Gå til innhold

Er det flere som sliter i kulda?


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Nå blir det jo bare verre og verre frem til april og mars. :icon_frown:

Anonymkode: ffc7b...e5c

Syns nesten det er verst nå. Når det ikke eeeeegentlig er kaldt, men fryser allikevel fordi man er vant til varmere temperatur. Når man har blitt litt mer akklimatisert så tåler man kulda litt mer. Jeg liker ikke når det blir blå grader, men det er nesten verre nå med 1 eller 0 fordi det bare er noen dager siden det var 15-16 grader. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.10.2016 den 8.25, dillyduzit skrev:

Det har blåst latterlig på sørlandet de siste dagene, og tenker at det kanskje har vært kaldere fordi det nettopp har blåst. Håper det blir mildere i dag. Men ellers, ja, tykke sokker måtte på i natt. 

Skaff en tykkere og bedre dyne :)

Vi bor i troms, og har aldri måttet ha sokker på om natta. Vi sover uten klær selv om det er -30 ute.

 

Endret av Majott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2016 den 15.50, Jacklost skrev:

Det ble plutselig fryktelig kaldt ute i dag og det følger inn også :fryser: 

Elsker høsten og den deilige temperaturen.  Eneste problemet er at hele kroppen min stivner så fort temperaturen synker under 10 grader :(:( 

Om sommeren er kroppen helt fantastisk, men da mistrives jeg psykisk pga varmen og sola :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Majott skrev:

Skaff en tykkere og bedre dyne :)

Vi bor i troms, og har aldri måttet ha sokker på om natta. Vi sover uten klær selv om det er -30 ute.

 

 

Sover nå med klær på i +22 ute også jeg da :fnise: Det er .. fin følelse å legge seg i en seng med masse klær, sokker og teppe og ha en tykk dyne. Så varmt på innsiden men kan bare stikke ut foten litt og da blir det akkurat passe. 

Men jeg pleide å sove med fleeceteppe under meg, over meg, dyne, så ny fleece med tykkeste dyndune, så er naturlig en frysepinne uansett tempratur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten og den skarpe lufta er herrlig!  :rodmer:  *finne frem sokker og gensere og kose seg seriøst*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 5.10.2016 den 19.22, Wenda skrev:

Elsker høsten og den deilige temperaturen.  Eneste problemet er at hele kroppen min stivner så fort temperaturen synker under 10 grader :(:( 

Om sommeren er kroppen helt fantastisk, men da mistrives jeg psykisk pga varmen og sola :P 

Akkurat sånn har jeg det å! 

Elsker høsten og vinteren, men kroppen min er mindre begeistret :fnise:  ull er min bestevenn. Glemmer jeg å ta på ull inderst så går jeg (25 år) mer krokbøyd en alle pensjonistene i nabolaget:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja herregud- det har blitt iskaldt, eller det føles ihvertfall sånn. Har hittil kledd meg veldig godt, men det er ikke nok. Lurer på om jeg skal kjøpe en sånn vinterdress (fra felleskjøpet?) og begynne å bruke den, fjellsko og finnlandshette på buss, skole, jobb, cafe og butikk😂

Edit; Må bare nevne at jeg elsker høsten altså! Gleder meg til vinteren også. Bare sliter litt med "kulden". Likevel kan det ikke være så kaldt når folk går med ankelhøye bukser og hettegensere istedenfor jakker.

Endret av CoolSistah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Jacklost skrev:

Klokka er 23:03 og jeg ligger i senga 

Det går da an å kle på seg selv om en ligger i senga...hvis en fryser? :fnise:  Eller ikke, Jack?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Lurer nok engang på...

Hvilken kulde?  :klo:

Vel, hver gang temperaturen faller under 5 plussgrader så stivner hele kroppen min og jeg går med smerter i hele kroppen hele dagen. Da fryser jeg konstant og sliter med å finne varmen uansett hvor varmt jeg har det i stua eller hvor mye jeg kler på meg

Kulda er forskjellig for alle mennesker. Bor selv sammen med en mann som trives utendørs og jo kaldere jo bedre. Hadde det ikke vært for min helse så hadde vi nok bodd langt nord ett sted. 20 minusgrader og han går i t-skjorte under jakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I går trodde jeg at jeg skulle fryse i hjel! Jeg og en venninne skulle på byen (har ikke vært på byen sammen på et år og ting har alltid kommet i veien, så i går skulle vi endelig få det til) Da det begynte å snø på kvelden,  så ville jeg bare avlyse, men vi dro på byen.

Jeg sto i over en halv time i den jævla taxikøen og jeg trodde jeg skulle fryse i hjel. Det snødde og blåste helt vilt! Siste 10 minuttene var jeg så kald at jeg kunne ikke føle beina mine og føttene var døde. Vondt i beina hadde jeg og. Helt forferdelig! Sto å hakka tenner og skalv som en gal :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, October 04, 2016 den 22.31, AnonymBruker skrev:

 Nå blir det jo bare verre og verre frem til april og mars. :icon_frown:

Anonymkode: ffc7b...e5c

Dessverre :( Faen at det kom snø så tidlig i år!  Jeg vil ikke ut døra og jeg vil bare ligge under dyna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...