Gå til innhold

Trist å lage mat bare til seg selv....


Gjest Supersol

Anbefalte innlegg

Liker best å spise på cafe og restaurant pga det. Blir litt dyrere men hater å lage mat bare til meg. Blir endel ferdigretter fra Toro og Fjordland også...pluss pizza på døra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner litt igjen dette.

Når jeg var alene bestemte jeg meg for å unngå de verste ungkarsfakter.

Så jeg begynte å lage skikkelige middager. Det tok jo ofte mye lengre tid å lage maten enn å spise den. I tillegg ble det jo endel rester. Så begynte jeg å invitere venner og kolleger på mat. 

Det var veldig trivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stan skrev:

Kjenner litt igjen dette.

Når jeg var alene bestemte jeg meg for å unngå de verste ungkarsfakter.

Så jeg begynte å lage skikkelige middager. Det tok jo ofte mye lengre tid å lage maten enn å spise den. I tillegg ble det jo endel rester. Så begynte jeg å invitere venner og kolleger på mat. 

Det var veldig trivelig.

Det er ikke verdt slitet synes jeg. Har ikke stor plass, har hverken spisestue eller kjøkkenbord. Har liten leilighet og liker å ha det minimalistisk rundt meg. Blir trist av å kjenne skikkelig middagslukt. Minner meg om barndommen da det ofte var store familiemiddager på søndag og tiden da jeg hadde samboer. Lagde ofte mat til bare meg og mitt barn når den var liten, men nå er den voksen og har flyttet. Har derfor hverken krydder eller tørrvarer hjemme. Kjøpte skalldyr og karbonadedeig sist jeg var i Sverige men det er snart spist opp nå. Liker best lukta av nyvasket leilighet. Passer best det.... Bunkrer heller opp med cola,øl, vin og potetgull jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøsser ved tanken på å lage en svær gryte med ragu eller fårikål å sitte og spise det mutters alene i fem dager  på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Det er mye enkel, god mat man kan lage bare til seg selv da :) Det er ytterst sjelden jeg gidder å lage mat som tar lang tid, så for eksempel fårikål utgår. Likevel spiser jeg godt omtrent hver dag. Noen dager lager jeg store porsjoner, slik at jeg har rester til lunsj dagen etter, eller middag en annen dag, men ellers har jeg blitt veldig god på å beregne middag til meg selv.

Jeg har valgt å se slik på det: Bare fordi jeg er enslig, hvorfor skal jeg ikke spise godt hver dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke inviterer venner på besøk? Jeg elsker å lage mat, og syns selv at det var kjedelig å lage mat til meg.. så jeg inviterte venner på besøk, eller så invitere jeg meg selv til venner- og tilbøyd meg å lage mat til de :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Jacklost skrev:

Jeg synes det er kjekt, jeg trives i mitt eget selskap :)

Jeg og!

Og det er mye lettere å passe vekten og spise sunt når man kun lager til seg selv. I tillegg lager jeg riktige porsjoner, så det ikke er rester. 

Anonymkode: c4e63...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv det er kjedelig! Men jeg inviterer ofte venner på besøk, da skravler vi, og lager mat sammen!:)

Er jeg helt alene, så ender det med ingenting:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde meg taco i går jeg, stekte en halv kjøttdeig. Det som er fint er at da bruker jeg bare en stor bolle til salaten og legger salaten i den ene siden, agurk, paprika og de andre grønnsakene hver for seg fint dandert rundt på hver sin plass i samme bollen. Jeg slipper mange boller og skjeer å vaske opp, og det er ingen andre som ødelegger plasseringen av grønnsakene og blander dem sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet blir akkurat hva du selv gjør det til.

Du kan velge. Enten tenke på hvor trist alt er, alt du kunne eller burde hatt, alt "alle andre" får som ikke du har.

Eller du kan ta grep og lage mat fra bunnen, snuse inn lukten av krydder, handle akkurat de friske grønnsakene og det kjøttet fra slakteren som du vil ha. 

Leke med oppskrifter og be venner på middag.

Og du står fritt til å velge gryterett fra Toro foran 2 dager med hjemmelaget fårikål. 

Anonymkode: 4a1f0...009

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mibella skrev:

Jeg lagde meg taco i går jeg, stekte en halv kjøttdeig. Det som er fint er at da bruker jeg bare en stor bolle til salaten og legger salaten i den ene siden, agurk, paprika og de andre grønnsakene hver for seg fint dandert rundt på hver sin plass i samme bollen. Jeg slipper mange boller og skjeer å vaske opp, og det er ingen andre som ødelegger plasseringen av grønnsakene og blander dem sammen. 

Ja. Taco går greit, man får brukt opp nesten alle ingrediensene med en gang også. Krydder posen som er i tacokittet brukes på en gang, det samme med tacosausen osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Mibella skrev:

Jeg lagde meg taco i går jeg, stekte en halv kjøttdeig. Det som er fint er at da bruker jeg bare en stor bolle til salaten og legger salaten i den ene siden, agurk, paprika og de andre grønnsakene hver for seg fint dandert rundt på hver sin plass i samme bollen. Jeg slipper mange boller og skjeer å vaske opp, og det er ingen andre som ødelegger plasseringen av grønnsakene og blander dem sammen. 

Det blir ikke mye oppvask heller. Skal kjøpe taco neste gang jeg handler i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Supersol skrev:

Ja. Taco går greit, man får brukt opp nesten alle ingrediensene med en gang også. Krydder posen som er i tacokittet brukes på en gang, det samme med tacosausen osv....

Jeg pleier å dele krydderet og sausen i to så har jeg til neste gang også. Sausen holder seg i kjøleskapet og jeg pleier uansett ikke bruke en hel krydderpose på en kjøttdeig. Men krydderet kan du bruke i andre ting, om du vil lage quesedillas for eksempel. Og resten av maisboksen kan man faktisk fryse ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Akkurat nå, Mibella skrev:

Jeg pleier å dele krydderet og sausen i to så har jeg til neste gang også. Sausen holder seg i kjøleskapet og jeg pleier uansett ikke bruke en hel krydderpose på en kjøttdeig. Men krydderet kan du bruke i andre ting, om du vil lage quesedillas for eksempel. Og resten av maisboksen kan man faktisk fryse ned. 

Ja. Det hørtes lurt ut hvis du bare bruker halve pakka med kjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Joda,det er litt kjipt. Samtidig så kan jeg lage det jeg har lyst på eller jeg kan droppe det hvis jeg ikke gidder og spise noe helt enkelt. Ingen som maser "når er det middag?" Sparer også masse siden da jeg bodde med kjæresten min så spiste han veldig mye. For eksempel om jeg kjøpte en pakke med 4 koteletter så var det med han 1 middag og alene er det derimot 4 middager. Matbudsjettet har gått ned ganske mye :)

Jeg pleier å lage til flere dager ofte,og da blir det gryteretter,ovnsretter,taco osv. Veldig greit. Pleier å lage til 2-3 dager. Lager også noen ganger en stor salat,så har jeg tilbehør til både kjøtt og fisk flere dager + at jeg har noe ris eller noe annet til.

Prøvde å spise ferdigpizza en gang,men tror ikke jeg kommer til å gjøre det ofte. Liker å spise noe som smaker bedre og som det er mer næring i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The damned skrev:

Joda,det er litt kjipt. Samtidig så kan jeg lage det jeg har lyst på eller jeg kan droppe det hvis jeg ikke gidder og spise noe helt enkelt. Ingen som maser "når er det middag?" Sparer også masse siden da jeg bodde med kjæresten min så spiste han veldig mye. For eksempel om jeg kjøpte en pakke med 4 koteletter så var det med han 1 middag og alene er det derimot 4 middager. Matbudsjettet har gått ned ganske mye :)

Jeg pleier å lage til flere dager ofte,og da blir det gryteretter,ovnsretter,taco osv. Veldig greit. Pleier å lage til 2-3 dager. Lager også noen ganger en stor salat,så har jeg tilbehør til både kjøtt og fisk flere dager + at jeg har noe ris eller noe annet til.

Prøvde å spise ferdigpizza en gang,men tror ikke jeg kommer til å gjøre det ofte. Liker å spise noe som smaker bedre og som det er mer næring i.

Ferdigpizza hvis du mener frysepizza kan være kjipt ja, men det er så lettvint....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager ofte wok på kvelden når jeg er alene eller dersom jeg ikke har spist sammen med ungene (mye mat de foretrekker som jeg unngår). Da kjøper jeg 200 g svin ytrefilet til 25 kr på Bunnpris også bruker jeg ca en halv 450 g wok-blanding fra frysedisken. Da blir jeg god og mett. Krydrer med diverse krydder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...