Gå til innhold

På tide å skjerpe seg!


Nøsti

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har alltid vært veldig glad i søtsaker og god mat, men de siste månedene har det tatt helt av. Spiser akkurat det jeg føler for, og det blir MYE pasta, toast, pizza, og andre usunnheter. For ikke å snakke om sjokolade:flau: Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg spiser sjokolade hver dag. Føler meg rett og slett avhengig. Jeg har tidligere forsøkt å kutte helt, men da har jeg endt med å gå på en skikkelig smell til slutt. Denne gangen tror jeg at jeg skal være litt mer realistisk, og kutte ned til to ganger i uka i første omgang. To ganger i uka er jo langt bedre enn sju!

I tillegg skal jeg begynne å handle inn mat for resten av uken, både frokost, lunch og middag. Tror jeg ofte tyr til usunn mat fordi jeg ikke har noe sunt lett tilgjengelig. Dessuten har jeg lett for å tenke at jeg MÅ ha noe godt for å kose meg, eller når jeg f.eks skal lese til eksamen.

Jeg er forresten i midten av 20-årene, og veier 61 kg. Det er ikke mye, men er vant med å ligge på rundt 57. Har altså 3-4 kg som jeg vil ha av, i tillegg til at jeg håper på mer energi :) Jeg har hund og kommer meg mye på tur, så det er kostholdet som er min store utfordring. 

Er det andre her som har vært like på jordet som meg? Har dere klart å endre dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg spist i dag:

Frokost: Havregrøt med blåbær

Lunch: Brødskive med omelett og tomat

Middag: Kyllingwok

Fornøyd med dagen så langt, satser på knekkebrød og kakao til kvelds hvis jeg blir fysen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...