Gå til innhold

Hjelp meg å forstå hvorfor hun er sånn mot meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville spurt. Jeg ville sagt noe sånt som "Lise, jeg syns du har oppført deg litt annerledes i det siste, er det noe galt? Om det er det så husk at du alltid kan fortelle meg alt"

Anonymkode: 59a3e...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Petra75 skrev:

Så da har dere egentlig snakket nøye gjennom dette likevel da? Siden du er så sikker på at det ikke er dette hun føler, mener jeg?

Nei, har ikke snakket nøye med henne om dette. Men jeg sier at det ikke kan være dette hun føler. For jeg har ikke endret meg som person, og er fortsatt den samme når jeg er med henne. :)

Anonymkode: a4ead...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, har ikke snakket nøye med henne om dette. Men jeg sier at det ikke kan være dette hun føler. For jeg har ikke endret meg som person, og er fortsatt den samme når jeg er med henne. :)

Anonymkode: a4ead...f29

Syns du. Det er ikke sikkert hun tenker det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit
58 minutter siden, Jordbæra skrev:

Nei. Vi finner bare ikke grunnalget ditt for den type kommentar. Ts skrivernom en kjæreste som er sur fordk han har lagt om kostholdet. Hva har det å si hvor sunn hun er? Ingen vet hva slags jobb hun har(fysisk) eller hvor mye hun beveger seg.

Du hører at hun er tynn nok til å ikke behøve å trene og ditt innfall er om hennes hjerte og blodårer (?!) Why? Hvorfor er det relevant til ts sin problemstilling?

Det er absolutt relevant. Når hun sitter på ræva og spiser usunt og sier at det spiller ingen rolle fordi hun er tynn, så viser det at hun ikke forstår hvor viktig kosthold og trening er for helsa, og at det kanskje derfor er enklere for henne å si at kjæresten skal gjøre som henne, altså ikke trene og ikke spise sunt. Og selvsagt vil det også gjøre at de kan bli veldig forskjellig, for hvilken aktiv person orker å være sammen med en inaktiv en? Hvilken sunn person orker å være sammen med en usunn? Det er sånn at det er mye enklere å være sunn og aktiv når ens partner også er det.

Hvor aktiv hun er på jobb spiller ingen rolle. Jeg løper rundt på jobb og svetter hele dagen, men får da absolutt ikke pulsen så høyt opp at det gir så særlig stor helsegevinst, så da trener jeg naturligvis etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vekt? Ja. Helse? Nei

Du kan ha en tynn kropp uten å trene, du kan ikke ha en sunn kropp

Anonymkode: 59a3e...796

Sant, dette er det ikke mange som forstår. Man kan spise så sunt som man bare vil, men kroppen er skapt for å holde seg i god form, og god form får man kun av trening naturligvis. Ikke så populært å si det til de som ikke er så aktiv, men likevel viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Petra75 skrev:

Syns du. Det er ikke sikkert hun tenker det samme.

Men la oss si at før jeg begynte å trene så gikk helgene til å ligge hjemme å se film, spise mye godteri å kose oss, nå som jeg har begynt å trene ligger vi fortsatt å koser oss med film og spiser godteri.. Dermed kan ikke hun si noe på at jeg ikke har forandret meg, da jeg ikke er helt kontrollfreak på hva jeg putter i kjeften, men føler at når jeg er for meg selv så kan jeg spise litt sunnere. Jeg har tross alt spist usunt i 6år siden jeg flyttet hjemmefra, da det er har gått i grandiosa og fjordland vær dag.. Så jeg tror ikke er forandret som en person selv om jeg velger bort grandisen når jeg er for meg selv :). 

Anonymkode: a4ead...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men la oss si at før jeg begynte å trene så gikk helgene til å ligge hjemme å se film, spise mye godteri å kose oss, nå som jeg har begynt å trene ligger vi fortsatt å koser oss med film og spiser godteri.. Dermed kan ikke hun si noe på at jeg ikke har forandret meg, da jeg ikke er helt kontrollfreak på hva jeg putter i kjeften, men føler at når jeg er for meg selv så kan jeg spise litt sunnere. Jeg har tross alt spist usunt i 6år siden jeg flyttet hjemmefra, da det er har gått i grandiosa og fjordland vær dag.. Så jeg tror ikke er forandret som en person selv om jeg velger bort grandisen når jeg er for meg selv :). 

Anonymkode: a4ead...f29

Du sier jo selv at du har fått fornyet selvtillit, for eksempel. Dette er jo en personlighetsendring som kan gjøre henne usikker på deg (selv om den for deg selvfølgelig er til det bedre).

Jeg sier ikke at du skal endre deg tilbake til den du var tidligere, jeg bare prøver å komme med forslag for å hjelpe deg til å forstå hvordan hun tenker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra75 skrev (På 30.9.2016 den 12.50):

Så da har dere egentlig snakket nøye gjennom dette likevel da? Siden du er så sikker på at det ikke er dette hun føler, mener jeg?

AnonymBruker skrev (På 30.9.2016 den 12.52):

Nei, har ikke snakket nøye med henne om dette. Men jeg sier at det ikke kan være dette hun føler. For jeg har ikke endret meg som person, og er fortsatt den samme når jeg er med henne. :)

Anonymkode: a4ead...f29

Petra75 skrev (På 30.9.2016 den 12.53):

Syns du. Det er ikke sikkert hun tenker det samme.

AnonymBruker skrev (På 30.9.2016 den 13.01):

Men la oss si at før jeg begynte å trene så gikk helgene til å ligge hjemme å se film, spise mye godteri å kose oss, nå som jeg har begynt å trene ligger vi fortsatt å koser oss med film og spiser godteri.. Dermed kan ikke hun si noe på at jeg ikke har forandret meg, da jeg ikke er helt kontrollfreak på hva jeg putter i kjeften, men føler at når jeg er for meg selv så kan jeg spise litt sunnere. Jeg har tross alt spist usunt i 6år siden jeg flyttet hjemmefra, da det er har gått i grandiosa og fjordland vær dag.. Så jeg tror ikke er forandret som en person selv om jeg velger bort grandisen når jeg er for meg selv :). 

Anonymkode: a4ead...f29

Jeg synes du skal høre på det Petra75 sier og ta det innover deg, trådstarter. Hun svarer klokt. Kjæresten din er misfornøyd med noe - vi vet ikke hva det er, men NOE er det - og da hjelper det fint lite å tenke at det har hun ingen grunn til eller at det kan det ikke være, etc.

Enten bør du snakke mer inngående med kjæresten din, eller så må du høre på andres innspill, eller så må du regne med at dette bare blir verre.

Endret av a l'orange
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sukkerbit skrev:

Det er absolutt relevant. Når hun sitter på ræva og spiser usunt og sier at det spiller ingen rolle fordi hun er tynn, så viser det at hun ikke forstår hvor viktig kosthold og trening er for helsa, og at det kanskje derfor er enklere for henne å si at kjæresten skal gjøre som henne, altså ikke trene og ikke spise sunt. Og selvsagt vil det også gjøre at de kan bli veldig forskjellig, for hvilken aktiv person orker å være sammen med en inaktiv en? Hvilken sunn person orker å være sammen med en usunn? Det er sånn at det er mye enklere å være sunn og aktiv når ens partner også er det.

Hvor aktiv hun er på jobb spiller ingen rolle. Jeg løper rundt på jobb og svetter hele dagen, men får da absolutt ikke pulsen så høyt opp at det gir så særlig stor helsegevinst, så da trener jeg naturligvis etterpå :) 

Det er jo ts som sa at hun ikke trenger å trene. Og hvorfor tror du hun absolutt sitter på ræva og spiser usunt? Hater å dra dette kortet, men virket litt som du ble sjalu fordi ts ga henne denne beksrivelsen av at hun hadde alle jenters drømmekropp. Husk at han er forelsket i henne og derfor ser på henne med kjærlighetsbriller som gjør en ekstra fin :) Selv trener jeg ikke noe særlig, men det betyr ikke at jeg sitter på ræva og spiser potetgull dagen lang heller :fnise:

Anonymkode: 24372...93a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ts som sa at hun ikke trenger å trene. Og hvorfor tror du hun absolutt sitter på ræva og spiser usunt? Hater å dra dette kortet, men virket litt som du ble sjalu fordi ts ga henne denne beksrivelsen av at hun hadde alle jenters drømmekropp. Husk at han er forelsket i henne og derfor ser på henne med kjærlighetsbriller som gjør en ekstra fin :) Selv trener jeg ikke noe særlig, men det betyr ikke at jeg sitter på ræva og spiser potetgull dagen lang heller :fnise:

Anonymkode: 24372...93a

Hvis du leser tråden så er det i grunn veldig tydelig at TS sin kjæreste er inaktiv. 

Jeg skjønner det er vanskelig å takle dette med at jeg sa det ikke er bra å ikke trene, men du trenger da virkelig ikke angripe meg for det! Du må da ikke ta det som et personangrep at jeg sier det er viktig å trene. Når du trener blir LDL-kolesterolet i blodet ditt lavere og reduserer risikoen for hjerte-karsykdom svært mye. Hjerte-karsykdom er den sykdommen flest dør av i vestlige land. 

Og bare for å si det, selv om jeg nå synker ned på ditt nivå: hadde du sett min kropp så hadde du ikke akkurat beskyldt meg for å være sjalu på noen :P Min kropp er smashing, og hvis den ikke var det ville jeg uansett ikke byttet den mot en usunn kropp full i LDL-kolesterol, for jeg vil ikke få angina pectoris og diabetes type 2 når jeg er 70 og dø av hjerteinfarkt når jeg er 75-80. :) Så da vet du det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du begynte en ny livsstil når du flyttet fra henne og begynte i ny jobb. Hun kan mistenke deg for litt av hvert. Hvem pynter du deg for, hven trener du for, siden du ikke gjorde de tingene da du bodde med henne. 

Forstår godt at hun reagerer.

Anonymkode: 929c0...c0b

Du høres sykelig sjalu ut, skaff hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Spør henne hvorfor hun gjør det da. Jeg synes det er merkelig oppførsel. De fleste ville vel vært glad for at partneren prøver å være mer sunn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Sukkerbit skrev:

Hvis du leser tråden så er det i grunn veldig tydelig at TS sin kjæreste er inaktiv. 

Jeg skjønner det er vanskelig å takle dette med at jeg sa det ikke er bra å ikke trene, men du trenger da virkelig ikke angripe meg for det! Du må da ikke ta det som et personangrep at jeg sier det er viktig å trene. Når du trener blir LDL-kolesterolet i blodet ditt lavere og reduserer risikoen for hjerte-karsykdom svært mye. Hjerte-karsykdom er den sykdommen flest dør av i vestlige land. 

Og bare for å si det, selv om jeg nå synker ned på ditt nivå: hadde du sett min kropp så hadde du ikke akkurat beskyldt meg for å være sjalu på noen :P Min kropp er smashing, og hvis den ikke var det ville jeg uansett ikke byttet den mot en usunn kropp full i LDL-kolesterol, for jeg vil ikke få angina pectoris og diabetes type 2 når jeg er 70 og dø av hjerteinfarkt når jeg er 75-80. :) Så da vet du det! 

Jeg har ingen problem med å høre at det er viktig å trene da jeg ikke er uopplyst og vet at trening er noe man burde gjøre. Jeg har trent regelmessig tidligere, men er i en litt for lang periode der jeg ikke gjør det nå, poenget var at man ikke nødvnedigvis er en sofagris bare fordi man ikke trener. Men forstår ikke helt hvor du mener jeg angrep deg.

Jeg tenkte nok at du hadde en fin kropp. Men mange med "smashing" kropp kan mislike å høre at andre har det ultimate. Siden du gikk så veldig på henne. Synes du sank ganske mye lenger enn mitt nivå. Forresten, prøver du å si at pene mennesker med pene kropper aldri blir sjalu og usikker?

Anonymkode: 24372...93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun gir meg ikke noe annet svar enn at det er dumt og teit..

mvh 

ts

Anonymkode: a4ead...f29

Typisk

Anonymkode: 04777...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fort gjort å forandres innvendig imens man forandrer seg utvendig. Du kan ha forandret litt på personligheten din imens du har forandret livsstil uten at du selv har merket det eller tenkt noe over det. Men hun merker jo det, dersom det er tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er redd for konkurranse. Før var du bare hennes, den usunne litt blumpete mannen... Men nå er du sterkere, tynnere og kjekkere, og hun får litt panikk... 

Anonymkode: d2237...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...