Gå til innhold

Hvordan vite om det er kutt eller flis i finger


Freshsister

Anbefalte innlegg

Har åpenbart fått et kutt i tommelen i forrige uke. Merket ikke når det skjedde men nå tar det lang tid å gro

Lengre enn jeg er vant til. Er bare et bittelite hull. 

Kan jeg finne ut om det er noe oppi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er noe fremmedlegeme i såret blir det som regel betent. så om det er rødt, vondt eller det er hevelse kan det tyde på at det er noe inni, ellers kan jeg ikke tro at det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det det er. Rødt, hovent og vondt. Men kan ikke se noen flis. Kanskje det er glass? 

Tror jeg må ta meg en tur til legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Freshsister skrev:

Det er nettopp det det er. Rødt, hovent og vondt. Men kan ikke se noen flis. Kanskje det er glass? 

Tror jeg må ta meg en tur til legen...

Det kan hende det er ei lita flis, de har en tendens til å "krype" litt langt inn i fingrene. Tror ikke det er noen vits i å dra til legen, kroppen ordner opp i dette selv som regel. Men det du kan prøve, er å ta ei nål og prøve å pirke litt forsiktig. Kjennes det ut som det er noe inni der, må du bare prøve å pirke på det og kanskje bruke en pinsett.

Har hatt utallige fliser og metallspon i fingrene, har aldri gått til lege for de. Kun når jeg har noe på øynene, da er det litt værre å få det ut om det ikke går å skylle det ut :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg en bit med løk over såret, etterhvert svulmer huden opp og flisa detter ut selv :)

Anonymkode: 78086...3fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legg en bit med løk over såret, etterhvert svulmer huden opp og flisa detter ut selv :)

Anonymkode: 78086...3fd

Skal prøve. Hvor lenge skal biten ligge? Kanskje ha plaster over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...