Gå til innhold

Bare fattige handler på Rema


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser stadig folk med Rema 1000 poser, og syns så synd på de! Tenk å ha så dårlig råd at de ikke har råd til å handle på kvalitetsbutikker.. i det minste på Meny... som dog de senere årene har blitt mer fattigmannsbutikk i mine øyne.
Det verste jeg ser er når jeg ser høyt lønnede handle på Rema, da tenker jeg at han der må være en skikkelig gnier! Han har da råd til kvalitet?

Hvor handler du dine dagligvarer?

Anonymkode: b9376...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På nærmeste butikk. Altså Kiwi eller Rema 1000 :nigo:

Tar ikke ut bilen eller kjøper bussbillett for å måtte handle på Meny. Skal jeg ha et skikkelig kjøttstykke eller slakterproduserte pølser så tar jeg ut bilen og kjører opp til slakteren.

Utenom det er jeg så fattig og så gjerrig at jeg Harryhandler sånn hver 2. - 3. uke og kjøper grønnsaker og frukt på nærmeste asiabutikk.

Anonymkode: 02ec2...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på rema. Det er den beste butikken her i området

Anonymkode: d070e...184

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall er 90% av landets befolkning fattigfolk. For kiwi, joker, og coop selger omtrent samme greia.

Galgenhumor. Det er fortsatt helg:fnise:

Anonymkode: 0619d...e55

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg handler 8 av 10 ganger på Kiwi. :fnise: Et par ganger nå og da må jeg innom Rema fordi de har et produkt jeg bruker jevnlig, og Kiwi ikke har det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Isåfall er 90% av landets befolkning fattigfolk. For kiwi, joker, og coop selger omtrent samme greia.

Galgenhumor. Det er fortsatt helg:fnise:

Anonymkode: 0619d...e55

Må være stressende å kun kjøpe kjøtt hos kvalitetsslakter, dra videre for å handle grønnsaker på torget, deretter fra til krydderbutikk, så til gårdsbutikk for egg og melk (eller er ikke dette kvalitet nok?), og masse andre småbutikker for å få fullt en handlevogn til en ukes forbruk :) 

Anonymkode: 6f5fc...760

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturbarn1
19 minutter siden, MarianneE skrev:

*Tar ansvar og setter ut bøtter med popkorn med en gang*

Ferskmatdisken på Spar og Prix er av den ypperste kvalitet😥😥😆

 

Og hva er fattig grensen?

Endret av Naturbarn1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må være stressende å kun kjøpe kjøtt hos kvalitetsslakter, dra videre for å handle grønnsaker på torget, deretter fra til krydderbutikk, så til gårdsbutikk for egg og melk (eller er ikke dette kvalitet nok?), og masse andre småbutikker for å få fullt en handlevogn til en ukes forbruk :) 

Anonymkode: 6f5fc...760

Det var nok mer for hjemmeværende fruer på 50-tallet, der hovedoppgaven var å ta seg av mann og barn - og supermarkedene ikke hadde kommet på plass enda.

 

Anonymkode: 7c773...8d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser stadig folk med Rema 1000 poser, og syns så synd på de! Tenk å ha så dårlig råd at de ikke har råd til å handle på kvalitetsbutikker.. i det minste på Meny... som dog de senere årene har blitt mer fattigmannsbutikk i mine øyne.
Det verste jeg ser er når jeg ser høyt lønnede handle på Rema, da tenker jeg at han der må være en skikkelig gnier! Han har da råd til kvalitet?

Hvor handler du dine dagligvarer?

Anonymkode: b9376...125

Det du stadig ser, er prisbevisste mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fattige er mer opptatt av andres liv enn av sitt eget liv.
Bare fattige forteller andre hvordan de skal leve sine liv.

Anonymkode: b86b2...ebe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ikke minst: bare fattige dømmer andre ut fra deres materielle velstand/inntekt/økonomiske tilganger.

Anonymkode: b86b2...ebe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de har de samme varene er det vel ikke noe problem? Verre med first price og andre billig produkter som smaker shiit og ikke er verdt penga uansett.  Smakt first Price fiskegrateng? 😷 haha. Mye bra fra billig produkter da :)

Anonymkode: 9ad4e...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være stressende å kun kjøpe kjøtt hos kvalitetsslakter, dra videre for å handle grønnsaker på torget, deretter fra til krydderbutikk, så til gårdsbutikk for egg og melk (eller er ikke dette kvalitet nok?), og masse andre småbutikker for å få fullt en handlevogn til en ukes forbruk :) 

Anonymkode: 6f5fc...760

Det handler vel for deg fleste om hvilke butikker man har nært tenker jeg. For meg er det kortere vei til slakterbutikken enn til nærmeste Meny. Så de sjeldne gangene jeg spiser kjøtt så tar jeg turen til slakterbutikken. Liker også å støtte dem fordi de er en utrydningstruet butikktype mange steder utenfor byer med litt størrelse.

Asiabutikk med bedre utvalg og kvalitet enn Kiwi og Rema har jeg vegg i vegg, så for meg er det veldig enkelt og praktisk å bruke dem. De har gårdsegg fra en lokal bonde, så ferskere blir ikke eggene fra kjedebutikken for meg. Friskt krydder har de også i kassevis.

Jeg er heldig sånn sett, og jeg er veldig klar over at jeg er heldig.

Anonymkode: 02ec2...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturbarn1
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare fattige er mer opptatt av andres liv enn av sitt eget liv.
Bare fattige forteller andre hvordan de skal leve sine 

Endret av Naturbarn1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser stadig folk med Rema 1000 poser, og syns så synd på de! Tenk å ha så dårlig råd at de ikke har råd til å handle på kvalitetsbutikker.. i det minste på Meny... som dog de senere årene har blitt mer fattigmannsbutikk i mine øyne.
Det verste jeg ser er når jeg ser høyt lønnede handle på Rema, da tenker jeg at han der må være en skikkelig gnier! Han har da råd til kvalitet?

Hvor handler du dine dagligvarer?

Anonymkode: b9376...125

Nå har vi Cubus tråd for de fattige og en Sparkjøp tråd for de enda fattigere, og så Rema 1000, hva blir det neste? 

Noen klarer faktisk å ha to eller flere tanker i hodet samtidig. De inteligente handler hyllevarer på Rema 1000 og ferskvarer eller andre ting Rema ikke har, hos bakreren eller slakteren. Fordi Meny som du reklamerer for har mye dårligere produkter enn den ekte slaktebutikken med delikatesseavdeling i tillegg. 

Det beste fra to verdener, det er nemlig mulig. Hvorfor drikke billig produkter fra Meny, når Vinmonopolet har kvalitetsvarer? 

Anonymkode: a6a03...964

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturbarn1
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har vi Cubus tråd for de fattige og en Sparkjøp tråd for de enda fattigere, og så Rema 1000, hva blir det neste? 

Noen klarer faktisk å ha to eller flere tanker i hodet samtidig. De inteligente handler hyllevarer på Rema 1000 og ferskvarer eller andre ting Rema ikke har, hos bakreren eller slakteren. Fordi Meny som du reklamerer for har mye dårligere produkter enn den ekte slaktebutikken med delikatesseavdeling i tillegg. 

Det beste fra to verdener, det er nemlig mulig. Hvorfor drikke billig produkter fra Meny, når Vinmonopolet har kvalitetsvarer? 

Anonymkode: a6a03...964

Hvilken bank et for fattige?

DNB?

Postbanken.

KLP?

Jeg bare spør.

For jeg bruker samme bank som de rikinger bruker.😎😆😆😆

 

Endret av Naturbarn1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...