Gå til innhold

Mail på mobil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette virker sikkert dumt, men jeg må bare finne en løsning.

Jeg er inne i en periode der jeg har mye mail-kontakt som krever raskt svar.  Da er det kjekt å få varsel på mobilen når jeg ikke er i nærheten av data.

Men samtidig får jeg også annen mail som jeg  ikke vil ha liggende på mobilen, men som jeg vil ta vare på på dataen. 

Problemet er at om jeg sletter en mail på mobilen slettes den samtidig på dataen, og i innboksen på online-kontoen.

Må jeg bruke mye tid på å overføre mail til lagringsmapper, eller finnes det en innstilling som gjør at jeg kan slette mail på mobilen uten at det påvirker Outlook eller mail-konto online?

Anonymkode: fb943...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik det fungere for meg så lastes det ned kun en kopi av all epost på mobilen fra den kontoen som er satt opp på mobiln. Når jeg etterpå laster på data'n lastes den ned der og, da med ei innstilling som gjør at posten slettes fra mailserver etter X antall dager.

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

Slik det fungere for meg så lastes det ned kun en kopi av all epost på mobilen fra den kontoen som er satt opp på mobiln. Når jeg etterpå laster på data'n lastes den ned der og, da med ei innstilling som gjør at posten slettes fra mailserver etter X antall dager.

Slik er det ikke for meg.  Sletter jeg noe fra mobilen, slettes det også fra online mailserver. Da blir den heller ikke lastet opp til  Outlook som jeg har på dataen.

 

Anonymkode: fb943...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si at om jeg mottar en mail på mobilen som jeg vil ta vare på på dataen, men ikke ha på mobilen, må jeg vente til jeg får lastet den ned til Outlook, legge den over på en lagringsmappe før jeg kan slette den på mobilen.

Anonymkode: fb943...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tdm900 skrev:

Da må du se på innstillingen på mobilen, om den er satt til å slette mail etter nedlasting

Jeg finner ingen innstillinger om dette.  Kanskje jeg ser på feil sted?

(Jeg leter på "administrere kontoer", samsung galaxy s5)

Anonymkode: fb943...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Er mailen satt opp som pop eller imap på mobilen?

Er det en av de større offentlig mailtjenestene? Gmai, Hotmail, outlook?

Den er satt opp som imap, og det er en online-konto.

Anonymkode: fb943...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...