Gå til innhold

"Fravær" på obligatorisk undervisning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har enkelte undervisningstimer som er obligatoriske, dvs. at dersom vi er borte fra en av dem, så får vi ikke gå opp til eksamen. Greia er at jeg nå har fått fravær fra en slik obligatorisk undervisningstime. Jeg var der, men jeg glemte å krysse av på oppmøtelisten. Jeg har rapport (med godkjenning) fra den timen, så sånn sett kan jeg vise foreleser at jeg var der, men jeg vet ikke om det holder? 

Er det så rigid her på universitetet at jeg nå ikke kommer til å få gå opp til eksamen fordi jeg glemte et kryss? Og hva skjer om jeg ikke får gå opp til eksamen? Må jeg gå hele året på nytt, eller blir jeg kastet ut av universitet? :(

Hilsen fortvilet 1. årsstudent som ikke har peiling. 

Anonymkode: 2de6f...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der jeg har gått ville dette skjedd:

- De ville sannsynligvis trodd på meg hvis jeg hadde gode beviser på at jeg var der. (Husker hva foreleseren hadde på seg, husker noe spesielt som skjedde osv.)

- Hvis det ikke trodde meg, hadde jeg fått gå opp til eksamen,men ikke fått godkjent karakter/studiepoeng før året etter, når jeg hadde møtt til tilsvarende time som jeg manglet.

Dette er nå bare der jeg har gått (en høyskole),så jeg vet ikke hvor strenge de er ellers. 

Anonymkode: c7552...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send bare melding på itslearning til foreleser eller evt. Den som er ansvarlig for å føre fraværet og forklar at du glemte det :) det går sikkert fint, har gjort det samme før. Må dere virkelig ha 100% oppmøte? Vi og har obligatorisk undervisning men kan ha en viss prosent fravær

Anonymkode: fffa8...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send bare melding på itslearning til foreleser eller evt. Den som er ansvarlig for å føre fraværet og forklar at du glemte det :) det går sikkert fint, har gjort det samme før. Må dere virkelig ha 100% oppmøte? Vi og har obligatorisk undervisning men kan ha en viss prosent fravær

Anonymkode: fffa8...c8f

Ja! :-) 

Endret av fremtidigstudent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sendt melding for å oppklare situasjonen. Som ny student er det ikke uvanlig å bomme litt på slike rutiner. Så lenge du har dokumentasjon på at du var der, noe du har, er det ikke et problem. :)

Anonymkode: 79a05...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...