Gå til innhold

Hvor mange feriedager som deltidsansatt? Forvirret!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ansatt i 40% stilling, og har som andre 25 feriedager i løpet av et år. Dette er første året mitt med fastlønn, jobber turnus uten faste dager.

I mai tok jeg ut tre uker sammenhengende ferie, og arbeidsgiver ser ut til å ha regnet dette til å være 12 feriedager brukt siden jeg er deltidsansatt. Jeg har altså 13 feriedager til gode i følge lønnsslipp, og MÅ bruke disse i løpet av året. Betyr det at jeg i utgangspunktet kan ta restferien i år i tre uker + én dag? Er så vanskelig å regne ut enkeltdager siden ingen uke er lik for min del. Jeg skal søke om å bruke restferien i desember, men vil ikke dumme meg ut heller, hehe. :flau:

Anonymkode: fc780...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bør kanskje ta med at jeg jobber i gjennomsnitt tre dager i uka (fem-timers dager).

Anonymkode: fc780...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må høre med lønningskontoret Hørtes rart ut sånn de har regnet det ut. Sånn jeg ser det så har du 4 dager igjen. 

Anonymkode: c5759...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må høre med lønningskontoret Hørtes rart ut sånn de har regnet det ut. Sånn jeg ser det så har du 4 dager igjen. 

Anonymkode: c5759...efa

Ja, jeg tenkte også som deg først, at uansett stillingsprosent skal ikke ferien overskride 4 uker og én dag totalt. Men på lønnsslippen står det at jeg har 13 dager til gode, derfor jeg lurer. Får sende en mail til lønnsansvarlig.

Anonymkode: fc780...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men har uansett ikke bare fire dager tilgode, men én uke og én dag, da en ferieuke regnes som seks virkedager (25 feriedager = fire uker og én dag).

Anonymkode: fc780...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ansatt i 40% stilling, og har som andre 25 feriedager i løpet av et år. Dette er første året mitt med fastlønn, jobber turnus uten faste dager.

I mai tok jeg ut tre uker sammenhengende ferie, og arbeidsgiver ser ut til å ha regnet dette til å være 12 feriedager brukt siden jeg er deltidsansatt. Jeg har altså 13 feriedager til gode i følge lønnsslipp, og MÅ bruke disse i løpet av året. Betyr det at jeg i utgangspunktet kan ta restferien i år i tre uker + én dag? Er så vanskelig å regne ut enkeltdager siden ingen uke er lik for min del. Jeg skal søke om å bruke restferien i desember, men vil ikke dumme meg ut heller, hehe. :flau:

Anonymkode: fc780...09e

Når du har tatt tre uker ferie så burde du ha 10 feriedager igjen, og siden du kun jobber 40 % så blir dette opprinnelig da 4 feriedager eller to sammenhengende uker med ferie. Utover det så skjønner jeg ikke hva du prøver å spørre om, hvordan i alle dager kommer du frem til tre uker og en dag? Når du har tatt tre uker fra før av så sier det seg jo selv at du ikke har tre ukers ferie igjen fordi du har jo 25 feriedager, ikke 30 feriedager. 

Anonymkode: 7f0ca...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feriedager skal ikke regnes slik lønningskontoret hos dere tydeligvis har gjort. Ta kontakt med dem.

Anonymkode: 8fb1c...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...