Gå til innhold

Gruer meg til julegaver allerede!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker jo godt julen, men allerede nå begynner jeg å bekymre meg for hvordan jeg skal få råd til jula. Det blir jo gaver og selskaper. Allerede nå må jeg begynne på innkjøp av gaver og har funnet ut at jeg kommer til å være mer eller mindre blakk fremtil jul. Jeg er på minstesats på arbeidsavklaringspenger( 11.400 utbetalt ) og har dårlig nok råd ellers om året. 

Er det noen andre som også gruer seg til alle utgiftene? 

Anonymkode: 3636d...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal bare gi gaver man har råd til. Så istedet for å blakke deg, vær kreativ med kort, gaveideer osv. Du kan også bruke ebay, alibaba.com, madeinchina.com osv... Bare tenk gjennom.

For eksempel finn ut hva slags mobiltelefoner (merke og modell) og bestill fine mobillommebøker f.eks for en slikk og ingenting på ebay. Det er haugevis ac accessories til andre ting en mobiler der også.

så sånn er det, do not worry, sett deg ned og lag en liste.

Endret av Onar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å legge av penger til julen fra januar av. Da vil du ha litt å gå på når desember nærmer seg :)

Anonymkode: 72691...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som småbarnsmor hadde jeg blitt kjempeglad for gavekort på barnepike og lignende. 

I ønskelisten skriver jeg alltid aktiviteter, men ingen har hittil gitt det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke blakke deg  på julegaver!:) du gir det du selv føler du har råd til, og lyst å gi!:) hjemmelaget gaver f.eks 

Sliter litt selv i år, da jeg går skole og er alene med barna. Lønna mi har halvert seg, så jeg har gitt ganske klar beskjed om at barna mine blir prioritert i år, og resten får litt billigere gaver enn jeg har gitt tidligere.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med folk og avtal at dere slutter med julegaver. 

Anonymkode: 0e33a...60c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker jo godt julen, men allerede nå begynner jeg å bekymre meg for hvordan jeg skal få råd til jula. Det blir jo gaver og selskaper. Allerede nå må jeg begynne på innkjøp av gaver og har funnet ut at jeg kommer til å være mer eller mindre blakk fremtil jul. Jeg er på minstesats på arbeidsavklaringspenger( 11.400 utbetalt ) og har dårlig nok råd ellers om året. 

Er det noen andre som også gruer seg til alle utgiftene? 

Anonymkode: 3636d...dc6

Sparkjøp (nettbutikken) har mye fint fra kr 10,- som kan gis i julegaver :)

Jeg har selv bestilt derfra

Anonymkode: 218b7...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sparkjøp (nettbutikken) har mye fint fra kr 10,- som kan gis i julegaver :)

Jeg har selv bestilt derfra

Link her https://www.sparkjop.no/Nettbutikk-kategorier/Salg/c/700?sort=price-asc&q=%3Arelevance%3Aitemtype%3ASKProduct&show=Page#

Anonymkode: 218b7...d71

 

Anonymkode: 218b7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selv gi etter hva du har råd til :)

Men et tips er kjøpe på wish f.eks, der er gaver alt fra 9 kroner og opp til flere 100. masse masse billig der, anbefales :) og mye pent. bra kvalitet

Anonymkode: 3d9f5...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...