Gå til innhold

Eget barkart


Monicas

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å planlegger bryllup for min søster som skal gifte seg ved årsskiftet. De skal ha bryllupet sitt på et hotell og ha fri bar, men med begrenset utvalg slik at de ikke blir helt ruinert av at folk velger de dyreste varene. Tanken er å få ordnet et eget barkart med husets rødvin, hvitvin, øl, konjakk, baileys, cider og 2 drinker (brudens favoritt og brudgommens favoritt). I den siste tiden har min søster fått fler stikk fra slekt og venner om at de synes dette er smålig, og at de forventer å få velge fritt blant hotellets sortiment. Er dette vanlig?

PS! Det vil selvfølgelig være mulig å få servert mineralvann og alkoholfrie drinker under festen uten å måtte betale for det. 

 

 

Endret av Monicas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis gjestene syns dette er smålig syns jeg de er litt vel storforlangende! Syns det høres ut som en super idé, hadde vært svært fornøyd med det utvalget om jeg var gjest i din søsters bryllup.

Vi skal ha barkart i vårt bryllup også, vi skal ha 4-5 drinker, men vi er heldig å få kjøpe inn egen alkohol (selv om det er et cateringlokale) og kan derfor ha et litt større utvalg uten å bli ruinert. 

Hadde ikke så brydd meg så mye om de der storforlangende gjestene ;)

Endret av Highhopes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planer om å ha fri bar på huset vin og øl på kran + mineralvann. Skal det være drinker bør det være mer enn to typer. Men utover det så er jeg ikke i mot å begrense utvalget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2016 den 20.34, mereo skrev:

Vi har planer om å ha fri bar på huset vin og øl på kran + mineralvann. Skal det være drinker bør det være mer enn to typer. Men utover det så er jeg ikke i mot å begrense utvalget. 

Er det bedre å bare droppe drinkene da? Skal de ha flere drinker må de kutte noen av de andre alternativene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Monicas skrev:

Er det bedre å bare droppe drinkene da? Skal de ha flere drinker må de kutte noen av de andre alternativene... 

Da mener jeg seriøst at de dår utsette bryllupet og spare opp mere penger. Ber man til bryllup, så får brudeparet stå for all servering. Så ja, jeg synes det er smålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? Skjønner ikke hvorfor folk insisterer på at bryllup skal være fyllefest? 

Høres ut som en flott ide synes jeg! Det får være grenser til frekkhet! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, EvaLena skrev:

Da mener jeg seriøst at de dår utsette bryllupet og spare opp mere penger. Ber man til bryllup, så får brudeparet stå for all servering. Så ja, jeg synes det er smålig.

De står jo for all servering, det er bare lagt en begrensning på hva som kan serveres. Hadde de hatt bryllupet sitt i et forsamlingshus( slik resten av slekta har hatt) vil det også vært en begrensning på drikkealternativer. Har aldri vært i bryllup i forsamlingshus der det har vært flere typer øl og vin å velge i, og drinkene har stort vært brus og sprit, noen få har hatt gin og 2-3 drinkmikser itillegg. De få hotellbryllupene jeg har vært i har det vært bonger, noe som jeg synes hører mer hjem på et julebord enn i et bryllup. 

Men skal overbringe meningen din til min søster, bryllupet blir nok ikke utsatt uansett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke smålig i det hele tatt. Synes det er et godt utvalg av drikke de serverer.

Anonymkode: d2d68...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri forventa fri bar på et hotell.. har dog vært med på det... regningen på baren kom på 86000.- og det er 10 år siden.

i alle andre bryllup jeg har vært i har det blitt handlet inn øl, vin og baileys pluss gjerne noe standard vodka og og konjakk.

Det absolutt beste bryllupet jeg har vært i var for 2 år siden. Da var det vin og baileys. I tillegg så hadde brudgommen brygget øl i større mengder av forskjellige sorter. DET var knall det :)

Men ikke vær dumme å gi fri bar på et hotell. Koster mer enn det smaker. Folk kaller seg gjerne venner men de kjøper massevis av drinker bare for å prøve om det er godt og i tillegg kjøper de ofte det dyreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...