Gå til innhold

Å søke permisjon fra jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i kommunen og har lyst til å søke permisjon (uten lønn) fra stillingen min i 3-4 måneder. Må man skrive hvorfor man ønsker permisjon eller kan man bare søke? Er det stor sjans for å få det innvilget?

Anonymkode: e2bab...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ulike typer permisjon. Du kan ikke, uten god grunn, bare søke permisjon.

Anonymkode: ac414...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kommer kanskje litt an på hva man skal? Ser for meg at det er lurt å være åpen om det. Jeg fikk permisjon i 4 måneder for å dra på backpacking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i en bolig for unge med psykiske vansker, og de har hele tiden vanskelig for å få nok folk, så de ville nok ikke vært så happy om jeg søkte permisjon.

Ønsker å søke permisjon for å ta på meg et kort vikariat i en annen jobb.... Mistrives der jeg er nå, og vikariatet har mulighet for forlengelse, så da ville jeg nok sagt opp dersom jeg fikk gå lenger.

Anonymkode: e2bab...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i en bolig for unge med psykiske vansker, og de har hele tiden vanskelig for å få nok folk, så de ville nok ikke vært så happy om jeg søkte permisjon.

Ønsker å søke permisjon for å ta på meg et kort vikariat i en annen jobb.... Mistrives der jeg er nå, og vikariatet har mulighet for forlengelse, så da ville jeg nok sagt opp dersom jeg fikk gå lenger.

Anonymkode: e2bab...589

Hm.. Permisjon for å teste en annen jobb tror jeg dessverre blir vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i en bolig for unge med psykiske vansker, og de har hele tiden vanskelig for å få nok folk, så de ville nok ikke vært så happy om jeg søkte permisjon.

Ønsker å søke permisjon for å ta på meg et kort vikariat i en annen jobb.... Mistrives der jeg er nå, og vikariatet har mulighet for forlengelse, så da ville jeg nok sagt opp dersom jeg fikk gå lenger.

Anonymkode: e2bab...589

Du kan søke om permisjon for det, men mest sansynlig vil du få et blankt nei og du må da velge om du vil si opp eller fortsette der. Du må oppgi grunn, man har ikke krav på ulønnet petm bare fordi man vil.

Anonymkode: c737a...bbd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...