Gå til innhold

Kan ikke få flere barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud for noen svar du får i denne tråden da? Klart det går an å bli trist over at man ikke får flere barn, om man nå ønsker seg en solid søskenflokk. 

Hvis det er galt av ts, fordi noen ikke har barn i det hele tatt, ja da må dere slette hele samlivs-forumet av hensyn til meg. Jeg har nemlig ikke noen mann, til tross for mange års forsøk på markedet, så jeg synes at ingen skal få lov å klage på den mannen de har! Jeg har det nemlig myyye verre. 

:rolleyes:

Anonymkode: 90d67...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for forståelse og gode ord! Lykke til! PS: har vurdert eggdonasjon, men har ikke bestemt meg om det blir for dramatisk.

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Lykke til med valget! :)

Eggdonasjon er absolutt ein mulighet, så viss du føler at det er riktig for deg, så gjer du det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Er også redd for at drømmen om barn nr 3 blir altoppslukende slik at jeg glemmer glede meg over de 2 jeg har.

Tenker at om savnet blir for stort er der en mulighet adoptere eller bli fosterforeldre.

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Du har faktisk et valg her. Du kan velge å la drømmen bli altoppslukende, eller du kan endre fokuset ditt og f.eks skaffe deg en ny drøm som gir deg positivitet i livet. Gresset blir grønt der du vanner det. Selvmedlidehet kommer det som regel ikke noe godt utav... Så nå må du ta i et tak, for det fortjener de barna du allerede har. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke å være frekk her, men du har to friske barn. FRISKE barn. Tenk så heldig du er. Det er ingen selvfølge at man får friske barn. 

Selv har jeg et barn... et barn som vil være hjelpe/pleietrengende resten av sitt liv. Et barn som alltid vil være et lite barn. Av hensyn til barnet jeg har er det feil å få et barn til og slik det ser ut nå så får jeg kanskje aldri muligheten til å få et barn til. Det er sårt, men jeg er takknemlig for at jeg i det heletatt har fått et barn. Selvom han har nedsatt funksjonsevne og krever så enormt av meg som han gjør. For han er viktigere for meg enn mitt ønske om å få flere barn 💕

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ufrivillig barnløs i mange år og fikk tilslutt datteren min gjennom IVF. Vi prøvde også på å få et barn til, men det lyktes ikke. Jeg er sjeleglad for at faktisk fikk ett barn siden jeg har blitt kjent med mange gjennom prosessen som ikke klarte å få noen. Selvsagt ville jeg også gjerne hatt flere barn, men sånn ble ikke livet. Ja, jeg har hatt en periode som var litt sorgpreget når avgjørelsen ble tatt om at det ikke kom til å bli flere, men samtidig har jeg evnet å glede meg over at jeg faktisk har vært så heldig at jeg fikk ett barn. De som ikke har klart dette får ikke oppleve hvilken følelse det er å kunne gå gravid og føde barnet sitt.

Så ja, du har lov å være lei deg, men samtidig må du faktisk heller glede deg over de to du har fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for noen svar du får i denne tråden da? Klart det går an å bli trist over at man ikke får flere barn, om man nå ønsker seg en solid søskenflokk. 

Hvis det er galt av ts, fordi noen ikke har barn i det hele tatt, ja da må dere slette hele samlivs-forumet av hensyn til meg. Jeg har nemlig ikke noen mann, til tross for mange års forsøk på markedet, så jeg synes at ingen skal få lov å klage på den mannen de har! Jeg har det nemlig myyye verre. 

:rolleyes:

Anonymkode: 90d67...133

Dette!

Og ut fra samme logikk kan vel jeg aldri klage over kolikkbaby, svangerskapsplager eller søvnmangel, for jeg HAR BARN. Jeg føler veldig med dere ufrivillig barnløse, jeg er lykkelig og takknemlig for de barna jeg har fått, men det blir litt for dumt at dere skal ha enerett på å synes ting er vanskelig her i livet.

Denne tråden har tittelen "Kan ikke få flere barn". Det gor tydelige signaler omhva som kommer til å være trådens tema. Klarer dere ikke å takle det, så la være å klikke dere inn!

Klem til deg, TS :klemmer: 

Anonymkode: d6f63...417

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle typer refleksjoner rundt min situasjon! Skjønner at jeg er veldig heldig som har 2 (friske) barn, setter som sagt de overalt på denne jord ❤️ Hadde ønsket en stor familie, men slik blei det ikke. Noe jeg må akseptere og godta. Godt høre der er flere i min situasjon.

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke av helsemessige årsaker få flere barn. Jeg synes det er tungt å bære. Har to friske barn med mange års mellomrom, og ønsker meg et søsken til minsten. Men vet jeg aldri kan få fler biologiske barn.. Hvordan leve med det?

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Samme her TS , etter en skade etter forrige fødswl kan jeg ikke få flere barn jeg heller! Men har 2 friske barn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er uendelig takknemlig for de to jeg har, men ønsker sårt et til, av hensyn til minsten - og bærer på en sorg over at det ikke vil bli som jeg ønsket. 

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Hva med å bli fosterforeldre? Jeg har kun en, men når han blir stor nok, vil jeg forsøke dette - har oppdemmet omsorg i meg som kan favne om flere enn han vi har. 

Anonymkode: d0f06...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å bli fosterhjem, men er så usikker om det blir for tøft. La oss si vi får et fosterbarn som alke knytter seg til og det til oss, og plutselig en dag blir revet bort da biologiske foreldre får omsorgen igjen.. Er dette jeg er bekymret for. Del gjærne erfaringer om dere har noen rundt fosterbarn. Man blir sikkert like glade i fosterbarn og de knytter seg jo til familien.

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke av helsemessige årsaker få flere barn. Jeg synes det er tungt å bære. Har to friske barn med mange års mellomrom, og ønsker meg et søsken til minsten. Men vet jeg aldri kan få fler biologiske barn.. Hvordan leve med det?

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Ikke jeg heller. Men jeg er overlykkelig fordi jeg har fått to barn (også med mange års mellomrom pga sykdom) Tenk så flaks at jeg klarte det, kunne sitte som ufrivillig barnløs, det hadde vært tøft! 

Nyt dine to barn og tenk positivt. Dette tror jeg du fint kan leve med! Ta tiden til hjelp, prøv ikke tenke for mye på det og ikke få "heng up" på å få tre biologiske barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vurdert å bli fosterhjem, men er så usikker om det blir for tøft. La oss si vi får et fosterbarn som alke knytter seg til og det til oss, og plutselig en dag blir revet bort da biologiske foreldre får omsorgen igjen.. Er dette jeg er bekymret for. Del gjærne erfaringer om dere har noen rundt fosterbarn. Man blir sikkert like glade i fosterbarn og de knytter seg jo til familien.

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Jeg er nok av typen som ikke helt ser det store behovet for biologisk slektskap, men denne tanken skjønner jeg. Det er jo noen barn der de vet at fosterhjemmet vil være permanent og barnet ikke vil ha kontakt med sin biologiske slekt, men det er nok vanligere at det ikke kommer med noen slik garanti (før noen halshugger meg vil jeg gjerne påpeke at det er minst like nødvendig med fosterforeldre til denne gruppen, og det er noe vi selv har vurdert. Tror det kan være veldig positivt å spille en slik rolle i barnas liv, men dersom TS først og fremst ønsker seg et "eget" barn kan det kanskje være vanskeligere? Hører gjerne fra folk med erfaringer her).

Men da er jo adopsjon et glimrende alternativ? Det er mange land som ikke har så lang ventetid nå. Sjekk ut Inoradopt sine sider, der står det mer info. Jeg har to bekjente som både har biologiske barn og har adoptert, og de anbefaler det på det varmeste. Det tar litt tid, koster litt og krever en del papirarbeid, men jeg vil anta at eggdonasjon ikke er gjort på 1-2-3 det heller. Helt klart et alternativ jeg ville sett mer på hvis jeg var i din situasjon :)

Anonymkode: e74a2...2c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest du har større grunn til å klage enn helt barnløse. Du ønsker jo tross alt et barn til pga den minste, og ikke bare pga deg selv.

Anonymkode: f4871...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke opplevd dette selv, men skjønner at det gjør deg trist. Min mor ble steril etter sin tredje fødsel. Og til tross for at hun var helt klar på at hun var ferdig med barn,så har hun fortalt meg at hun følte en kjempesorg over at muligheten ikke var der lenger 

Anonymkode: c2598...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner du er skuffa, men sånn er livet. Du har to barn og er veldig heldig! Jeg kan ikke få barn pga min diagnose. Får jeg barn er det STOR sjanse for barnet mitt kan få diagnosen i arv og det ønsker jeg ikke. Så det er viktig tøft siden jeg alltid har ønsket meg barn. Jeg er blodig misunnelig på de som har barn. Men livet blir ikke alltid slik man håpet på :( 

Anonymkode: 67193...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...