Gå til innhold

Er det flere som sliter i kulda?


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès
7 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Jepp. Her på Sunnmøre er det flere varmegrader og jeg fryser omtrent ihjæl.....

Her på vestlandet er det også noen plussgrader, det verste er den speilglatte isen ute....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Akkurat nå, Winza skrev:

Du må ha tykk hud da :)

Kanskje. men selvsagt det kommer jo an på hvor kaldt det blir. Om det skulle bli -20 eller noe så ville det plaget meg. Men her jeg bor blir det sjeldent mer en rundt -10 noe som også er ganske sjeldent det normale er rundt -5 og den kulda plager meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Calandria skrev:

Her på vestlandet er det også noen plussgrader, det verste er den speilglatte isen ute....

Men det e'kke no' man fryser av, vel?  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Akkurat nå, Calandria skrev:

Her på vestlandet er det også noen plussgrader, det verste er den speilglatte isen ute....

Det er også det verste her jeg bor den speilglatte isen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Jepp. Her på Sunnmøre er det flere varmegrader og jeg fryser omtrent ihjæl.....

:fnise:  :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Husmusa70

Hater kulda rett og slett. Bodde på vestlandet før og visste ikke hvor bra jeg hadde det. Men orker ikke regnet og fjellene, så må nok bli værende her, må bare finne et varmere sted. Har mest lyst å flytte laangt sørover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Hvilken kulde?  Minus 6 er ikke kulde!  :tunge1:

Ikke for deg, men for andre kan det være det

 

Jeg sliter enda mer nå som det er -10 den ene dagen og +5 den andre dagen. Kroppen min går helt amok og jeg ender opp som sengeliggende 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg er det 10-! Det er så kaldt. Har jeg ikke noe på ørene eller hendene, så får jeg vondt. Verste er å fryse på ørene. Skal på hyttetur neste helg og er visst kaldere der oppe :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det "bare" -4 her, men i går var det -11 på det kaldeste, og jeg var glad jeg kunne holde meg inne. Regner med at det blir kaldere utover dagen og kvelden igjen... 

Mulig dette er for en annen tråd, men jeg syns temperaturregulering er litt pussig. På sommeren kan jeg ha 23.4 f.eks grader inne og syns det er passe, men nå - på vinteren - har jeg 23.4 grader inne så syns jeg det er kaldt. Det er jo den samme temperaturen. Hvorfor syns jeg det er kaldt om vinteren, men passe på sommeren?

1 time siden, LeilaS skrev:

Har jeg ikke noe på ørene eller hendene, så får jeg vondt.

Jeg får vondt i hodet om jeg ikke har noe på hodet og det blåser, men jeg tar aldri på meg lue allikevel - og jeg innrømmer glatt at det er fordi jeg er barnslig. 

Jeg blir alltid kald på henda og det hjelper ikke med vanter og hansker er for tykke, og votter bruker jeg i hvert fall ikke. Jeg kan egentlig bare takke meg selv for at jeg er kald, men liker det ikke allikevel. 

Jeg har en veldig tykk og god lue som jeg strikket i jula hvis du vil ha. :) Hvis du bor i "leveringsavstand" til Drammen så kan du sende meg en PM så kan du få den. Helt sant. Jeg har ingen andre å gi den til og bruker den ikke selv siden jeg ikke bruker lue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare et par minus i Stavanger, men fysøren så kaldt det føles! :fryser: Og hendene mine og ansiktshuden min reagerer så klart med å bli tørrere enn flatbrød :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er jammen kaldt i Oslo for tiden. Mandag hadde vi minus 19 på morgenen! Og det blåser. Lurer på hvor mye effektiv kulde det er da? MINUS 30??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Er minus 10 grader her jeg bor. Men det blåser så det føles som at det er over 20 minusgrader. 

Hadde det vært vindstille så hadde ikke 10 minus gjort meg noe som helst. Men det er ganske ille når det blåser slik det gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...