Gå til innhold

Hjelp meg å forstå hvorfor hun er sånn mot meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sukkerbit
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei hun har ikke noe ekstra på kroppen, hun har det du kan kalle alles jenters drømmekropp, og hun trenger ikke trene noe.. Da forbrenningen hennes er skyhøy! :) Så hun sliter ikke noe med kroppen :)

Anonymkode: a4ead...f29

Hun trenger ikke trene fordi hun er slank fra før? Litt av en holdning. Tror ikke hjertet og blodårene hennes er helt enig i det der altså for å si det sånn.

Det er heller ingenting som heter høy forbrenning med mindre hun har en stoffskiftesykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Sukkerbit skrev:

Hun trenger ikke trene fordi hun er slank fra før? Litt av en holdning. Tror ikke hjertet og blodårene hennes er helt enig i det der altså for å si det sånn.

Det er heller ingenting som heter høy forbrenning med mindre hun har en stoffskiftesykdom. 

Nå var det ikke sunnhet vi spurte om heller. Bare om ts sin kjæreste var lubben. Din kommentar er ikke relativ her.

Anonymkode: 929c0...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, i mitt hodet så går varsellampene av når en person flytter ut også velger å legge om livsstilen helt fra usunn til sunn. Ville tenkt utroskap med en gang, ville vært veldig skeptisk til forholdet og grunnen til hvorfor det har skjedd. 

Anonymkode: 2b1ac...6e7

I mitt hode går alarmen når en som angivelig skal være glad i deg prøver å få deg til å føle deg dårlig fordi du tar tak i helsa di. Tenker irrasjonell kontrollfrik av et sjalusimonster med en gang.

Om TS skulle være utro, vil det uansett ikke ha noen hensikt å presse ham til å droppe treningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det ikke sunnhet vi spurte om heller. Bare om ts sin kjæreste var lubben. Din kommentar er ikke relativ her.

Anonymkode: 929c0...c0b

Hvis det gjør at TS sin kjæreste begynner å bevege på seg så driter jeg i hvor relevant det er for en tråd ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sukkerbit skrev:

Hvis det gjør at TS sin kjæreste begynner å bevege på seg så driter jeg i hvor relevant det er for en tråd ;) 

Kosthold har faktisk 80-90% å si for helsa. Trening er underordnet. Er det bra å bevege på seg? Ja, selvsagt. Kanskje kjæresten til ts går mye, tar trappene osv, hverdagsaktivitet hun ikke anser som trening, men som likevel bidrar til å holde helsa hennes god. Du har ekstremt lite belegg for å kommentere helsa til ts' kjæreste i tråden her :) 

Anonymkode: 49fbc...9c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver hun har alle jenters drømmekropp. Tror det var det du skrev. Hukommelsen svikter litt i dag tydeligvis. Men uansett, du har begynt å trene og spise sunt, er aktiv. Kanskje hun føler seg usikker, redd for at du skal forandre den personen du er. Ikke kroppen, men den du er som person. Kanskje hun ikke ønsker at du skal ha en finere kropp enn henne? Jenter er kompliserte og ikke alltid lett å forstå. Ta en ordentlig prat med henne. Når hun tuller bort spørsmålet og svarer med "dumt" og "teit", be henne utdype og svare ordentlig. For det er ikke et ordentlig svar. Jeg er jente og kunne aldri blitt sammen med en som ikke klarer å kommunisere ordentlig  i forholdet..

Har du prøvd å sette litt ekstra pris på henne? Bedt henne på date? Sendt blomster? Skrevet noe pent til henne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerbit
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kosthold har faktisk 80-90% å si for helsa. Trening er underordnet. Er det bra å bevege på seg? Ja, selvsagt. Kanskje kjæresten til ts går mye, tar trappene osv, hverdagsaktivitet hun ikke anser som trening, men som likevel bidrar til å holde helsa hennes god. Du har ekstremt lite belegg for å kommentere helsa til ts' kjæreste i tråden her :) 

Anonymkode: 49fbc...9c4

Noen som har stått opp på feil fot i dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har begynt å trene og spise sunnere! Det er godt å kjenne på at man får mer energi og at kroppen blir sterkere. 

Tror dessverre det er som mange her sier: hun blir nok redd og litt sjalu når du blir mer attraktiv. 

Uansett er dette noe du gjør for din framtid og egen selvfølelse,  og jeg mener at det er hun som må jobbe med seg selv og sin selvtillit. Ikke la henne syke deg ned. 

Anonymkode: 96c1e...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lurer vel kanskje på hva som har "inspirert" deg til å plutselig bli mer attraktiv, og hvorfor dette først skjedde når dere ikke lenger bor sammen.

Jeg har hatt erfaringen på motsatt side, da jeg en periode begynte å date en nylig fraskilt mann endel år eldre. Han var ikke overvektig, men hadde litt mage slik mange jobbavhengige menn på hans alder hadde. Etter at vi begynte å treffe hverandre tok han tak i trening og kosthold, og kom veldig raskt i mye bedre form. Han fortalte selv at ekskona hadde reagert negativt på hans livsstilsendring, som tydelig var inspirert av at han var singel igjen (og interessert i yngre damer). Den historien er langt fra unik, jeg har sett det utallige ganger. Det er såpass vanlig at eksperter nevner dette som en varskulampe for utroskap.

Så ja, hun spør vel seg selv hva det er som gjør at det plutselig er verdt det for deg å bli mer attraktiv, mens du aldri tok deg bryet tidligere? 

Du kan si så mange ganger du vil at det handler om "livsstil", men hvis du vil se det fra hennes perspektiv er det vel slik det ser ut (uten å forsvare hennes barnslige formuleringer for så vidt).

Anonymkode: 452df...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med mange her, dere trenger å snakke ordentlig. Du kan ikke fortsette å skjule det. Bare si at ryggen din trenger trening, og si at hvis du skal la være, så må du faktisk vite hvorfor, annet at det er dumt og teit. Synes hun du blir mindre tiltrekkende? For for høy selvtillit? Mindre interessant å være med? Får hun dårlig selvtillit av å ikke trene selv? Redd for å miste deg? Du må få vite grunnen her. 

Samtidig ville jeg selv ikke likt om mannen plutselig hadde fått et ekstremt behov for sunnhet. Ikke pga noe form for sjalusi, men fordi jeg har opplevd spiseforstyrrelser selv om sett unge menn utvikle det, og det er skummelt. Du sier du ikke er syklig tynn, men: trener du hardt mange ganger i uka? Får du dårlig samvittighet og lett panikk dersom du ikke får trent så ofte som du planla? Hvor opptatt er du av mengdene du spiser og av å ikke få i deg noe usunt ? Det er helt supert å bli sunnere, men hvis du plutselig har blitt ekstremt opptatt av det skjønner jeg at det føles som du endrer deg, og at hun kan bli bekymret. Slanking og trening føles så bra at man av og til kan la det ta overhånd uten å se det selv. Du kan spørre andre venner som trener hardt maks par ganger i uka og med vanlig kosthold om de synes opplegget ditt høres ekstremt/sykelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har begynt å trene og legge om kostholdet - det er nok spesielt viktig nå når du har stillesittende arbeid. Det er trist at kjæresten din ikke klarer å glede seg over dette sammen med deg og at du ikke får andre grunner for hennes negativitet enn at det er teit og dumt. Hva som ligger bak hennes negative holdning kan vi kun lage hypoteser om, men holdningen er ikke akkurat et tilskudd til et godt forhold der en forsøker å spille hverandre gode.  

Jeg synes ikke du skal gi deg på at hun skylder deg en utdypende forklaring på holdningen hennes. Hvis hun ikke ønsker  å gi deg det så har du kanskje fått et signal om at noe skurrer i forholdet. Uansett hva endringene hos deg består i så må hun kune kommunisere det som ligger henne på hjertet og som fører til denne negative holdningen. Å møte en slik holdning hos en partner når en i grunnen er litt stolt av seg selv, er sikkert både skuffende og på sikt nedbrytende. Kanskje bør dere ta en prat om forholdet deres - hvilke behov og forventninger dere har og om hvordan dere kan spille hverandre gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sukkerbit skrev:

Noen som har stått opp på feil fot i dag :P 

Nei. Vi finner bare ikke grunnalget ditt for den type kommentar. Ts skrivernom en kjæreste som er sur fordk han har lagt om kostholdet. Hva har det å si hvor sunn hun er? Ingen vet hva slags jobb hun har(fysisk) eller hvor mye hun beveger seg.

Du hører at hun er tynn nok til å ikke behøve å trene og ditt innfall er om hennes hjerte og blodårer (?!) Why? Hvorfor er det relevant til ts sin problemstilling?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenner hun på menn med "litt ekstra", har hun sagt noe om det? Hva slags forhold hadde hun til kroppen din før?

Anonymkode: b139c...654

Jeg setter en knapp på at det kan være det som er årsaken. Selv om hun ikke innrømmer det. Kanskje hun ikke en gang tør å innrømme det for seg selv.

Vektnedgang er litt som manneversjonen av kjerringsveis. Den som skaffer seg det føler seg fin og fjong og full av sprudlende selvtillit og "Angrer på at jeg ikke gjorde dette før!"..

..mens den andre sitter igjen og føler seg som et dårlig og overfladisk menneske som ikke helt klarer å sette ord på det på en politisk korrekt måte.

Særlig fordi alle - det ser man bare her inne - forventer at tynn = attraktivt, bra. Og når en kvinne klipper av seg håret så sier andre; "Det er hennes valg, mener du at du ikke tenner på personligheten, er du overfladisk?!" Man føler seg fort nokså teit viss man tenner på noe som er "feil".

Men det burde da gå an for deg å finne ut om hun tenner like mye på deg nå som før? :) 

 

Det kan også simpelthen være at hun er lei seg på grunn av avstanden mellom dere, og at hun forbinder livstilendringen med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun liker deg vel som du er, og liker ikke tanken på at du gjør deg selv mer attraktiv (for andre).

Hmm.. Er ikke bare menn som holder på med denne typen psykiske overgrep altså.. Interessant!

Anonymkode: 55f8f...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du virker som en annen person for henne. Både det at du har blitt tynnere, og at du plutselig har blitt aktiv. Kanskje det hun vil ha er en sofagris hun kan ligge i armkroken til, og ikke en som "må" være aktiv og ikke ha ro i ræva.

Selvfølgelig er det det beste for deg helsemessig å leve sunnere. Men det er ikke sikkert det er det hun vil ha, og du er ikke lenger den hun ble sammen med. Man leser jo hele tiden her på KG hvor forståelig det er hvis det går andre veien, og partneren blir lat og legger på seg. For meg er det logisk at det kan gå denne veien også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo ikke rart at hun reagerer når du har endret livsstil fra da hun møtte deg. Det er ganske enkelt å forstå dersom man ser på det fra motsatt scenario, at du gikk fra en sunn livsstil til mindre usunn. Hun likte deg åpenbart slik som du var da hun ble sammen med deg. Nå har du endret deg. 

Anonymkode: a3612...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kosthold har faktisk 80-90% å si for helsa.

Anonymkode: 49fbc...9c4

Vekt? Ja. Helse? Nei

Du kan ha en tynn kropp uten å trene, du kan ikke ha en sunn kropp

Anonymkode: 59a3e...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ser det er mange her som kommenterer at det er mulig at hun savner en sofagris, eller at hun syns jeg har forandret meg, mulig hun tenner på de med litt ekstra. 
Nå skal de sies at de endringene jeg har gjort ikke er så alt for store, jeg er ikke ute å springer, jeg drar ikke på treningssenter å trener. Jeg går til jobb og fra jobb hver dag. rundt en halv mil. Jeg tar situps og armhevninger etter jobb og før jeg legger meg. Tar også å går til butikken når jeg må det. 
Hun savner ikke en sofagris, for når vi er sammen så sitter jeg gjerne å spise godteri med henne, og slapper av en hel helg uten å måtte trene noe som helst. All form av trening og sunt kosthold skjer når jeg er hjemme. 
Hun tenner like mye på meg nå som hun gjorde tidligere :)

 

MVH 

TS :)

Anonymkode: a4ead...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei ser det er mange her som kommenterer at det er mulig at hun savner en sofagris, eller at hun syns jeg har forandret meg, mulig hun tenner på de med litt ekstra. 
Nå skal de sies at de endringene jeg har gjort ikke er så alt for store, jeg er ikke ute å springer, jeg drar ikke på treningssenter å trener. Jeg går til jobb og fra jobb hver dag. rundt en halv mil. Jeg tar situps og armhevninger etter jobb og før jeg legger meg. Tar også å går til butikken når jeg må det. 
Hun savner ikke en sofagris, for når vi er sammen så sitter jeg gjerne å spise godteri med henne, og slapper av en hel helg uten å måtte trene noe som helst. All form av trening og sunt kosthold skjer når jeg er hjemme. 
Hun tenner like mye på meg nå som hun gjorde tidligere :)

 

MVH 

TS :)

Anonymkode: a4ead...f29

Så da har dere egentlig snakket nøye gjennom dette likevel da? Siden du er så sikker på at det ikke er dette hun føler, mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...