Gå til innhold

Los Angeles - noen som har vært der, tips og råd anyone?


MammaMums

Anbefalte innlegg

Hei,

skal til LA i februar med to tenåringer. Har aldri vært der, og tenker det er litt å skaffe seg noe kunnskap før en står der midt i suppa og skal bo og gjøre, hehe. 

Noen som vet hvor det er lurt å bo, hvilke bydeler en skal unngå osv? Tips tas i mot med stor takk❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med så store barn bør dere besøke to av verdens råeste fornøyelsesparker, særlig hva berg og dalbaner angår. Den ene er Six Flag Magic Mountains i forstaden Valenciai i Santa Clarita valley nord for selve Los Angeles. Den andre er Knotts berry farm belligende mellom Anaheim og Long Beach syd for selve Los Angeles. Ikke langt fra Disneyland. Disse to parkene har noen av verdens aller råeste berg og dalbaner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Styr unna down town området. Mye kriminalitet, lite å se. Jeg vil anbefale deg å bo ved Santa Monica, eller i Nord Hollywood. Områder midt i selve Los Angeles er ghetto områder med mye kriminalitet og gjenger. Det går busser og undergrunns metro med stadjoner over alt i Nord Hollywood, du kan til og med ta undergrunns metroen opp til Universal Studios, den stopper rett utenfor parken :)  Universal Studios er å anbefale, også ville jeg kjørt opp til fjellene der Hollywood skiltet står, flotte turstier med fantastisk utsikt over hele byen. Det er også verdt å ta kjøreturen til Glendale og Glendale Galleria og The Americana. Koselig shoppe område med resturanter, kafeer og butikker for enhver smak. Ellers er det jo de vanlige turist stedene da, som Walk of fame, Chinede theaters, Wax museumet, Santa Monica pier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var i Los angeles var vi i Long Beach, utrolig pent der og innom akvaroiumet der. Var på santa monica beach og venice beach, kjørte sightseeing i Hollywood, leide jo også en bil i USA som vi kjørte rundt med.  Var på Universal Studios, en utrolig opplevelse. Er du der burde du også ta den "turguiden" som kjører rundt i westeria lane osv. Var på Six flags, utrolig kult! Var også på grensa til mexico, i San Diego kikka der og var innom San Diego Zoo, der det er isbjørner , grizzlybjørner, elefanter alle mulige slags kule dyr. bare skrive mld om du vil det og du lurer på noe :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

😃😃😃😃 Tusen takk for kjempefine svar, begge to❤️ En stund siden jeg har vært innom her, og dette var verdifulle råd og tips å lese. Takk, masse takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...