Gå til innhold

Når sluttet dere med mm/mme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på når dere sluttet med mme evt mm på flaske? Vet mange slutter å amme for barnet ikke vil ha mer etter 4-7 mnd feks.. Hørt folk si det men aldri før jeg ble Mamma selv tenkt på hva de gjør da.. Starter en med mme og når slutter man med det? 

 

Anonymkode: 8c57d...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke sluttet enda, men etter 2 mnder gikk vi fra MM til MME fordi det rett og slett ikke fungerte lenger :(

Nå er hun 6 mnder og spiser 2 måltider (grøt, moste grønnsaker, etc) om dagen, og får ca 3 flasker. :) 

Jeg tror vi kommer til å fortsette med flaske i en god stund fremover, spesielt på natten. Det er veldig mye mer styr å mate med grøt på farten enn å ta med flaske :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sluttet med mm da barnet var ca 7 mnd, og ga deretter mme frem til barnet kunne få kumelk. Det kan barn få som drikke fra 1 år. 

De siste månedene var det vel bare en flaske morgen og kveld. Ellers spiste hun fast føde og drakk vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sluttet da barnet kunne drikke vanlig melk, altså rundt ett år. De siste par månedene var det kanskje bare én mme-flaske om dagen igjen og ellers kun fast føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammet i 6 måneder, så delammet jeg videre til han var 10 måneder. Nattamming frem til han var 13 måneder. Da han var 10 måneder ville han IKKE ha melk fra meg mer, og jeg orket ikke å pumpe. Vi startet ikke med erstatning, så ikke hensikten med det siden han var såpass stor.

Anonymkode: 44514...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi begynte aldri med MME, men ammet til han var 1,5 år. Det at "barnet ikke vil ha" ved 4-6 mnd, det tror jeg kan være mistolkning av at barnet begynner å synes at verden er så spennende og er igrunn litt mer spennende enn pupp. Så etter den alder kunne jeg ikke amme annen plass enn på soverom med dempet belysning og minst forstyrrelser. Etterhvert bare om kveld, natt og morgen, og på dagtid spiste han jo mer og mer grøt og sånn. 

Anonymkode: 672d9...737

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2016 den 10.31, AnonymBruker skrev:

Vi begynte aldri med MME, men ammet til han var 1,5 år. Det at "barnet ikke vil ha" ved 4-6 mnd, det tror jeg kan være mistolkning av at barnet begynner å synes at verden er så spennende og er igrunn litt mer spennende enn pupp. Så etter den alder kunne jeg ikke amme annen plass enn på soverom med dempet belysning og minst forstyrrelser. Etterhvert bare om kveld, natt og morgen, og på dagtid spiste han jo mer og mer grøt og sånn. 

Anonymkode: 672d9...737

Helt enig i dette. Har lest at i kulturer hvor barnet selv slutter med pupp for godt så skjer det mellom 2 og 4 år. Men det er perioder underveis hvor de tilsynelatende mister interessen en kort stund. Da tenker mange at det var slutten. Tror få babyer egentlig er ferdig med pupp før de er året, det er bare foreldrene som ikke har tålmodighet til å stå av periodene hvor alt annet er så spennende. Har selv ei på 7,5 mnd, vi må ha det helt stille og helst ligge for å amme. Men da sørger jeg jo for å kunne det iaf morgen, midt på dagen og kveld. I tillegg fri bar om natta :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, våren14 skrev:

Helt enig i dette. Har lest at i kulturer hvor barnet selv slutter med pupp for godt så skjer det mellom 2 og 4 år. Men det er perioder underveis hvor de tilsynelatende mister interessen en kort stund. Da tenker mange at det var slutten. Tror få babyer egentlig er ferdig med pupp før de er året, det er bare foreldrene som ikke har tålmodighet til å stå av periodene hvor alt annet er så spennende. Har selv ei på 7,5 mnd, vi må ha det helt stille og helst ligge for å amme. Men da sørger jeg jo for å kunne det iaf morgen, midt på dagen og kveld. I tillegg fri bar om natta :) 

Enig med dette. Alle mine tre barn har hatt perioder hvor de nesten ikke har villet ha mm på dagtid(et sted mellom 5-7 måneders alder). De har likevel diet på natten, slik at produksjonen har blitt opprettholdt. Det er slitsomt i en liten periode, men går over. Jeg ammet hhvs 2 år og 2 mnd, 1 år, og 2 år og 10mnd.

Anonymkode: 3606e...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet til 6mnd (fullt til 4mnd) også mme frem til ett år og da ble det vanlig melk på kopp

Anonymkode: 16498...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer ennå, barnet er 16 måneder. Har aldri fått mme. 

Anonymkode: 0dd3c...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby er straks 7 mnd. Ammer fortsatt på natt, morgen(hvis han er søvnig nok). Han begynte å nekte pupp i våken tilstand når han var 3 mnd og har nektet siden da(hjelper ikke om vi ligger i mørket på soverommet, jeg prøver fortsatt å legge han til hver dag). Så jeg pumpet på dagtid fra 3-6 mnd. Når han var 6 mnd så kastet jeg inn håndkleet, så nå får han fast føde og mme på dagtid. Og det skal han vel ha i et år!? Også håper jeg nattammingen kan holde produksjonen i gang til han er et år ihvertfall.

Anonymkode: f9f48...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...