Gå til innhold

Bur åleine - saknar taco...


oransj

Anbefalte innlegg

På 30.9.2016 den 19.16, oransj skrev:

Etter at eg flytta åleine for å studere i starten av august, har eg ikkje ete taco ein einaste gong. Rett og slett fordi det blir for mykje styr. Då må eg kjøpe inn ein heil paprika, salat, agurk, osv., men eg har ikkje sjans til å klare å ete opp alle dei ferske grønsakene før dei blir dårlige. Er ikkje så greitt å fryse ned desse heller. Eg klarer meg fint utan å ete taco altså, det fins verre skjebner å ende opp med, men må innrømme at eg saknar fredagskveldane med taco framfor TV-en. Har du nokon tips for å få dette til? Er vanskelig å sjå for seg minst fire år utan tacofredag :klo:

haha, invitere noen på besøk og server taco, blir ikke rester da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.9.2016 den 19.16, oransj skrev:

Etter at eg flytta åleine for å studere i starten av august, har eg ikkje ete taco ein einaste gong. Rett og slett fordi det blir for mykje styr. Då må eg kjøpe inn ein heil paprika, salat, agurk, osv., men eg har ikkje sjans til å klare å ete opp alle dei ferske grønsakene før dei blir dårlige. Er ikkje så greitt å fryse ned desse heller. Eg klarer meg fint utan å ete taco altså, det fins verre skjebner å ende opp med, men må innrømme at eg saknar fredagskveldane med taco framfor TV-en. Har du nokon tips for å få dette til? Er vanskelig å sjå for seg minst fire år utan tacofredag :klo:

Jeg bor også alene og jeg gjør det enkelt: Kjøper inn en salatpose som er i grønnsaksavdelingen. Tomat, løk og agurk har jeg jo alltid i kjøleskapet, så sånn sett så er fyllet berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stek en hel kjøttdeig med tacokrydder, så deler du opp i ulike porsjoner i små bokser som du fryser ned, så har du ferdig tacokjøttdeig :) 

og bruk cherrytomater og kjøp en slik rapidsalat som står i krukke, den kan du ta litt av nå og da. Trenger ikke bruke alt. 

 

Anonymkode: 74e90...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vet at jeg får mye tacorester, så planlegger jeg å ha langpannepizza dagen etter. Da får jeg brukt opp kjøttet, osten, tacosausen og det meste av grønnsakene. Pizzaen du får til overs, kan fryses til porsjonsstykker, så kan du ta dem med deg til lunsj etc. Tortillalefsene kan også fryses til neste gang du har taco.

Anonymkode: 55e52...d04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på UiB, og der er det taco en fredag i måneden på studentsenteret. Er også tacotirsdag på fakultetet en gang i måneden. Kanskje det er noe lignende der du går?

Ellers kan du jo enten invitere noen over, ha det flere dager på rad, eller bruke restene til andre ting. Jeg har laget taco en gang her hjemme, og da brukte jeg bare de grønnsakene jeg så på som helt nødvendig, som salat/mais/tomat/agurt, også hadde jeg kyllingsalat dagen etter og salat til middagene resten av uka. 

Ellers pleier jeg å lage fajitas/quesadilla/enchilladas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:D når det blir rester så pakker du alt i en boks og så har du tacosalat til dagen etter :D spe på med litt revet ost og nachochips:D nammmm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke problemet. Restene fra kjøttdeigen kan du bruke til Tacopizza dagen etter. Agurk, tomat, paprika ol. Har du vel i kjøleskapet uansett? Det er ikke bra å ikke spise frukt eller grønt. Har grønt på brødskiva, lunsjer, salater, på pizza osv. 5 om dagen!

Anonymkode: 692c3...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30. september 2016 den 19.16, oransj skrev:

Etter at eg flytta åleine for å studere i starten av august, har eg ikkje ete taco ein einaste gong. Rett og slett fordi det blir for mykje styr. Då må eg kjøpe inn ein heil paprika, salat, agurk, osv., men eg har ikkje sjans til å klare å ete opp alle dei ferske grønsakene før dei blir dårlige. Er ikkje så greitt å fryse ned desse heller. Eg klarer meg fint utan å ete taco altså, det fins verre skjebner å ende opp med, men må innrømme at eg saknar fredagskveldane med taco framfor TV-en. Har du nokon tips for å få dette til? Er vanskelig å sjå for seg minst fire år utan tacofredag :klo:

LosTacos om det finnes der du studerer.

Evt gå sammen med noen andre og lag tacokveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det dummeste jeg har lest på en stund. -Snakk om å lage problemer av ingenting. Ta til deg rådene her! 

Anonymkode: 325cf...666

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbergsalat holder seg i en uke eller to i kjøleskapet om du pakker den inn i plast, tomater kan du kjøpe så mye det passer deg. Tacokitet kan du bruke det du trenger av og fryse evt salsa du ikke bruker opp. Mais kan du fryse det du ikke bruker av, så har du til neste gang. Pakker du resten av løken inn i plast så holder den seg også lenge i kjøleskapet, samme med agurk.

Selvsagt kan du spise taco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...