da er du super duper fattig og får bare 3000 i måneden. :fnise: 

Anonymkode: be500...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser stadig folk med Rema 1000 poser, og syns så synd på de! Tenk å ha så dårlig råd at de ikke har råd til å handle på kvalitetsbutikker.. i det minste på Meny... som dog de senere årene har blitt mer fattigmannsbutikk i mine øyne.
Det verste jeg ser er når jeg ser høyt lønnede handle på Rema, da tenker jeg at han der må være en skikkelig gnier! Han har da råd til kvalitet?

Hvor handler du dine dagligvarer?

Anonymkode: b9376...125

God mandag til deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naturbarn1
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser stadig folk med Rema 1000 poser, og syns så synd på de! Tenk å ha så dårlig råd at de ikke har råd til å handle på kvalitetsbutikker.. i det minste på Meny... som dog de senere årene har blitt mer fattigmannsbutikk i mine øyne.
Det verste jeg ser er når jeg ser høyt lønnede handle på Rema, da tenker jeg at han der må være en skikkelig gnier! Han har da råd til kvalitet?

Hvor handler du dine dagligvarer?

Anonymkode: b9376...125

Er rett og slett HYPER STOLT. Over å ha økonomien min i orden. Dermed handler jeg på nærbutikk. Skal jeg ha noe ferskvare, går jeg 700 meter og får alt jeg trenger der. Sukk, vi er heldig som har så mange flotte valg i våre liv .:biggrin: 

har og en konto det står penger på. REISER for og set det vakre landet vårt NORGE.:fnise:

Endret av Naturbarn1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytter på mellom rema, kiwi og Coop extra, det er de butikkene som er i nærheten av oss. Og 1 gang i mnd handler vi i Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser stadig folk med Rema 1000 poser, og syns så synd på de! Tenk å ha så dårlig råd at de ikke har råd til å handle på kvalitetsbutikker.. i det minste på Meny... som dog de senere årene har blitt mer fattigmannsbutikk i mine øyne.
Det verste jeg ser er når jeg ser høyt lønnede handle på Rema, da tenker jeg at han der må være en skikkelig gnier! Han har da råd til kvalitet?

Hvor handler du dine dagligvarer?

Anonymkode: b9376...125

Jeg tenker at personer med slike holdninger må være fattige et sted det er særdeles viktig å være rik, og at den type fattigdom gjør seg gjeldende på mange områder i livet.:opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler kun på extra, og kjøper kun extra varer. 

Handler coop kjøttdeig og coop taco tilbehør.

Er ekstremt gjerrig

Anonymkode: b3c0a...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ting er jeg kvalitetsbevisst på også, kan nevne de her:

- Lyd og Bilde-produkter (HiFi)

- Sitteplass og seng (komfort der man bruker mye tid)

- Kvalitetsprodukter hva gjelder interesser innen idrett og friluftsliv

- Hva gjelder maten jeg spiser

Ting jeg gir blaffen i, kan her nevne:

- Hvilken bil jeg har/kjører (bare den er sikker, økonomisk og komfortabel)

- Klesstil og merkeklær (får hjelp av venninner)

- Interiør (får hjelp av venninner)

- Ja stort sett alt annet...

------

Er enig med TS at de fleste av matvarekjedene selger dårlig kvalitet, livet er for kort til å ikke spise god mat synes jeg.

Derfor handler jeg som følgende:

- Brød handler jeg alltid på et bakeri/konditori (årsak: mye bedre brød)

- Frukt og grønt handles i en innvandrerbutikk (årsak: større utvalg og ferskere produkter)

- Kjøttfarse-produkter (pølse o.l.) handler jeg fra lokale pølsemakeri, Idsøe er der favoritten. 

- Foretrekker som deg butikker som f.eks. Meny fremfor f.eks. Kiwi (årsak: større utvalg)

- Foretrekker råvarebasert mat fremfor hel- og halv-fabrikata

- Foretrekker økologisk mat

- Foretrekker lokale produsenters produkter fremfor storprodusentenes (geitost fra Undredal f.eks)

- Besøker oftere enn snittet nisjebutikker/spesialforretninger for mat

------

Både den høyere prisen og det at det er mer tidkrevende er definitivt verdt det, det beriker i alle fall min tilværelse og forskjellen er som natt og dag om man sammenligner produktene opp mot hverandre.

Likevel blir jo det meste kjøpt i nettopp billigbutikker, men jeg er så kresen på matvarene at jeg veldig ofte får kommentarer for det, flere venner rister på hodet og tror jeg er gal - dog anser jeg maten som billig her i landet (sett i lys av hva vi tjener), likevel er jeg sur på kjedene som øker prisene tross volumet de selger er blitt mindre (yoghurt som før ble solgt i 0,5l beger men som nå selges i 0,4l f.eks.). Matvarekjedene er sleipe slik sett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god økonomi, men hvorfor skal jeg gidde å betale mye mer for en vare enn det det f.eks koster på Rema eller Kiwi? Dessuten er Rema eller Kiwi som oftest nærmest folks hjem.

Ja, jeg drar ofte til Finnland eller Sverige for å storhandle. Kall meg gjerne gnien, TS, men jeg gidder ikke å betale mer for et produkt enn det jeg kan få andre steder. 

Jeg synes det uansett er patetisk om såkalte "høytlønnede" føler de må handle på de dyre stedene for å vise såkalt "makt". Det beviser bare for meg at de mangler selvtillit

Endret av Mearrasámi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mearrasámi skrev:

Jeg har veldig god økonomi, men hvorfor skal jeg gidde å betale mye mer for en vare enn det det f.eks koster på Rema eller Kiwi? Dessuten er Rema eller Kiwi som oftest nærmest folks hjem.

Ja, jeg drar ofte til Finnland eller Sverige for å storhandle. Kall meg gjerne gnien, TS, men jeg gidder ikke å betale mer for et produkt enn det jeg kan få andre steder. 

Jeg synes det uansett er patetisk om såkalte "høytlønnede" føler de må handle på de dyre stedene for å vise såkalt "makt". Det beviser bare for meg at de mangler selvtillit

Du vet, alle som ikke har like mange millioner på konto som TS er fattig. For TS utgjør det å handle på Meny en hundredels dråpe i havet. Så det er først når man ikke merker på kontoen at man handler på Rema eller Meny, eller at man leier en leilighet til 3000 eller 100 000 kr i måneden, at man har god økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke huske sist jeg var inne i en REMA butikk, men fra hva jeg husker så var ikke den butikken så dum.

Nå handler jeg bare på to butikker og det er Alepa og K-Market, hovedsaklig Alepa da de har åpent 7-23 7 dager i uken og K-Market fordi de har det beste utvalget i frukt & grönt samt et usedvanlig stor utvalg av öl som de selger 7 dager uken mellom 9-21.

Anonymkode: e6ea0...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod i køen på den eksklusive matbutikken i byen for jeg skulle ha det beste av ferskvarene som var.....det stod en godt voksen mann før meg med en liten ost. Mannen betaltefor den lille osten sin og..... tok med seg ganske mange poser med den dyre butikken sin logo.

Etter at jeg hadde fått alt det snadre jeg skulle ha kjørte, jeg til Rema...Etter en stund hadde jeg fått de andre varene...vel i kassen så ser jeg jammen den samme mannen som var på den andre dyre butikken....han har handlet i bøtter og spann men takker nei til poser.... fire fulle poser med varer fra den eksklusive butikken hadde han plutselig på Rema. Det var helt sikker naboene han skulle briefe for....Ja, ja

Jeg for min del elsker å bruke Fretex sine poser hvor det står Takk, og de blir flittig brukt, kjøper alltid med meg noen ekstra når jeg har vært innom og kjøpt noe spennende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎09‎.‎10‎.‎2016 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Så lenge de har de samme varene er det vel ikke noe problem? Verre med first price og andre billig produkter som smaker shiit og ikke er verdt penga uansett.  Smakt first Price fiskegrateng? 😷 haha. Mye bra fra billig produkter da :)

Anonymkode: 9ad4e...a02

First Price makrell i tomat er kjempegodt, og smaker akkurat som Stabburets. Nakkekotelettene, kjøttdeigen og kyllingfileten er av god kvalitet og ikke så veldig annerledes på smak enn Gilde-kjøttdeig, Prior og Edelgris. Lettcolaen er også kjempegod og har ikke den samme ettersmaken som Pepsi Max. Du burde prøve First Price fiskeboller en gang 😊 Mye god snacks også - det av First Price som ikke er så bra er osten, melkesjokoladen og isen. Og dopapiret, hvis du er kresen på det...

For øvrig kjenner jeg ingen som utelukkende kjøper merkevarer samme hvor god råd de har. Kjøper jeg Edelgris-koteletter er det fordi det er datovare til halv pris. Det er styggedom å sløse med mat. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2016 den 4.07, AmandaVI skrev:

First Price makrell i tomat er kjempegodt, og smaker akkurat som Stabburets. Nakkekotelettene, kjøttdeigen og kyllingfileten er av god kvalitet og ikke så veldig annerledes på smak enn Gilde-kjøttdeig, Prior og Edelgris. Lettcolaen er også kjempegod og har ikke den samme ettersmaken som Pepsi Max. Du burde prøve First Price fiskeboller en gang 😊 Mye god snacks også - det av First Price som ikke er så bra er osten, melkesjokoladen og isen. Og dopapiret, hvis du er kresen på det...

For øvrig kjenner jeg ingen som utelukkende kjøper merkevarer samme hvor god råd de har. Kjøper jeg Edelgris-koteletter er det fordi det er datovare til halv pris. Det er styggedom å sløse med mat. :nei:

Rema, first-price og eldorado  =  for dummies  :spy:

Anonymkode: 7e351...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...