Gå til innhold

Vanlig for studenter å ha bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at de fleste studenter har råd til bil? Jeg har ikke råd iallfall. Kunne jo ha kjøpt den men alle avgiftene og diverse kontroller blir et pengesluk. 

Anonymkode: f8cf0...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at de fleste studenter har råd til bil? Jeg har ikke råd iallfall. Kunne jo ha kjøpt den men alle avgiftene og diverse kontroller blir et pengesluk. 

Anonymkode: f8cf0...140

Det er vel forskjellig.

Her sponser vi bilholdet, dvs bil, forsikring, årsavgift osv (drivstoffet må de betale selv) inntil de er ferdig å studere eller har tatt fagprøven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De færreste studenter har råd til bil. De fleste studenter med bil har enten partner eller foreldre som sponser bilholdet.

Anonymkode: d93f0...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var riktignok skoleelever, ikke studenter, men alle i klassen som hadde førerkort hadde også bil.

Anonymkode: 5abed...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var riktignok skoleelever, ikke studenter, men alle i klassen som hadde førerkort hadde også bil.

Anonymkode: 5abed...075

På videregående? Hva slags biler? Hvordan fikk dere råd som så unge?

Anonymkode: f8cf0...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var riktignok skoleelever, ikke studenter, men alle i klassen som hadde førerkort hadde også bil.

Anonymkode: 5abed...075

Hvis dere var skoleelever, bodde dere vel hjemme? De fleste studenter bor for seg selv og har egen økonomi. Jeg er student med bil, men jeg har jobbet i noen år før jeg begynte å studere igjen. Hadde nok ikke prioritert bil som 20-årig student.

Anonymkode: 7e05d...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer jo an på så mye mer enn om man er student eller ikke. Det er vel de færreste som studerer og bor sentralt i en storby som har bil, mens studerer man på et mindre sted eller bor langt unna vil bil være mer nødvendig grunnet dårligere kollektivtilbud, lengre avstander etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det masse studenter som har bil. Må nesten være det siden parkerinsplassene på universitetet alltid er fyllt opp. Men her er det også mange lokale studenter, som da sikkert bor hjemme mens de studerer. Sparer mye penger på det, og siden mange da jobber mved siden av har de fint råd til  bil.

Anonymkode: 8a2d3...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere var skoleelever, bodde dere vel hjemme? De fleste studenter bor for seg selv og har egen økonomi. Jeg er student med bil, men jeg har jobbet i noen år før jeg begynte å studere igjen. Hadde nok ikke prioritert bil som 20-årig student.

Anonymkode: 7e05d...466

De som bodde ved skolen bodde nok hos foreldrene, men vi som ikke gjorde det måtte klare oss på borteboerstipendet vi hadde. Det var selvsagt snakk om billigbiler, ingen pappagutter i den klassen.

Bilhold trenger ikke være så dyrt, men man må kunne gjøre litt selv.

Anonymkode: 5abed...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltidsjobb ved siden av studier og jobbe mye om sommeren med mye overtid. Bruker ikke penger på fjas, shopping, konstant nye klær. Hadde råd til bil under studiene

Anonymkode: b01c8...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det. Nå er det noen år siden da :ph34r: Jeg jobbet flere steder i tillegg til studiene og det gikk ikke busser på ubekvemme tidspunkt. Regnet på det og beholdt bilen. Hadde samme bilen i maaange år. Det var ikke noe tak på hvor mye man kunne tjene i tillegg til studielånet den gangen. 

Anonymkode: e08c9...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig få som har bil her, men mindre de bor hjemme. Kjenner tre av en vennekrets på rundt 15 som har bil, og alle har samboer. Jeg har selv bil og bor alene, som jeg betaler gjennom oppsparte penger. Kjører ikke mye, men det er dyrt med avgifter og kontroller.

Anonymkode: 7f2bb...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De studentene jeg kjenner med bil bor enten hjemme, jobber mye eller prioriterer det over andre ting grunnet barn eller interesser som krever mye kjøring. Så har du jo dem som har samboer med bil - som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...