Gå til innhold

Kvinnelige sjakkspillere blir tvunget til å bruke hijab under VM


Example

Anbefalte innlegg

Det er nok lett å se etter de artikler man ønsker å finne som enkelte av dere gjøre og ikke holde seg til fakta tenker jeg. Hvor mange av dere har faktisk vært i Iran? Hva vet dere om Iran egentlig? 

Anonymkode: 434fa...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok lett å se etter de artikler man ønsker å finne som enkelte av dere gjøre og ikke holde seg til fakta tenker jeg. Hvor mange av dere har faktisk vært i Iran? Hva vet dere om Iran egentlig? 

Anonymkode: 434fa...b88

Jeg vet at dersom man skal spille sjakk VM i Iran må man bruke hijab ):

Anonymkode: c5685...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har en merkelig tendens til å ikke lese det som blir skrevet. Jeg skrev at de ikke skjuler all håret, så vet du det. Ingen skrev at det ikke er påbudt å gå med hijab. 

Anonymkode: 434fa...b88

Og du ser ingen problemer med det? Du ser ingen problemer med og måtte dekke deg til fordi du er kvinne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok lett å se etter de artikler man ønsker å finne som enkelte av dere gjøre og ikke holde seg til fakta tenker jeg. Hvor mange av dere har faktisk vært i Iran? Hva vet dere om Iran egentlig? 

Anonymkode: 434fa...b88

Trenger man virkelig å ha vært i Iran for å mene noe om dette? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at dersom man skal spille sjakk VM i Iran må man bruke hijab ):

Anonymkode: c5685...421

Dette er vel den latterlige essensen av hele tråden. Et land skal påtvinge sjakkdeltagere som ikke bruker hijab til å bære en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Example skrev:

Og du ser ingen problemer med det? Du ser ingen problemer med og måtte dekke deg til fordi du er kvinne?

Nå måtte jeg le litt her for jeg forlot det møkkalandet det har blitt for jeg hadde nettopp et problem med å måtte plutselig dekke meg til som tenåring da et par soppehuer plutselig kom fra ingenmannsland, tok over landet og bestemte seg for å undertrykke kvinnen. Det har blitt friere, kvinner får vise litt hår, gå med fargefulle klær for landet er redd for misnøye og at studentene skal gjøre oppgjør. 

Anonymkode: 434fa...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå måtte jeg le litt her for jeg forlot det møkkalandet det har blitt for jeg hadde nettopp et problem med å måtte plutselig dekke meg til som tenåring da et par soppehuer plutselig kom fra ingenmannsland, tok over landet og bestemte seg for å undertrykke kvinnen. Det har blitt friere, kvinner får vise litt hår, gå med fargefulle klær for landet er redd for misnøye og at studentene skal gjøre oppgjør. 

Anonymkode: 434fa...b88

Nettopp. Derfor burde ikke arrangementer som sjakk VM bli lagt i land som Iran.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg antar at det og følge loven til et land bare gjelder når de kommer til oss. Når vi drar til dem da gjelder det ikke lenger.

Anonymkode: 2cad9...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg antar at det og følge loven til et land bare gjelder når de kommer til oss. Når vi drar til dem da gjelder det ikke lenger.

Anonymkode: 2cad9...367

Så om reglene i Brasil hadde vært at alle kvinner skal gå nakne offentlig, hadde det vært ok å ha OL der og bedt alle kvinnelige utøvere følge de reglene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Example skrev:

Så om reglene i Brasil hadde vært at alle kvinner skal gå nakne offentlig, hadde det vært ok å ha OL der og bedt alle kvinnelige utøvere følge de reglene? 

En ikke eksisterende problemstilling som ikke har noe å gjøre med dette.

Igjen Så jeg antar at det og følge loven til et land bare gjelder når de kommer til oss. Når vi drar til dem da gjelder det ikke lenger.

Anonymkode: 2cad9...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En ikke eksisterende problemstilling som ikke har noe å gjøre med dette.

Igjen Så jeg antar at det og følge loven til et land bare gjelder når de kommer til oss. Når vi drar til dem da gjelder det ikke lenger.

Anonymkode: 2cad9...367

Du bommer grovt på essensen het. Irans lover skremmer vel allerede folk til å flytte dit. Dette handler om å påtvinge verdens kvinnelige sjekkliste deres kvinnefiendtlige regler for påkledning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke møtt opp. Jeg hadde boikottet. Jeg syns at kvinner i Norge skal få bruke hijab om de vil det . Jeg skal ikke tvinge noen til å kle av seg noe som helst (men dette med tildekning av ansiktet er en annen sak). Det er det jeg liker med Norge, man kan gå med det man vil.

Jeg er helt med på at man skal respektere andre kulturer, man kan holde seg unna, men man kan ikke ha VM i sjakk i et land der kvinner må dekke til hodet med hijab for unngå å bli arrestert. Dette hemmer kvinners deltakelse i sjakk VM. Det er ikke riktig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok lett å se etter de artikler man ønsker å finne som enkelte av dere gjøre og ikke holde seg til fakta tenker jeg. Hvor mange av dere har faktisk vært i Iran? Hva vet dere om Iran egentlig? 

Anonymkode: 434fa...b88

Landet var en del av gamle Persia, grunnlagt av Kyros den store. Under islams utbredelse var det en del av det sassanidiske riket. Så tror jeg det var ca her Safavide- og Qajar- dynastiet eksisterte etter islams utbredelse. De gikk igjennom den konstitusjonelle revolusjon i ca 1906. Så hadde man kuppet mot Muhammed Mossadegh i 1953, og revolusjonen i 1979, da Ayatollah Khomeini tok over makten og gjorde Iran til en islamsk republikk. Man har i tillegg en religion i Iran som heter soroastrisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg antar at det og følge loven til et land bare gjelder når de kommer til oss. Når vi drar til dem da gjelder det ikke lenger.

Anonymkode: 2cad9...367

Selvfølgelig, for da kan man ikke vente noe annet. Dette er prisen man betaler for å besøke et annet land. Det er noe annet for de som må bo under slike forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Example skrev:

Du bommer grovt på essensen het. Irans lover skremmer vel allerede folk til å flytte dit. Dette handler om å påtvinge verdens kvinnelige sjekkliste deres kvinnefiendtlige regler for påkledning. 

Du svarer ikke på  spørsmålet

Skal ikke utlendinger som er i Iran følge lovene i Iran akkurat som folk fra Iran eller andre land i midtøsten skal følge lover i Norge og andre vestlige land ?

 

 

Akkurat nå, Mari Y skrev:

Selvfølgelig, for da kan man ikke vente noe annet. Dette er prisen man betaler for å besøke et annet land. Det er noe annet for de som må bo under slike forhold. 

Ja man skulle tro det var en selvfølge men det er vist noen som mener at det bare er de som skal følge våre lover. Men vi trenger ikke følge deres lover siden vi ikke liker dem

Anonymkode: 2cad9...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virker som folk tror at det bare er utlendinger som skal følge våre lover i vesten. Når folk fra vesten drar til muslimske land så må vi følge de lover de har også de lover vi ikke liker. Akkurat som folk fra midtøsten må følge de lover de ikke liker i vesten.

 

 

Anonymkode: 2cad9...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du svarer ikke på  spørsmålet

Skal ikke utlendinger som er i Iran følge lovene i Iran akkurat som folk fra Iran eller andre land i midtøsten skal følge lover i Norge og andre vestlige land ?

 

 

Ja man skulle tro det var en selvfølge men det er vist noen som mener at det bare er de som skal følge våre lover. Men vi trenger ikke følge deres lover siden vi ikke liker dem

Anonymkode: 2cad9...367

At du ikke enda har fattet poenget får stå på din regning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Example skrev:

At du ikke enda har fattet poenget får stå på din regning.

Ah jeg forstår du mener at det bare er de som skal følge våre lover.

 

Du er selve definisjonen på hykleri

 

Og jo jeg forstår hva du mener. 

Anonymkode: 2cad9...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du svarer ikke på  spørsmålet

Skal ikke utlendinger som er i Iran følge lovene i Iran akkurat som folk fra Iran eller andre land i midtøsten skal følge lover i Norge og andre vestlige land ?

 

Selvfølgelig skal utlendinger gjøre som det gjøres i Iran. Det vil si at hijaber, burkaer, nikaber o.l. politiske plagg skal tas av i Norge for det er ikke slik vi kler oss her hjemme. Er du ikke enig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...