Gå til innhold

Hvor ille er London i førjulstida?


Treobe

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille en tur fra 12.-15. desember, men er veldig usikker på hvor. London frister definitivt, men er redd det blir veldig folksomt og veldig stressende? Leser både at det er julebyen over alle julebyer, men samtidig at det er så folksomt at man står som sild i tønner - og det gidder vi ikke. Noen som har erfaringer med byen rundt de gitte datoene? Hvor ille er det? Og er det like ille overalt?

Julestemning er definitivt det vi er ute etter, og gjerne en god miks av shopping, severdigheter/opplevelser, avslapping og romantikk. Vi ønsker noe mer enn "bare" julemarkeder. Eventuelt: noen andre byer som virker å passe oss bedre enn London? 

Hadde satt kjempestor pris på svar, blir liksom ikke klok av de trådene jeg har funnet...  

50bac15ecdf5ab49e9afad4650b2bcf8868d3321.jpg

Endret av Treobe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alltid masse folk i London, på alle tider av året. Det er alltid fullt i Oxford street, dersom man drar dit, så jeg tenker ikke så mye over at det kanskje er litt fullere der i førjulstiden. Jeg drar dit ofte før jul for å handle julegaver og kose meg med flotte juledekorasjoner. Det finner julemarkeder flere steder, noen er mindre og ikke så folksomme som den i f.eks. Hyde Park.

 

Anonymkode: 39acf...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid masse folk i London, på alle tider av året. Det er alltid fullt i Oxford street, dersom man drar dit, så jeg tenker ikke så mye over at det kanskje er litt fullere der i førjulstiden. Jeg drar dit ofte før jul for å handle julegaver og kose meg med flotte juledekorasjoner. Det finner julemarkeder flere steder, noen er mindre og ikke så folksomme som den i f.eks. Hyde Park.

Tusen takk for godt svar! Så lenge man ikke må presse seg frem hele tida og stå flere timer i kø for hver lille ting vi skal, har vi ikke noe i mot det :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke London i midten av desember er noe verre enn resten av året. Dvs si: helt OK. Var der under OL, og synes det var litt verre. London er min favorittby. Det eneste jeg kan sette fingeren på er at markedet i hyde park skuffet veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2016 den 17.57, *Ariel* skrev:

Jeg synes ikke London i midten av desember er noe verre enn resten av året. Dvs si: helt OK. Var der under OL, og synes det var litt verre. London er min favorittby. Det eneste jeg kan sette fingeren på er at markedet i hyde park skuffet veldig. 

Å, kan du si noe om hvorfor? Jeg skal dit før jul, nemlig, og jeg har gledet meg til Winter Wonderland i Hyde Park! Kanskje jeg bør nedjustere forventningene noe... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, angara skrev:

Å, kan du si noe om hvorfor? Jeg skal dit før jul, nemlig, og jeg har gledet meg til Winter Wonderland i Hyde Park! Kanskje jeg bør nedjustere forventningene noe... :-)

Jeg hadde veldig høye forventninger selv 😊 Det var nesten bare masseprodusert juggel, og veldig lite "hjemmeproduserte" ting som jeg forventer å finne på et marked. Det var mye det samme i mange av bodene. Uansett er jo London alltid bra, det er min favorittby, og jeg hadde nok tatt turen innom markedet neste gang og, men ikke med forventninger om at jeg skal finne noen skatter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et bildegooglesøk på "Brügge Christmas". Ohlord. :hjerte:

Bare sånn i tilfelle du ville ha alternativer. 

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

London er fantastisk, både før jul (styr unna Hamley's, ellers er det ikke sååå mye mer folk enn resten av året) og ellers, og min absolutte favoritt i hele verden, men jeg er enig i at det ikke er stedet å reise akkurat for julemarkeder. Da er f.eks. Wien, Zürich, Riga eller Tallinn langt å foretrekke (og selvsagt diverse byer i Tyskland, men der har jeg ikke vært personlig).

Anonymkode: 6b893...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...