Gå til innhold

Lukten fra skapet...


Gjest made4u

Anbefalte innlegg

1 time siden, Hapi skrev:

Hvordan vi alle, mennesker, dyr og naturen, (fisken er et godt eksempel) blir utsatt for massive mengder med tungmetaller, gjennom utslipp fra industri, amalgam-fyllinger, vaksiner, sprøytemidler etc.

Det er trist å være vitne til ja, vi forgifter egen mat og således oss selv med de negative konsekvenser dette har, verden skulle vært spart for dette - tidvis begås det også direkte kriminalitet her, det tross at lovverket for utslipp er alt for dårlig og politikken som føres er slapp.

Tvangsvaksinering, om det kommer (AP har det på programmet)

I noen tilfeller vil konsekvensene av å ikke gjøre dette være verre enn å tillate det, en smittet kan smitte andre og hvis dette kunne vært unngått ved vaksinering så er tvang det riktige virkemiddel. Jeg er også for tvangshjelp i mange tilfeller, man må alltid veie de negative konsekvensene opp mot nytteverdien.

Diverse deltagelse i unødvendige kriger for å "opprette demokrati"

Den her er vanskelig, å angripe ett land for at de ikke skal utvikle farlige våpen er ett annet motiv enn å angripe et land med en leder som driver folkemord og etnisk rensning - det siste er åpenlyst at man må forsøke å stoppe umiddelbart, det første er mer diskutabelt i alle fall når supermaktene som griper inn gjerne har de farligste våpenene i egen besittelse - så hvorfor skal ikke andre kunne ha det samme.

Ikke alle begrunnelser for å gå til krig har vært like gode og velloverveide, hva som har vært riktig og ikke er således ett aktuelt tema som man enklere ser i ettertid enn når det står på...

Hvordan vi behandler dyr

Med befolkningsantallet i dagens verden er økologisk landbruk og frittgående dyr en umulighet, dyrevellferden må lide som følge av dette. I tillegg har man det faktum at vi utrydder dyr samt ødelegger områder arter er avhengig av m.m. Jeg tror vi må stoppe befolkningsveksten og bli færre mennesker her på jorden, før dyrevellferden eventuelt blir en større prioritet - i dagens samfunn er genmanipulerte okser som blir abnormt store for mest mulig kjøtt på minst mulig tid et onde som er presset frem av at vi allerede belaster jordkloden mye. 

Barnevernets overgrep

Det begås feil i barnevernet og mye kunne nok blitt gjort vesentlig bedre og jeg ser utfordringer der, dog reddes mange barn også og får det bedre. Dette er ingen enkelt felt, men jeg tror at fremtiden vil rose vår tidsalder som den første som tok grep og reddet barn fra en uholdbar situasjon - aldri tidligere har stat overtatt omsorgen ved å ta dem fra foreldrene, således er vi i en historisk startfase på området og det sier seg selv at vi da har en lang vei å gå samt mye å lære. Selvfølgelig gjøres det feil men jeg ser det heller som en utfordring at ting blir bedre, det er dog positivt at det endelig tas grep og jeg synes at det positive overskygger feilene som skjer. Ergo vil dette omtales positivt i fremtiden...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Bossa Nova skrev:

Jeg tror at folk i framtiden vil synes at skjønnhetsidealet nå er rart, særlig botox og alt det der.

Kreativ tittel forresten :)

Jeg håper også at historiebøkene (hvis det finnes bøker ennå) vil handle om mer enn 80 % krig og ta for seg mange andre aspekter ved samfunnet.

Skjønnhetsidealet i dagens samfunn er absurd, dessuten er det basert på unaturlighet heller enn naturlighet, sunt er det ikke. Skjønnhet er blitt viktigere enn talent og det at enn er vakker kan alene bringe folk lenger enn talent og prestasjon, hvor musikalsk er B. Spears f.eks, og hvor flink er hun til å synge, for å nevne ett eksempel. Selv i rettsvesenet og ved jobbintervjuer favoriseres vakre mennesker, skremmende at Paris Hilton får 100 ganer mer medieoppmerksomhet enn mennesker som er mer interessante og driver med noe meningsfult og andre som har en viktig rolle etc,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hapi skrev:

Tvangsvaksinering, om det kommer (AP har det på programmet)

Barnevernets overgrep

Hvis vitenskapshaterne får det som de vil og flere slutter med vaksiner så har man kanskje ikke noe annet valg enn tvangsvaksinering. Fremtidige generasjoner vil dømme oss nådeløst hvis vi lar vitenskapshaterne hindre vaksinering av befolkningen.

Det fremtidens generasjoner vil se ned på oss for er at vi lar barnehatere (barnevernshatere) hindre barnevernet fra å redde barn fra skadelige foreldre. I fremtiden tror jeg barnas rettigheter vil være så sterke at blant annet det biologiske prinsipp er kastet til helvete og brent.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelingspolitikken tror jeg vi vil kritiseres for, pr. i dag er de 62 rikeste i verden god for mer enn de 3,5 milliarder fattigste (halve klodens befolkning), fordelingen er perverst urettferdig og den urettferdigheten utjevnes i for liten og sakte grad - selvfølgelig er dette en kilde til mange problemer.

Vi lever i et samfunn hvor vi moderniserer oss ut av arbeidslivet, selvkjørende biler er ikke lenger en utenkelig fremtidsspådom, bilene er her allerede og 20 år frem i tid så tror jeg de begynner å bli vanlige. Sjåføryrket vil da kanskje være overflødig, taxier uten sjåfører, førerløse busser etc., jobber som går tapt. Mange jobber er alt gått tapt i mange næringer, den tendensen vil bare fortsette og maskiner/teknologi vil bare overta mer og mer. Hva skal vi mennesker gjøre da, fungere som forbruks-maskiner som henter inntektene våre fra det offentlige eller fra de bransjene der det fortsatt er mennesker som utfører oppgavene? I så fall blir bare fordelingen enda større, blir det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

I fremtiden tror jeg barnas rettigheter vil være så sterke at blant annet det biologiske prinsipp er kastet til helvete og brent.

Og så ble de til slutt helt og holdent statens barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hapi skrev:

Og så ble de til slutt helt og holdent statens barn...

Nei, barn tilhører ingen. De er egne individer med egne rettigheter. Hverken staten eller foreldre har rett til å gjøre hva de vil med barn.

Din falske dikotomi er et resultat av din holdning til menneskerettigheter, og barns rettigheter spesielt. Du klarer ikke å se at alternativene ikke er det ekstreme - at noen må eie barn - men at det er et alternativ som tilsier at barn er selvstendige individer med menneskerettigheter i kraft av å være nettopp egne individer. Og målet er å ivareta disse rettighetene, ikke å ha eierskap over barna.

De som mener foreldre eier barna og skal kunne gjøre hva faen de vil med dem skjønner naturligvis ikke dette. Menneskerettigheter er irrelevant for dem.

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...