Gå til innhold

Kristen, vil ikke feire halloween - naboene sure.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må man ikke det?

Anonymkode: dbe35...d50

Ja, si det? Det står i bibelen, så skal man være "righteous" skal man følge dette slavisk. Men det er jo nettopp her hykleriet ligger, at kristne velger og vraker det som passer dem selv best. Feire Halloween er hedensk og usømmelig, mens å la Leviticus 19:19 passere i stillhet er helt OK, for ellers blir det jo så vaaaaanskelig. :sarkasme:

Anonymkode: 41d2d...325

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Testosteron skrev:

Jula er også en hedensk tradisjon. Feirer du ikke jul?

rapportert for avsporing

Anonymkode: 29f03...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke du er smålig, uansett hvilken grunn du har til å ikke ville bidra. Det er vel ikke din oppgave å bidra til at andre sine unger skal feire halloween. Klart det er lov å spørre om folk vil bidra, men de kan da ikke forvente det. Hva blir det neste? At andre skal sponse julefeiringen deres også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er smålig, ja...

Anonymkode: 570d8...60f

Dette er det dummeste jeg har lest på lenge! Folk må for fader selv velge hva de ønsker å ta del i av feiringer. Selv feirer jeg Halloween, men har forståelse for at ikke alle ønsker å være med på det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, si det? Det står i bibelen, så skal man være "righteous" skal man følge dette slavisk. Men det er jo nettopp her hykleriet ligger, at kristne velger og vraker det som passer dem selv best. Feire Halloween er hedensk og usømmelig, mens å la Leviticus 19:19 passere i stillhet er helt OK, for ellers blir det jo så vaaaaanskelig. :sarkasme:

Anonymkode: 41d2d...325

Det står ikke i Bibelen at Moseloven gjelder for alle mennesker. Det står at Moseloven gjelder for jødene, og bare for dem. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg smålig som ikke ønsker å bidra til halloweenkvelden for barna i studentbyen?  

Anonymkode: 29f03...9c6

Ja. Det syns jeg du er. Ungene har det kjekt når de kler seg ut og ringer på dørene til folk og får godteri. Å ikke gi snop er dårlig gjort mot ungene. Du ødelegger opplevelsen for dem. Hvorfor være en gledesdreper?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Purple Basil skrev:

Dette er det dummeste jeg har lest på lenge! Folk må for fader selv velge hva de ønsker å ta del i av feiringer. Selv feirer jeg Halloween, men har forståelse for at ikke alle ønsker å være med på det.

Grunnen hennes er smålig, synes jeg. Om hun ikke har dårlig økonomi ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe inn litt godteri, for å gjøre barna glade. Halloween's Scrooge, nesten :heks:

Anonymkode: 570d8...60f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Ja. Det syns jeg du er. Ungene har det kjekt når de kler seg ut og ringer på dørene til folk og får godteri. Å ikke gi snop er dårlig gjort mot ungene. Du ødelegger opplevelsen for dem. Hvorfor være en gledesdreper?

Har du fått med deg at ungene ikke skal ringe på dørene, men at godteriet går til foreldrene? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Grunnen hennes er smålig, synes jeg. Om hun ikke har dårlig økonomi ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe inn litt godteri, for å gjøre barna glade. Halloween's Scrooge, nesten :heks:

Anonymkode: 570d8...60f

Hvorfor skal damen tvinges til å være med på en feiring hun ikke ønsker å delta i? Det er ingenting smålig med at hun ikke vil kjøpe inn godteri til andres barn. Foreldrene deres får kjøpe inn godteri selv. Når dette er sagt synes jeg det er morsomt å dele ut godterier på Halloween, men dette skal være helt frivillig! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, penny_ skrev:

Har du fått med deg at ungene ikke skal ringe på dørene, men at godteriet går til foreldrene? 

godteriet skal samles inn til en person som tar ansvaret for feiringen i komplekset. Denne personen skal dermed stå utenfor den felles ytterdøra og dele ut godteri når barna går forbi (siden det er smekklås på alle dørene og barna kommer ikke inn uten nøkkel). Og ja, denne ansvarspersonen er en av foreldrene om det er interessant

Anonymkode: 29f03...9c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Testosteron skrev:

Det står ikke i Bibelen at Moseloven gjelder for alle mennesker. Det står at Moseloven gjelder for jødene, og bare for dem. 

Jeg antar da at mange jøder i dag har et kles-problem. :fnise:

Anonymkode: 41d2d...325

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pepsimaxz

Jeg syntes ikke det er smålig og jeg syntes ikke du burde trenge å oppgi en grunn... Halloween er jo helt valgfritt og det er mange dører man gå til. Jeg syntes det er litt værre at du sier halloween er en hedensk tradisjon, det er litt mer spesielt å bry seg om sånt :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, penny_ skrev:

Har du fått med deg at ungene ikke skal ringe på dørene, men at godteriet går til foreldrene? 

Så det er foreldrene som kommer til å spise godteriet? Jeg tror ikke det :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voksne mennesker må godta at ikke alle feirer halloween, som jo er en forholdsvis ny skikk i Norge. Ingen skal da tvinges til å feire noe de ikke ønsker, uansett grunn! Og i dette tilfellet kommer ikke ungene til å merke noen til at det er én godtepose mindre i haugen. Den der "stakkars barna som får kvelden helt ødelagt" er bare patetisk. Det er helt sikkert mer enn nok godteri å stappe i seg uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Så det er foreldrene som kommer til å spise godteriet? Jeg tror ikke det :riste:

Nei, sa jeg det? Hun kunne like gjerne gitt penger direkte til foreldrene siden de skal dele ut godteriet videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det naboene dine som oppfører seg urimlig. Om virkelig "alle" andre er med på dette, så kommer barna til å ha en kjempegøy dag uansett. Tror det er slik i USA, at de som er med dekorerer hagen/huset/døra, og så kan barna gå til de dørene som ser spennende ut og la de andre i fred. 

Det opplegget du beskriver om at de skal kreve inn godteri fra alle hustandene, for så å dele det ut til barna, er ikke noe annet enn utrolig frekt av dem. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, penny_ skrev:

Nei, sa jeg det? Hun kunne like gjerne gitt penger direkte til foreldrene siden de skal dele ut godteriet videre.

Ja. Det gjorde du. Du sa: "godteriet går til foreldrene". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er smålig. Du har en mening som de andre ikke har og hvis de blir sure så er det deres problem. Du plikter ikke å oppgi noen som helst grunn til dem egentlig. Hvis du hadde hatt barn som ønsket å være med på feiringen og du hadde nektet dem pga religion så hadde saken vært annerledes.

Anonymkode: f4940...59a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Amethyst

Det viktigste er at du gjør som det passer deg best. Klart ikke alle mennesker vil være enige med alt det du mener er rett for deg, men da må en noen ganger heve seg over det. Jeg skjønner at det er litt ukomfortabelt når naboer blir sure på grunn av dette, men det er fortsatt ditt valg, og du må ikke føle deg tvunget til å måtte være med på noe som går i mot din egen vilje.

Om de synes du er smålig eller ei for være deres problem, du må bare fortsette å stå fast i det du mener er rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Ja. Det gjorde du. Du sa: "godteriet går til foreldrene". 

Nei, det var din tolkning. Foreldrene får godteriet av TS i stedet for å kjøpe det selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...