Gå til innhold

Penny_Lane - back on track?


Penny_Lane

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen hit! 

Har bestemt meg for å kommer tilbake i form igjen og å få bedre vaner. Jeg har alltid vært opptatt av et sunt kosthold og trening, men etter et halvt år på utveksling gikk det litt over stokk og stein. Litt for lite trening, litt for mange donuts og alt for mye øl resulterte i +10 kg, og nå skal de bort igjen! Begynner med Kayla Itsines sin Bikini Body Guide i dag og kjøleskapet består nå kun av sunne matvarer. Vil tilbake dit jeg var, og for å presse meg selv litt ekstra bestemte jeg meg for å lage en treningsdagbok her inne. 

Jeg er fortsatt på utveksling, men har bestemt meg for at jeg ikke kan risikere enda flere kilo nå. Buksene er i det trangeste laget, og jeg føler meg rett og slett uvell. Så slik er det. 

 

En treningsuke ser slik ut: 

Mandag: Resistance - legs

Tirsdag: LISS

Onsdag: Resistance - arms and abs

Torsdag: LISS

Fredag: Resistance - full body

Lørdag: LISS

Søndag: Hvile 

 

I matveien tenkte jeg å prøve meg på 5:2 dietten, ettersom flere jeg kjenner er veldig fornøyd med denne. Jeg skal ligge på ca. 1700 kcal fem dager i uken, og 500 kcal to dager i uken. Blir nok noe festing dette semesteret også, men skal prøver å holde meg til å feste et par ganger i mnd, istedenfor et par ganger i uken. Så nå blir det spennende å se hvordan dette går. Jeg vet jo at jeg kan klare det, for jeg har jo klart det før. Problemet er bare å komme inn i rytmen igjen, noe som tar et par uker. Men nå har jeg bestemt meg :) 

Ønsk meg lykke til :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Update: 

Mandag 3/10

Trening:
Mandag trente jeg BBG week 1 legs. Det var tyngre enn jeg husket, og jeg hatet meg selv et lite sekund for at jeg ikke klarte å fullføre det sist gang jeg prøvde. Men nå er jeg ihvertfall igang igjen! 30 minutter hardtrening resulterte, ifølge pulsklokken, i 400 kcal forbrent. 

Ang. mat spiste jeg følgende:

Frokost: tre knekkebrød med kyllingpålegg, en svart kaffe

Lunsj: 1 eple, 1 gresk yoghurt, gulrøtter

Middag: tacosalat med kylling, bønner, agurk, tomat, salat, mais, lettrømme og salsa

Snack: 1 boks cola light, en liten smoothie 

Kveldsmat: tre knekkebrød med kyllingpålegg, gulrøtter

Ifølge Lifesum ble det ca. 840 kcal, men jeg tror det er rundt 1000. Litt vanskelig å få beregne tacosalaten helt korrekt. Jeg vet det er for lite mat, men dagen gikk virkelig i ett fra 7 på morgenen til jeg var hjemme igjen kl 21 på kvelden. Hektisk skoledag altså. 

 

I dag, tirsdag, er det fastedag for meg. Kommer med en update imorgen på hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...