Gå til innhold

Mamma sa noe som såret meg. Overreagerer jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 6 fra tidligere forhold. Nå er jeg gravid med han jeg er sammen med nå. Han er opprinnelig fra Afrika, men har bodd i Norge siden han var 3. 

Da jeg fortalte mamma jeg var gravid,  så ble hun ikke sånn kjempe glad, men tenkte ikke så mye over det. I går var jeg hjemme hos henne og fortalte vi skulle ha en jente. Hun hadde handlet en baby vugge til henne og vi sto ved siden av den. Plutselig stønnet hun litt mens hun ser ned i vugga og sa "vel, jeg må innrømme det er rart at mitt barnebarn ikke kommer til å ha lyst hår og blå øyne, men istedenfor må jeg ta til takke med en negerunge" En negerunge sa jeg fornærmet. "Ja, du vet hva jeg mener. Jeg er bare litt skuffa. Ikke noe å bry deg om" 

Jeg har tenkt mye på det hun sa og jeg ble såret av den kommentaren. Det er kanskje for henne rart datteren min blir mulatt  (jeg synes mulatt unger er helt nydelige) men synes hun sa det på en helt feil måte og synes hun egentlig kunne ha holdt det for seg selv. Har ikke sagt noe til han om hva hun sa.

Hva mener dere? Overreagerer jeg? 

Anonymkode: 3169a...02f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ville ikke brydd meg. Det var nok bare litt tankeløst av henne.

Hun har vel forlengst godtatt kjæresten din og kommer garantert til å elske det nye barnebarnet når det har kommet til verden. :)

Anonymkode: e2640...c55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankeløst å si slik til. Jeg tror jeg hadde blitt veldig såret, barnet kunne like gjerne blitt født med svart hår og mørke øyne med to etnisk norske foreldre! Lyst hår og blå øyne.... Hva faen? Det er ikke hun som må ta til takke med en negerunge, det er barnet som desverre må ta til takke med en smårasistisk møkkakjærring av en mormor.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sønn på 6 fra tidligere forhold. Nå er jeg gravid med han jeg er sammen med nå. Han er opprinnelig fra Afrika, men har bodd i Norge siden han var 3. 

Da jeg fortalte mamma jeg var gravid,  så ble hun ikke sånn kjempe glad, men tenkte ikke så mye over det. I går var jeg hjemme hos henne og fortalte vi skulle ha en jente. Hun hadde handlet en baby vugge til henne og vi sto ved siden av den. Plutselig stønnet hun litt mens hun ser ned i vugga og sa "vel, jeg må innrømme det er rart at mitt barnebarn ikke kommer til å ha lyst hår og blå øyne, men istedenfor må jeg ta til takke med en negerunge" En negerunge sa jeg fornærmet. "Ja, du vet hva jeg mener. Jeg er bare litt skuffa. Ikke noe å bry deg om" 

Jeg har tenkt mye på det hun sa og jeg ble såret av den kommentaren. Det er kanskje for henne rart datteren min blir mulatt  (jeg synes mulatt unger er helt nydelige) men synes hun sa det på en helt feil måte og synes hun egentlig kunne ha holdt det for seg selv. Har ikke sagt noe til han om hva hun sa.

Hva mener dere? Overreagerer jeg? 

Anonymkode: 3169a...02f

Nei du overreagerer ikke, hadde blitt fly forbanna, maken til tankeløshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Jeg har i grunn troen på at slikt biter en selv i nesen når ungen kommer. Når jenta kommer og bestemor elsker henne av hele sitt hjerte så sitter hun der med tankene hun hadde, mulig hun da kjenner på at hun egentlig var et ganske så dårlig menneske. Jeg ville latt det ligge om det ikke kom noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tankeløst og rasistisk til gullmedaljen. Jeg hadde nok skjelt henne ut etter noter, men det er nå meg.

Anonymkode: d522a...351

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke du overreagerer. Det var faktisk ganske jævlig sagt av moren din. Kanskje ungene dine er skuffa over å ha ei rasistbestemor

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville blitt rasende. Om det er slik hun tenker å oppføre seg ovenfor sitt eget barnebarn etter hvert ville jeg nok kuttet kontakt med hele møkkekjerringa. Har ikke så mye til overs for rasister

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke kalle det for tankeløst, som en del andre her i tråden - men direkte rasistisk og ondskapsfullt. "Ta til takke med en negerunge"? Virkelig? For noen holdninger. Ganske sjokkerende å måtte høre sånt fra sin egen mor i 2016. Tipper du får en nydelig datter. :)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men takk for støtte. Har tenkt å si jeg vil ha en unnskyldning fra henne og at jeg ble såret, men har ikke orket å snakke med henne..Mamma er en type som sier ALT hun tenker på,  men synes hun kunne holdt dette for seg selv. 

Ts

Anonymkode: 3169a...02f

Endret av Tekola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes ikke du overreagerer i det hele tatt. Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt til ho at ho ikke trenger å ha noe med "negerungen" å gjøre siden det tydeligvis ikke er bra nok for ho om ikke barnebarnet har lyst hår og blå øyne. Jeg er gudmor til en mulatt unge OG FY ho er NYDELIG! Og jeg er minst like glad i ho, som deg jeg er i mine HVITE nevøer. Så det at moren DIN sa en sånn hjerteløs kommentar ho kunne holdt for seg sjøl, trenger du overhodet ikke å finne deg i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer ikke i det hele tatt! Makan til holdninger, og å gjøre seg selv til et sånt "stakkars offer som ikke får et lyst barnebarn" 

i dagens samfunn lærer vi (de fleste hvertfall) barna våre at hudfarge og etniske ulikheter ikke spiller noen rolle og vi er alle mennesker uansett om vi har brune øyne og afro eller blå øyne og lyst hår.. tror du må lære din mor det samme, rasisme forsvinner ikke hvis ikke vi bekjemper den. Jeg ville sagt i fra tydelig at det hun sa ikke var greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ferny skrev:

Vil ikke kalle det for tankeløst, som en del andre her i tråden - men direkte rasistisk og ondskapsfullt. "Ta til takke med en negerunge"? Virkelig? For noen holdninger. Ganske sjokkerende å måtte høre sånt fra sin egen mor i 2016. Tipper du får en nydelig datter. :)

Er vel det at hun mener at TS solgte seg billig da hun blir ilag med en afrikaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...