Gå til innhold

Definer hva feminisme betyr for deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar helt feil. Jeg er feminist og jeg har mange venninner som også er feminister. Noen av de litt mer hardbarka. Ingen ønsker å ta over makta fra menn men alle vil ha samme makt som menn. En fordeling av dette og et samarbeide sammen. Ingen ønsker å kastere mannfolka med ideologi og maktsyke (ok kanskje noen men de er ikke feminister men fundameliister). 

Igjen jeg tror bare menn er redde for damer og lager mange rare ideer om at vi må holdes nede så vi ikke skal ta over hele landet. Skulle nesten tro noen menn mente vi var forkledde is-medlemmer så redde de er for å slippe damer til :P 

vi vil ha likhet og respekt. That's it. Forstått? 

Anonymkode: dc0af...708

Tror mange av dem egentlig føler seg forbigått og at de "ofrene" de gjør ikke blir sett. Hverdagsmannen har også sitt å stri med selv om han kanskje ikke sier så mye om det.

Anonymkode: 22bda...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likelønn etter like kvalifikasjoner. Likebehandling makt og støtte messig i arbeidsliv. Like holdninger om verdi på kjønnene dvs mindre nedsettende holdninger. Like rettigheter verden over (ja det finnes fremdeles kvinner som ikke får stemme eller bestemme over sin egen helse - bare fordi de er kvinner). Og som ei annen her så kort og godt skrev det;  lik behandling både økonomisk og sosialt. 

På det sosiale kommer man inn på et annet viktig emne. Jeg ser også antisexisme som en viktig del av feminisme. Det er en del av de fleste jenters hverdag å få sexisme presset opp i ansiktet fra reklamer eller bli seksuelt trakassert av tilfeldige eller kjente menn som "ikke mente det så seriøst". 7 av 10 jenter på tolv år på norske skoler har blitt kalt hore. 4 av 10 jenter på 15 år har blitt berørt uønsket på intime steder fra gutter. I India blir en kvinne voldtatt noe rundt hvert trettende sekund eller minutt - holdningene til kvinner må endres her også, på alle plan.  Det er fortsatt ikke greit, sånn vi har det i dag. 

Endret av avida30
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, herzeleid skrev:

Du ønsker makten til å "fordele" makt, og "ta" "makta" fra menn. Med andre ord går ideologi og kjønn foran individet, for jeg har antagelig ikke noe mer makt enn deg. 

Jeg tror på at du tror på din egen virkelighetsforståelse, det er det som er hele problemet. Du tror at feministene utgjør en så liten del av befolkningen fordi vi er "redde for å slippe damer til", mens realiteten antagelig er nærmere at vi ønsker like rettigheter for kvinner og menn, vi er mot diskriminering og vi ønsker ikke at kjønn skal være det som definerer oss. Nettopp derfor er vi ikke feminister. 

Dere har likhet, uten å forstå det selv. Videre tror dere at respekt er noe som kan kreves som gruppe, heller enn fortjenes som individ. Jeg forstår hva du tror du "kjemper" for, men jeg tror ikke du forstår realiteten helt selv. 

Når jeg leser det du skriver, så er jeg enda mer sikker på ar vi trenger feminisme. Du gjør alt du kan for å trykke kvinner ned fordi du er redd for å miste makta. Du er en av grunnene for at vi trenger feminisme. 

Heldigvis er dagens utdannede og oppegående menn enige i at vi er likeverdige kjønn. De trenger ikke trykke andre ned for å føle seg ovenpå. 

Anonymkode: dc0af...708

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gothminister skrev:

Jeg er ikke på FB og nei har ikke sett denne siden. Og ikke har jeg behov for å se slikt tøv.

Spiller ingen rolle hvilken kanal som benyttes, men det er vår daglige realitet. Det å møte menn som ikke eier respekt for damer og som kun ser på de som et tømmehøl. Heldigvis er de ikke i flertall men de er ofte veldig høyrøsta. 

Hvordan tror du det føles å bli diskriminert for sitt kjønn? 

Anonymkode: dc0af...708

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvordan tror du det føles å bli diskriminert for sitt kjønn? 

Anonymkode: dc0af...708

Vet du hva, det hadde brydd meg lite. Slike idioter som ser ned på kvinner, skal man ignorerer. Gir man dem oppmerksomhet, da fortsetter de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gothminister skrev:

Vet du hva, det hadde brydd meg lite. Slike idioter som ser ned på kvinner, skal man ignorerer. Gir man dem oppmerksomhet, da fortsetter de.

Så var det dette med at: du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv...

Anonymkode: 6df8b...2cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så var det dette med at: du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv...

Anonymkode: 6df8b...2cf

I dagens samfunn sier jeg. Du må tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv. Om ikke, vil du ikke fungere i det moderne samfunn. Urett mot mennesker foregår hele tiden. Selv staten Norge begår overgrep og urett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Gothminister skrev:

I dagens samfunn sier jeg. Du må tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv. Om ikke, vil du ikke fungere i det moderne samfunn. Urett mot mennesker foregår hele tiden. Selv staten Norge begår overgrep og urett.

Skylapper er ingen god ide. Man er faktisk nødt til å ta innover seg det som skjer. Å se unger bli sprengt i filler i Syria feks er ikke noe vi kan lukke øynene for. 

Anonymkode: dc0af...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser det du skriver, så er jeg enda mer sikker på ar vi trenger feminisme. Du gjør alt du kan for å trykke kvinner ned fordi du er redd for å miste makta. Du er en av grunnene for at vi trenger feminisme. 

Igjen, så kommer det veldig mye følelser fra deg, men jeg kan ikke se at du faktisk prøver å argumentere mot mine standpunkter. Jeg er ikke i tvil om at du tror på din egen virkelighetsforståelse, der de som er uenige med deg er "redde for å miste fakta", men jeg er samtidig helt sikker på at kvinner flest er mer oppegående enn som så :) 

Sitat

 

Heldigvis er dagens utdannede og oppegående menn enige i at vi er likeverdige kjønn. De trenger ikke trykke andre ned for å føle seg ovenpå. 

Anonymkode: dc0af...708

 

Og nettopp derfor er feminister i mindretall i Norge i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skylapper er ingen god ide. Man er faktisk nødt til å ta innover seg det som skjer. Å se unger bli sprengt i filler i Syria feks er ikke noe vi kan lukke øynene for. 

Anonymkode: dc0af...708

Vi trenger ikke å lukke øynene for noe. Krig og elendighet er ikke noe nytt, det er jeg vokst opp med på TV. Akkurat hva som skjer i Syria er ikke jeg så opptatt av. Langt mer opptatt av de som lider her i Norge. Men som sagt, man må tåle for og overleve i et moderne samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...