Gå til innhold

Babytegnspråk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så noe på TV i dag om noen som brukte tegnspråk til å kommunisere (veldig enkelt, selvsagt) med baby. Denne var vel rundt ett, men leser på nettet at kommunikasjon kan være mulig allerede fra 6 mnd - enkle begreper som mamma, pappa, sulten osv. Vet jo at i noen barnehager praktiserer de noe som dette med barn uten verbalt språk, men hadde ikke hørt om det for så små barn og på så utstrekt basis. De samme foreldrene lot ofte barnet gå rundt uten bleie fordi de kunne plukke opp signaler på at barnet måtte på do og dermed fikk satt henne på potten i tide. Jeg ble veldig nysgjerrig. Noen som vet noe om dette, har noe erfaring og vil dele?

Anonymkode: 145ce...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Vet jo at i noen barnehager praktiserer de noe som dette med barn uten verbalt språk, men hadde ikke hørt om det for så små barn og på så utstrekt basis. De samme foreldrene lot ofte barnet gå rundt uten bleie fordi de kunne plukke opp signaler på at barnet måtte på do og dermed fikk satt henne på potten i tide. Jeg ble veldig nysgjerrig. Noen som vet noe om dette, har noe erfaring og vil dele?

Anonymkode: 145ce...694

Barnehagen til mine barn brukte tegn-til-tale på småbarnsavdelingen. Det var fantastisk å se hvor fort jentene mine plukket opp tegn og ble i stand til å kommunisere på et helt annet nivå enn tidligere. Nå kunne de si ifra at de var tørste, sultne, trette eller lignende, eller bare rett og slett få formidlet at de trengte hjelp eller si takk!

 

Når det gjelder det å få med seg signaler om å gå på do, så har nok det mye med elimination communication å gjøre, og rett og slett det å kunne litt om barn og deres medfødte dovaner. Google.

Anonymkode: 1753c...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på "tegn-til-tale"?

Anonymkode: 0cc8e...cd8

Helt sikkert! Helt grønn på dette, de kalte det "sign language", så jeg gikk ut fra det jeg oppfattet som den direkte oversettelsen.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen til mine barn brukte tegn-til-tale på småbarnsavdelingen. Det var fantastisk å se hvor fort jentene mine plukket opp tegn og ble i stand til å kommunisere på et helt annet nivå enn tidligere. Nå kunne de si ifra at de var tørste, sultne, trette eller lignende, eller bare rett og slett få formidlet at de trengte hjelp eller si takk!

 

Når det gjelder det å få med seg signaler om å gå på do, så har nok det mye med elimination communication å gjøre, og rett og slett det å kunne litt om barn og deres medfødte dovaner. Google.

Anonymkode: 1753c...e25

Er det noe du kunne tenkt deg å begynne med tidligere om du hadde visst om det? Foe det er det jeg tenker på.

Skal Google litt ja, bare synes det er så greit med direkte personlige erfaringer :)

Anonymkode: 145ce...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...