Gå til innhold

Alene på juleferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Siden jeg kommer til å være alene både jul og nyttår snuser jeg litt på å dra på ferie så jeg slipper å sitte her alene. Jeg vil til et sted som er varmt hvor jeg kan gå rundt alene uten at det er så veldig farlig. 
Jeg er glad i canariøyene, men vil unngå disse stedene i juleferien. Jeg kunne godt tenkt meg et sted langs kystlinjen i sør-amerika, men vet at jeg da kanskje burde hatt reisefølge. Ikke mer enn rundt 7000 for flybilletter. Jeg vil være borte i 2 uker, noen som har tips? Hvordan er prisnivået og risikoen i asia? Andre forslag? Jeg er i begynnelsen av 30-årene :) 

Anonymkode: cce61...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bare snakke for stedene jeg har vært i Asia: Tokyo, Singapore og Malaysia (Kuala Lumpur og mer strandresort på østkysten). Tokyo kunne jeg nok dratt tilbake til alene. Følte meg veldig trygg der og reiste også hjem til hotellet alene med t-bane en kveld etter det var blitt mørkt og oppleve ingen ubehageligheter. Eneste kjipte med Tokyo er at de er veldig dårlig i engelsk og jeg ikke er spesielt glad i maten der (men det er jo en smakssak). Malaysia kommer jeg nok aldri til å reise tilbake til og vil virkelig fraråde spesielt kvinner om å reise dit alene. Vi var der 4 jenter i starten av 20årene alene og jeg syns det var direkte ubehagelig flere ganger. Vi ble fulgt etter og ropt etter på gaten på kveldstid og folk stirret og tok bilder av oss uten å spørre på dagtid. Taxisjåførene la ting over taksametene med det samme vi satt oss inn i taxier så vi ikke skulle kunne se hva turen egentlig kostet, men heller måtte betale det de sa det kostet. Ikke at det var så mye i forhold til norske priser og delt på fire uansett da, men det var ikke noe kjekt å føle at de lokale bare var ute etter å lure oss fordi vi helt tydlig var turister og lett mål som unge jenter. Var også umulig å skaffe seg taxi på det standhotellet vi var på (altså ikke inne i en storby). Ene kvelden vi våget oss vekk fra resortet for å spise på en ganske fin resurant endte en av kelener opp med å kjøre oss tilbake til hotellet vårt i sin private bil fordi de ikke kunne få tak i noe taxi til oss (vi ventet lenge og dette var en helt normal kveld). Så hadde ikke så mange godt opplevelser i Malaysia. I Singapore derimot trives jeg veldig godt! Veldig vestlig og alle snakker engelsk. Var utrolig fin by/land som hadde det meste på stell. Dit har jeg veldig lyst å reise tilbake til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Faith- skrev:

 I Singapore derimot trives jeg veldig godt! Veldig vestlig og alle snakker engelsk. Var utrolig fin by/land som hadde det meste på stell. Dit har jeg veldig lyst å reise tilbake til. 

Takk for tips, skal sjekke det ut :)

Anonymkode: cce61...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singapore er flott som by og med kulturelle opplevelser, men jeg ville ikke vært der som turist i to uker, til det er jeg for glad i strandliv :) Strendene på Sentosa er fine, men vannet er litt skittent fra alle tankskipene rett utenfor. For strandliv ut fra Singapore er et alternativ å ta ferge til Bintan (indonesisk øy) og bli der noen dager, det er et skikkelig paradis og noe de lokale gjerne gjør. Singapore er en god base for opplevelser i Asia, men flybillett-budsjettet ditt ryker hvis du skal farte rundt med fly, bør såfall bruke ferge eller buss

Hva med utgangspunkt i Bangkok, ta buss langs kysten sørover eller østover? Eller fly til Koh Samui? Eller dra til mellom-Amerika, f eks Dominikanske Republikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Høna79 skrev:

 

Hva med utgangspunkt i Bangkok, ta buss langs kysten sørover eller østover? Eller fly til Koh Samui? Eller dra til mellom-Amerika, f eks Dominikanske Republikk?

Sør- og mellom-amerika frister mest, men jeg er usikker på om det er trygt å dra dit alene :/

Anonymkode: cce61...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med portugal, noen som ha vært der? Tenkte kanskje på lisboa

Anonymkode: cce61...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Singapore er flott som by og med kulturelle opplevelser, men jeg ville ikke vært der som turist i to uker, til det er jeg for glad i strandliv :) Strendene på Sentosa er fine, men vannet er litt skittent fra alle tankskipene rett utenfor. For strandliv ut fra Singapore er et alternativ å ta ferge til Bintan (indonesisk øy) og bli der noen dager, det er et skikkelig paradis og noe de lokale gjerne gjør. Singapore er en god base for opplevelser i Asia, men flybillett-budsjettet ditt ryker hvis du skal farte rundt med fly, bør såfall bruke ferge eller buss

Hva med utgangspunkt i Bangkok, ta buss langs kysten sørover eller østover? Eller fly til Koh Samui? Eller dra til mellom-Amerika, f eks Dominikanske Republikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro charter alene 14 dager til Mexico for to år siden. Kom hjem igjen 31. desember. Var i Playa Del Carmen og det føltes overhodet ikke utrygt! Aldri sett så mye bevæpnet politi før. Restplass uspesifisert kostet vel 7-8000 med direktefly. 

Jeg bodde på hotell på stranden og hovedgaten lå rett ovenfor. Ingen behov for å rote seg inn i mørke smug 😊 

Anonymkode: 8fdc5...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist til Florida (lett å få rimelige billetter dit) og så tatt et nytt fly ut til en av øyene i Bahamas, el Florida Keys, eller til og med Cuba. Når jeg reiser alene, liker jeg at jeg slipper å stresse med språkbarrierer, og jeg vil føle meg rimelig trygg på kveldstid.

Anonymkode: bace4...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...