Gå til innhold

Kvinnelige sjakkspillere blir tvunget til å bruke hijab under VM


Example

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke ferdig med hijab? 

Anonymkode: 434fa...b88

Synes du dette er akseptabelt? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke ferdig med hijab? 

Anonymkode: 434fa...b88

Du synes ikke dette er viktig å ta opp?

Anonymkode: fbd13...ceb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjakk-VM til Brasil neste gang, og tvungen bikini:fnise:

When in Rome....

Anonymkode: 83d9a...79e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe skandale, ja. Dette må de da ha visst om, så hva f*** tenkte de på? Land som presser på kvinner hijab bør ikke få slike arrangement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, vi skal jo ha fotball-VM der slavene som bygger arenaene dør som fluer...

Anonymkode: 83d9a...79e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke ferdig med hijab? 

Anonymkode: 434fa...b88

Skulle ønske verden ble ferdig med dette smakløse symbolet på politisk religion.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Example skrev:

http://www.dagbladet.no/sport/kvinnelige-sjakkspillere-raser-tvinges-til-a-bruke-hijab-i-vm/63819349

For alle som tror at hijab er et "frivillig religiøst plagg". 

Passe skandale å legge VM til et land som dette, hvor kvinnene som deltar blir nødt til å nedgradere seg selv.

Ingen som man kan ta på alvor mener hijab er frivillig. Kun PK folk og enkelte andre rørebukker som ikke vet hva de prater om. Nei dette er en skam og jeg trodde det ikke var sant. Dette gjør det svært viktig og diskutere hijab ofte og mye. For som du ser her på KG og ellers i samfunnet. Er det ennå mange som aksepterer dette overgrepet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Example skrev:

Synes du dette er akseptabelt? 

Selvfølgelig ikke men jeg er lei av å diskutere det.  :laugh:

Anonymkode: 434fa...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke tvinge noen til å bruke hijab på samme måte som å tvinge noen til å ta den av.

Anonymkode: 7f7f8...f8a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Gothminister skrev:

Ingen som man kan ta på alvor mener hijab er frivillig. Kun PK folk og enkelte andre rørebukker som ikke vet hva de prater om. Nei dette er en skam og jeg trodde det ikke var sant. Dette gjør det svært viktig og diskutere hijab ofte og mye. For som du ser her på KG og ellers i samfunnet. Er det ennå mange som aksepterer dette overgrepet.

Tja, om noen kvinner velger dette overgrepet selv, så burde det vel være lov? Hva om en kvinne ønsker å leve 50-tallsdiealet der hun går hjemme med barn og steller i heimen og baker? Burde vi forby det fordi hun ikke er i jobb og selvrealiserer seg selv? Hva med de som velger å være underdanige seksuelt? Burde ikke det være lovlig?

Anonymkode: c5685...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gothminister skrev:

Ingen som man kan ta på alvor mener hijab er frivillig. Kun PK folk og enkelte andre rørebukker som ikke vet hva de prater om. Nei dette er en skam og jeg trodde det ikke var sant. Dette gjør det svært viktig og diskutere hijab ofte og mye. For som du ser her på KG og ellers i samfunnet. Er det ennå mange som aksepterer dette overgrepet.

Jeg tror at hijab er frivillig for noen og tvunget for andre. At 7 brukere på KG gjentar ved enhver anledning at det bare er tvang endrer ikke mitt syn på dette.

Anonymkode: 3ec8d...f54

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Gothminister skrev:

Ingen som man kan ta på alvor mener hijab er frivillig. Kun PK folk og enkelte andre rørebukker som ikke vet hva de prater om. Nei dette er en skam og jeg trodde det ikke var sant. Dette gjør det svært viktig og diskutere hijab ofte og mye. For som du ser her på KG og ellers i samfunnet. Er det ennå mange som aksepterer dette overgrepet.

Blir så lei av disse PK-greiene dine!

 

Nå ser det ut til at kanskje mange fra andre land kommer til å boikotte dette her, så da gir det jo greie signaler om at hijab-påbud ikke er akseptabelt. Noe kvinnene i landet sikkert er glad for at det blir satt fokus på.

Anonymkode: ed2fa...b37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Gothminister skrev:

Ingen som man kan ta på alvor mener hijab er frivillig. Kun PK folk og enkelte andre rørebukker som ikke vet hva de prater om. Nei dette er en skam og jeg trodde det ikke var sant. Dette gjør det svært viktig og diskutere hijab ofte og mye. For som du ser her på KG og ellers i samfunnet. Er det ennå mange som aksepterer dette overgrepet.

Hvilke PK folk syntes det er greit å tvinge religiøse plag som Hijaben på noen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjakk-VM til Brasil neste gang, og tvungen bikini:fnise:

When in Rome....

Anonymkode: 83d9a...79e

Veldig morsom. :dry:

Anonymkode: ed2fa...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, Gothminister skrev:

Ingen som man kan ta på alvor mener hijab er frivillig. Kun PK folk og enkelte andre rørebukker som ikke vet hva de prater om. Nei dette er en skam og jeg trodde det ikke var sant. Dette gjør det svært viktig og diskutere hijab ofte og mye. For som du ser her på KG og ellers i samfunnet. Er det ennå mange som aksepterer dette overgrepet.

Du som har en av dine bestevenner fra Iran burde kunne vite at hijab er frivillig for noen og ikke alle. Det er jo en av grunnene til at noen har rømt fra det landet og ikke alle?

Anonymkode: 434fa...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi absolutt skal ha utlendinger til å tilpasse seg norsk kultur når de kommer hit, så synes jeg egentlig vi godt kan gjøre det samme når vi tar turen til dem....eller gjelder den tankegangen bare for de som flytter for godt?

Anonymkode: 6941a...ea8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kelsi skrev:

Skulle ønske verden ble ferdig med dette smakløse symbolet på politisk religion.

Skulle ønske verden gikk tom for mennesker som har den samme idiotiske tankegangen som deg!! La folk bruke hva de vil for faen. Kjenner mange som velger dette selv. Så ikke slå alle under samme kam

Anonymkode: 5effc...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske verden gikk tom for mennesker som har den samme idiotiske tankegangen som deg!! La folk bruke hva de vil for faen. Kjenner mange som velger dette selv. Så ikke slå alle under samme kam

Anonymkode: 5effc...d73

Du har jo ikke skjønt noen ting. Poenget her er at Iran omtrent tvinger ikke-muslimer til å underkaste seg hijaben under sjakk-OL. Det er ikke snakk om frivillighet-for faen.

Anonymkode: 83d9a...79e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...