Gå til innhold

Westworld


Sveva

Anbefalte innlegg

Hva er deres teorier så langt? 

Det florerer av forskjellige fanteorier så langt på engelske sider, selv blir jeg bare mer og mer forvirret etter hver episode. 
- Er det flere tidsepoker/tidslinjer som utspiller seg, uten at vi er klar over det? Her har jeg sett mange gode teorier om at det vi ser med Dolores og William (og noe av Bernard) er en tidslinje 30 år i fortiden. At det rommet der Bernard har 'intervjuet' Dolores, er i samme rom som vi i siste episode fikk vite at han var en host, bare at når han undersøkte Dolores var det uten alt det nye utstyret. Dette pluss flere andre faktorer som gjør det veldig sannsynlig at deres handling utspiller seg i fortiden. 

- Er William the man in Black? 

- Er Ford en host laget av Arnold? 
- Er alle i hele serien hoster? 
- Er Ford faktisk Arnold? 
- Hvem nøyaktig er the man in Black, er han Arnold? 
- Hva er det som er så viktig med labyrinten? 
Osv osv 

Synes selv dette er en av de mest spennende og originale seriene som er laget på lenge :-)

Endret av Kassiopeia
Glemte å tilføye noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått sett siste episode enda, men what, er Bernard en host?! Det går jo ikke?? 

Må se episoden merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. november 2016 den 12.29, Kassiopeia skrev:

Hva er deres teorier så langt? 

Det florerer av forskjellige fanteorier så langt på engelske sider, selv blir jeg bare mer og mer forvirret etter hver episode. 
- Er det flere tidsepoker/tidslinjer som utspiller seg, uten at vi er klar over det? Her har jeg sett mange gode teorier om at det vi ser med Dolores og William (og noe av Bernard) er en tidslinje 30 år i fortiden. At det rommet der Bernard har 'intervjuet' Dolores, er i samme rom som vi i siste episode fikk vite at han var en host, bare at når han undersøkte Dolores var det uten alt det nye utstyret. Dette pluss flere andre faktorer som gjør det veldig sannsynlig at deres handling utspiller seg i fortiden. 

- Er William the man in Black? 

- Er Ford en host laget av Arnold? 
- Er alle i hele serien hoster? 
- Er Ford faktisk Arnold? 
- Hvem nøyaktig er the man in Black, er han Arnold? 
- Hva er det som er så viktig med labyrinten? 
Osv osv 

Synes selv dette er en av de mest spennende og originale seriene som er laget på lenge :-)

Jeg må si jeg kjøper det med at det er forskjellige tidsepoker vi egentlig ser! Jeg ble ganske overbevist da the man in black kjente igjen den blonde hosten da han var med Teddy og undret seg om at hun fortsatt var i drift. Det er jo samme host som ønsket William velkommen til parken! Så ja, jeg har sterke mistanker om at William og MiB er samme person. I tillegg, om dere husker i første eller andre (?) episode når vi først får møte William og Logan på toget, så snakker de om at parken har pengeproblemer og at det hadde noe å gjøre med co-creatoren(Arnold). Det er lite sannsynlig at de ville diskutert dette 30 år etter det skjedde, hvor det virker som at parken ikke har pengeproblemer i det hele tatt. 

Det jeg syns er interessant er teorien om at Bernard, som viste seg å egentlig være en host, er modellert etter Arnold. Ford, som virker ganske så nostalgisk, kunne lett funnet på å gjøre det. Og ingen ville lagt merke til det fordi han gjorde det en god del år etter at Arnold døde. Og selve saken ble jo begravd ganske dypt. Derfor kan de scenene du snakker om med Bernard og Dolores egentlig være med Arnold og Dolores.

Avslutter her før jeg får vondt i hodet :fnise:
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende nå, og begynner å bli innviklet. Vennet meg til i løpet av siste episode nå at Bernard er en host, men likte allikevel ikke helt vrien til at Ford fikk B til å drepe Theresa og hun andre... Selv om Theresa var illojal. Spennende teori med forskjellige tidsepoker. Liker Maeve sin utvikling, liker henne bedre og bedre jo mer jeg ser av bakgrunnshistorien hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episode.... betyr det at Theresa også var host? 

 

Og bildet William fikk av logan! Det er jo det faren til Dolores sitter med før han blir deaktivert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet (av dama med taxien i bakgrunnen) har også blitt vist til hoster når de skal sjekkes for om de har blitt bevisste på at de ikke er mennesker. De blir spurt "sier dette bildet deg noe?" eller noe sånt. Tror det har blitt vist både til Dolores og noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker at jeg ikke har fulgt godt nok mer, for her var det mye detaljer jeg ikke har lagt merke til! 

Liker tidsepokeideen jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Luppa skrev:

Det bildet (av dama med taxien i bakgrunnen) har også blitt vist til hoster når de skal sjekkes for om de har blitt bevisste på at de ikke er mennesker. De blir spurt "sier dette bildet deg noe?" eller noe sånt. Tror det har blitt vist både til Dolores og noen andre.

Det har vel bare vært vist til Dolores etter at faren satt med det i hånda da han fant det i jorda? Og så hvisket han noe til henne. Og hun ble spurt om bildet. 

Det er jo kona til William 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør robotene når det ikke er mennesker der og hvorfor skyter de hverandre over en lav sko uten at det er mennesker til stede?  Hva er poenget?  Fryktelig dyrt og veldig mye ekstraarbeid.  Og hvorfor har ikke Ford gjort noe med den robothora enda, de får jo vite om alle avvik umiddelbart i andre situasjoner?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en episode!! Jeg har tidligere lest teorier om at Bernard var en robot utgave av Arnold, og helt fra starten av episode 9 ble jeg overbevist om at dette kom til å stemme. For en herlig twist. Nå lurer jeg fælt på om alle samtalene vi har sett at Dolores har hatt med Bernard, faktisk er den ekte Arnold, eller ikke.

Regner med at Meaves og Bernard blir partnere nå om å samle seg en hær, håper i hvert fall det. 

Det er vel også bekreftet nå etter siste episode at det er forskjellige tidslinjer vi følger. Spørsmålet er jo om det virkelig er William som er the man in Black, men jeg føler nå at det er veldig opplagt? Hintene i de to siste episodene har vært så store at jeg føler i grunn at de har bekreftet det også. Spesielt etter det var han som kom vandrende inn kirken i slutten av episoden. Det må være han. 

Aaah, jeg ELSKER denne serien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som holdt kontroll på alle forskjellige Dolores tidsinstanser den siste episoden? Jeg ble veldig forvirret.

Anonymkode: b00ad...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, DreamOn skrev:

Hva gjør robotene når det ikke er mennesker der og hvorfor skyter de hverandre over en lav sko uten at det er mennesker til stede?  Hva er poenget?  Fryktelig dyrt og veldig mye ekstraarbeid.  Og hvorfor har ikke Ford gjort noe med den robothora enda, de får jo vite om alle avvik umiddelbart i andre situasjoner?

Robotene går i en loop. Det er mange parallelle historier som utspiller seg, og flere av dem går vel over i hverandre, og den ene kan være avhengig av at den andre loopen går som den skal.

Kanskje litt urealistisk, og kanskje de burde fryse situasjonen til det kommer gjester i nærheten. Men da hadde det vel ikke blitt samme serie :)

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for en finale!! Den var virkelig så perfekt som man får det. Etter siste episode ble serien løftet så mange hakk at jeg nå synes det er den sterkeste serien som har kommer ut på flere år.

Er faktisk skuffet over at det kommer en andre sesong, for etter min mening trengs det ikke. De klarte å avslutte med et dundrende bang, hvor vi skjønner retningen men likevel kan velge selv hvordan vi tror det hele ender med vertene. Vi fikk svar på alle uløste spørmål så det henger ingen store løse tråder som er viktig for historien.

Mest sannsynlig vil de ikke klare å leve opp til et så sterkt nivå som de avsluttet med. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skjære

Veldig skuffa. Fra veldig tidelig av var det typisk småfeil som jeg syns man burde klare unngå etter all denne filmtiden. For eks at de hadde så bra overvåkning i begynnelsen der de fikk med seg alt som skjedde i parken, men senere slapp dukkene unna med mye abnormal oppførsel. Veldig beleilig.

Likte heller ikke pacingen. Misliker når de hinter vagt til noe teite hemmeligheter om en labyrint og venter med å avsløre alt til siste episode nesten. Føltes som om den labyrintgreia var et dårlig forsøk på å ha mysterium gjennom serien, det var ikke en god grunn til at den var der (syns altså forklaringen bak var dårlig og kjedelig).

Var et par ok plot twist, men resten av serien ødela for meg. Syns han direktøren eller hva man skal kalle det var ganske klisje og kjedelig. Bernard burde tatt skjegget, syntes det fikk han til å se ut som noen fra en institusjon. Fikk ikke inntrykk av at han var en personlighet som kunne stått bak mye av det de skapte. Var ikke realistisk.

Er også litt lei av at det alltid er veldig opplagt for seerne at dukkene har en form for bevissthet, eller mulighet for bevissthet, mens det ikke eksisterer noen mennesker som tenker det samme. Det er blitt selvsagt at alle menneskene må tro på at de er livløse dukker, helt til de da møter dem og blir skikkelig kjent med dem.

Kjedelig historie med de to kameratene, spolte forbi det meste.

Hun dama i den røde kjolen var mye mer interessant før de avsløringene om drapene osv kom frem. Kanskje det var grunnet gjennomføringen, men jeg syns det ble for mye forsøk på plottwist. Hennes utvikling og husking var mer interessant enn at hun var en så sentral del av Arnolds plan. Arnold var i seg selv noe en kjedelig fyr og et kjedelig mysterium

Dama i den røde kjolen, der var handlingsforløpet merkelig og ble ikke realistisk. I tillegg: bare fordi man er smart betyr ikke at man får automatisk kunnskap om hvordan bruke de datagreiene. De to dukkene hun frigjorde hadde utrolig kjedelige standard klisje bad guy attitude opplegg.

Sånn generelt sett var mange av karakterene og mysteriene kjedelige. For meg virket det som et resultat av at de prøvde å skape mysterium og holde på dem gjennom flere episoder, for å prøve skape spenning. Men det ble platt for min del. Jeg hadde lyst å like denne serien, men den ble verre for hver episode.

Hadde kanskje fått til en bedre serie om de hadde kuttet arnold fra alt bortsett fra at han hadde tukler med noe kode før han døde eller noe sånt.

Godt å få det ut

Endret av skjære
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, skjære skrev:

Veldig skuffa. Fra veldig tidelig av var det typisk småfeil som jeg syns man burde klare unngå etter all denne filmtiden. For eks at de hadde så bra overvåkning i begynnelsen der de fikk med seg alt som skjedde i parken, men senere slapp dukkene unna med mye abnormal oppførsel. Veldig beleilig.

Likte heller ikke pacingen. Misliker når de hinter vagt til noe teite hemmeligheter om en labyrint og venter med å avsløre alt til siste episode nesten. Føltes som om den labyrintgreia var et dårlig forsøk på å ha mysterium gjennom serien, det var ikke en god grunn til at den var der (syns altså forklaringen bak var dårlig og kjedelig).

Var et par ok plot twist, men resten av serien ødela for meg. Syns han direktøren eller hva man skal kalle det var ganske klisje og kjedelig. Bernard burde tatt skjegget, syntes det fikk han til å se ut som noen fra en institusjon. Fikk ikke inntrykk av at han var en personlighet som kunne stått bak mye av det de skapte. Var ikke realistisk.

Er også litt lei av at det alltid er veldig opplagt for seerne at dukkene har en form for bevissthet, eller mulighet for bevissthet, mens det ikke eksisterer noen mennesker som tenker det samme. Det er blitt selvsagt at alle menneskene må tro på at de er livløse dukker, helt til de da møter dem og blir skikkelig kjent med dem.

Kjedelig historie med de to kameratene, spolte forbi det meste.

Hun dama i den røde kjolen var mye mer interessant før de avsløringene om drapene osv kom frem. Kanskje det var grunnet gjennomføringen, men jeg syns det ble for mye forsøk på plottwist. Hennes utvikling og husking var mer interessant enn at hun var en så sentral del av Arnolds plan. Arnold var i seg selv noe en kjedelig fyr og et kjedelig mysterium

Dama i den røde kjolen, der var handlingsforløpet merkelig og ble ikke realistisk. I tillegg: bare fordi man er smart betyr ikke at man får automatisk kunnskap om hvordan bruke de datagreiene. De to dukkene hun frigjorde hadde utrolig kjedelige standard klisje bad guy attitude opplegg.

Sånn generelt sett var mange av karakterene og mysteriene kjedelige. For meg virket det som et resultat av at de prøvde å skape mysterium og holde på dem gjennom flere episoder, for å prøve skape spenning. Men det ble platt for min del. Jeg hadde lyst å like denne serien, men den ble verre for hver episode.

Hadde kanskje fått til en bedre serie om de hadde kuttet arnold fra alt bortsett fra at han hadde tukler med noe kode før han døde eller noe sånt.

Godt å få det ut

Skjønner godt at du ikke likte serien, for det virker som at du har sett på det som bakgrunnsstøy basert på alt du skriver her. Vet ikke en gang hvor jeg skulle startet å plukke på alt du skriver, men det er åpenbart at du ikke var fulgt med. 

Bare sånn kjapt kan jeg jo nevne at,

1) Logan og William var ikke to kamerater (om det er de du snakker om).

2) Bernard har ikke skapt noe av parken, han er en host som er laget av Ford, og alle hans handlinger er det skaperen hans som står bak.

3) Ford er ikke en direktør (igjen, hvis det er han du mener, er vanskelig å forstå hvem du mener ut i fra de ukorrekte forklaringene dine), han er hjernen bak det hele og er skaperen av parken.

4) De er ikke dukker. Hvor i all verden får du det fra?

5) Labyrinten har en ekstremt viktig del av handlingen, og åpenbaringen om hva dens betydning er, vil jeg si er det som bringer hele historien og avslutningen sammen.

6) Du har tydeligvis ikke forstått åpenbaringen vi fikk om Meave (altså dama i rød kjole som du beskriver henne som) i siste episode. Hun har hele tiden vært programmert og kontrollert av Ford til å utføre de handlingene hun har gjort. Nei, hun fikk ikke bare plutselig datakunnskaper, koden hennes ble endret til å ta de valgene hun gjorde.

7) Ingen ser vel denne serien fordi de ønsker realisme. Da ser man heller en dokumentar.

8) Jeg tror egentlig ikke du har hatt lyst til å like denne serien, for du har tydeligvis aldri fulgt med på noe av det som har skjedd. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest skjære
12 timer siden, Kassiopeia skrev:

Skjønner godt at du ikke likte serien, for det virker som at du har sett på det som bakgrunnsstøy basert på alt du skriver her. Vet ikke en gang hvor jeg skulle startet å plukke på alt du skriver, men det er åpenbart at du ikke var fulgt med. 

Bare sånn kjapt kan jeg jo nevne at,

1) Logan og William var ikke to kamerater (om det er de du snakker om).

2) Bernard har ikke skapt noe av parken, han er en host som er laget av Ford, og alle hans handlinger er det skaperen hans som står bak.

3) Ford er ikke en direktør (igjen, hvis det er han du mener, er vanskelig å forstå hvem du mener ut i fra de ukorrekte forklaringene dine), han er hjernen bak det hele og er skaperen av parken.

4) De er ikke dukker. Hvor i all verden får du det fra?

5) Labyrinten har en ekstremt viktig del av handlingen, og åpenbaringen om hva dens betydning er, vil jeg si er det som bringer hele historien og avslutningen sammen.

6) Du har tydeligvis ikke forstått åpenbaringen vi fikk om Meave (altså dama i rød kjole som du beskriver henne som) i siste episode. Hun har hele tiden vært programmert og kontrollert av Ford til å utføre de handlingene hun har gjort. Nei, hun fikk ikke bare plutselig datakunnskaper, koden hennes ble endret til å ta de valgene hun gjorde.

7) Ingen ser vel denne serien fordi de ønsker realisme. Da ser man heller en dokumentar.

8) Jeg tror egentlig ikke du har hatt lyst til å like denne serien, for du har tydeligvis aldri fulgt med på noe av det som har skjedd. 

 

1. "Kamerater". Det er uansett ikke relevant for hvor kjedelig dramaet deres var

2. Jeg vet

3. Igjen, irrelevant for det som var kjedelig

4. Dukker er ordet jeg valgte å bruke om dem.

5. Ja, og det var ganske kjedelig og en platt historie

6. Jeg vet at dama i rød var programmert, har ikke fått meg med at hun fikk kunnskaper om hvordan kode andre.

7. Realisme og realisme. Det handler om at man tror på de reglene innenfor universet som blir presentert. I westworld er det realistisk at dukkene eksisterer. Det er ikke realistisk at de i første episodene har kjempebra overvåking på alle, mens i noen episoder senere slipper for eks dama i rød unna med mye som burde bli merket. Om noen puttet en grønn alien i parken som forvandlet alle til trær, så hadde dette ødelagt "realismen" i denne serien. Alle univers har sine lover og regler som de opererer innenfor, og når de brytes er det bikke realistisk lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skjære skrev:

 

1. "Kamerater". Det er uansett ikke relevant for hvor kjedelig dramaet deres var

2. Jeg vet

3. Igjen, irrelevant for det som var kjedelig

4. Dukker er ordet jeg valgte å bruke om dem.

5. Ja, og det var ganske kjedelig og en platt historie

6. Jeg vet at dama i rød var programmert, har ikke fått meg med at hun fikk kunnskaper om hvordan kode andre.

7. Realisme og realisme. Det handler om at man tror på de reglene innenfor universet som blir presentert. I westworld er det realistisk at dukkene eksisterer. Det er ikke realistisk at de i første episodene har kjempebra overvåking på alle, mens i noen episoder senere slipper for eks dama i rød unna med mye som burde bli merket. Om noen puttet en grønn alien i parken som forvandlet alle til trær, så hadde dette ødelagt "realismen" i denne serien. Alle univers har sine lover og regler som de opererer innenfor, og når de brytes er det bikke realistisk lenger.

Og alt det du skriver poengterer bare nok en gang at du tydeligvis ikke har fulgt med på skjermen når du har sett serien. Det er jo også rimelig åpenbart at dette ikke er en serie for deg, siden hele poenget og hovedhandlingen er noe du beskriver som kjedelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjære

Det må være lov å mislike en serie. Men du har tydeligvis bestemt deg for at du har rett, så er ikke vits å ta dette lenger. Er ikke interessert i å snakke med vegger

Endret av skjære
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det lov å mislike en serie. Men hvorfor har du sett alle episodene om det var så kjedelig? Og om du spolte forbi alt om William og logan har du gått glipp av viktige poeng. 

 

Jeg gleder meg til ny sesong! Om så altfor lenge. Er det flere verdener? F.eks med samuraiene vi så et Glimt av? Det er jo uendelige muligheter med dette konseptet! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...