Gå til innhold

Saltkammer i oppvaskmaskin er full av vann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en electrolux oppvaskmaskin og i bunnen av denne kan man åpne et lokk for å fylle på salt. Saltkammeret er fullt av vann. Skal det være sånn? :klo: så jeg heller liksom salt oppi det vannet. Er bare redd fot at det er noe feil her og at saltet vil klumpe seg.... 

Første gang jeg har flyttet til et sted med mye kalk i vannet så jeg har aldri inspisert noe saltkammer før. Setter pris på svar.

Anonymkode: 9143f...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er som det skal være. Vannet presses ut når du fyller på salt😊

Anonymkode: f2e36...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er som det skal være. Vannet presses ut når du fyller på salt😊

Anonymkode: f2e36...0f7

Tusen takk for svar. Betryggende at det er sånn det skal være. Man kan helle på vanlig grovkornet salt ikke sant?

Anonymkode: 9143f...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig😊 Tror du må bruke spesialsalt, de har det på expert, elkjøp og den type butikker. Ellers er det veldig mye billigere i Sverige om du bor nære grensa, der selger de det i vanlig matbutikk. 

Anonymkode: f2e36...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig😊 Tror du må bruke spesialsalt, de har det på expert, elkjøp og den type butikker. Ellers er det veldig mye billigere i Sverige om du bor nære grensa, der selger de det i vanlig matbutikk. 

Anonymkode: f2e36...0f7

Oida. Helte på sånn grovt havsalt fra pose jeg :klaske: Håper jeg ikke har ødelagt noe nå da :vetikke: men da skal jeg se etter der neste gang jeg er på expert eller elljøp. Bor dessverrepå feil side av landet for sverige.

Anonymkode: 9143f...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oida. Helte på sånn grovt havsalt fra pose jeg :klaske: Håper jeg ikke har ødelagt noe nå da :vetikke: men da skal jeg se etter der neste gang jeg er på expert eller elljøp. Bor dessverrepå feil side av landet for sverige.

Anonymkode: 9143f...bd4

 

Neida, du kan forsåvidt bruke havsalt, dersom du ikke skulle finne spesialsalt. Jeg har brukt alt av typer salt, og vaskemaskinen suser og går enda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Friday, September 30, 2016 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Jeg har en electrolux oppvaskmaskin og i bunnen av denne kan man åpne et lokk for å fylle på salt. Saltkammeret er fullt av vann. Skal det være sånn? :klo: så jeg heller liksom salt oppi det vannet. Er bare redd fot at det er noe feil her og at saltet vil klumpe seg.... 

Første gang jeg har flyttet til et sted med mye kalk i vannet så jeg har aldri inspisert noe saltkammer før. Setter pris på svar.

Anonymkode: 9143f...bd4

Du fyller bare på til du ser at det er fullt med salt og nesten ikke vann/du ikke får mer salt inni. Det er sånn. Saltet kan ikke ligge tørt inni maskinen, da kommer det ikke ut. 

Anonymkode: 6db52...dc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...