Gå til innhold

Kan ikke få flere barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke av helsemessige årsaker få flere barn. Jeg synes det er tungt å bære. Har to friske barn med mange års mellomrom, og ønsker meg et søsken til minsten. Men vet jeg aldri kan få fler biologiske barn.. Hvordan leve med det?

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å være ufølsom, men du har to barn? Du har fått oppleve dette to ganger, mange som ikke får oppleve det i det hele tatt. Tenk på hva du har, ikke hva du ikke kan få :) 

Anonymkode: 8eadf...132

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare være glad for du har vært så heldig og fått to friske barn. Veldig mange som ikke er så heldig. Jeg kan heller ikke få flere, har ett barn. Såklart skulle jeg ønske at jeg kunne få flere. Men er veldig glad for det barnet jeg har.

Anonymkode: ce408...7f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uendelig takknemlig for de to jeg har, men ønsker sårt et til, av hensyn til minsten - og bærer på en sorg over at det ikke vil bli som jeg ønsket. 

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er uendelig takknemlig for de to jeg har, men ønsker sårt et til, av hensyn til minsten - og bærer på en sorg over at det ikke vil bli som jeg ønsket. 

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Bekymre deg over ting du kan gjøre noe med. Dette er for enkelte andre et usmakelig hi. Når du har to, så sett pris på det du har. 

Anonymkode: 2e676...3e6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet blir ikke alltid som man hadde håpet, men man har ikke noe annet valg enn å gjøre det beste ut av det man har. Det er naturlig å sørge over knuste drømmer. Samtidig er det viktig å ikke bli så opphengt i det at man ikke kan gå videre.

Selv om du ikke kan få et biologisk barn, finnes det mange barn som trenger voksenpersoner i livet sitt. Du kan for eksempel vurdere å ta inn et fosterbarn, eller å adoptere. Selvsagt er ikke dette det samme, men det er et alternativ.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Black Amethyst

Jeg er enig med hva de over her har sagt. Vær glad over de to barna som du har fått. Sjølv om det å adoptere ett til barn ikke er helt det samme som å få ett av samme kjøtt og blod som deg, så kan du bli like glad i det som om det kunne ha vært ditt eget. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bekymre deg over ting du kan gjøre noe med. Dette er for enkelte andre et usmakelig hi. Når du har to, så sett pris på det du har. 

Anonymkode: 2e676...3e6

Jeg synes slike svar er usmakelige. Er det slik at om jeg får en alvorlig sykdom, har jeg ikke rett være lei meg fordi det alltid finnes noen som har det verre enn meg?? Det er en sorg for meg aldri å kunne få flere barn.. 

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes slike svar er usmakelige. Er det slik at om jeg får en alvorlig sykdom, har jeg ikke rett være lei meg fordi det alltid finnes noen som har det verre enn meg?? Det er en sorg for meg aldri å kunne få flere barn.. 

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Dersom du har en alvorlig sykdom, bør du ikke da være mer bekymret for din helse m.t.p ivaretagelse av familien du har?

Jeg synes dette er syting og hensynsløs klaging..... 

Det er ikke "stakkars hun som bare fikk to barn" i noen som helst sammenheng i denne verdenen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Erazor skrev:

Livet blir ikke alltid som man hadde håpet, men man har ikke noe annet valg enn å gjøre det beste ut av det man har. Det er naturlig å sørge over knuste drømmer. Samtidig er det viktig å ikke bli så opphengt i det at man ikke kan gå videre.

Selv om du ikke kan få et biologisk barn, finnes det mange barn som trenger voksenpersoner i livet sitt. Du kan for eksempel vurdere å ta inn et fosterbarn, eller å adoptere. Selvsagt er ikke dette det samme, men det er et alternativ.

Takk for et fint svar! Er også redd for at drømmen om barn nr 3 blir altoppslukende slik at jeg glemmer glede meg over de 2 jeg har.

Tenker at om savnet blir for stort er der en mulighet adoptere eller bli fosterforeldre.

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forstår deg veldig godt, for eg har det akkurat på samme måten. Eg har alltid ønska meg minst 4 barn, og eg har no 2 barn. Eg fyller snart 40, strevar veldig med å bli gravid, og veit at det snart er for seint for meg å få fleire barn på grunn av alderen min. Blir trist når eg tenker på at sjansen er veldig stor for at eg aldri får oppleva å bli mamma igjen, når ønsket om fleire barn er så stort! Eg vil alltid koma til å føla ei sorg over å ikkje ha fått dei barna eg alltid har ønska meg. Men det betyr sjølvsagt ikkje at eg ikkje er glad for dei to barna eg har, for eg elskar dei over alt på jord! Men det må samtidig vera lov til å vera lei seg for at ein ikkje sjølv kan velga kor mange barn ein vil ha, når så mange andre kan det.

Eg synst det er lite omtenksomt å koma med sånne kommentarar som enkelte her i denne tråden har gjort. For ja, det finst alltid andre som har det verre enn det ein sjølv har! Men betyr det at ein då aldri kan få lov til å kjenna sorg over at ting i livet ikkje vart slik ein hadde håpa og drøymt om? Nei, det blir heilt feil. Folk må få lov til å føla som dei gjer, uten at nokon skal koma og påstå at det dei føler er feil! Eg sender deg mange gode klemmar, TS! :klem: Eg forstår veldig godt korleis du har det, og føler med deg.

Endret av Mirabella76
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, MapleSirup skrev:

Dersom du har en alvorlig sykdom, bør du ikke da være mer bekymret for din helse m.t.p ivaretagelse av familien du har?

Jeg synes dette er syting og hensynsløs klaging..... 

Det er ikke "stakkars hun som bare fikk to barn" i noen som helst sammenheng i denne verdenen.

Les hva hun skriver. Hun har ingen alvorlig sykdom. 

Anonymkode: 176f3...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Eg forstår deg veldig godt, for eg har det akkurat på samme måten. Eg har alltid ønska meg minst 4 barn, og eg har no 2 barn. Eg fyller snart 40, strevar veldig med å bli gravid, og veit at det snart er for seint for meg å få fleire barn på grunn av alderen min. Blir trist når eg tenker på at sjansen er veldig stor for at eg aldri får oppleva å bli mamma igjen, når ønsket om fleire barn er så stort! Eg vil alltid koma til å føla ei sorg over å ikkje ha fått dei barna eg alltid har ønska meg. Men det betyr sjølvsagt ikkje at eg ikkje er glad for dei to barna eg har, for eg elskar dei over alt på jord! Men det må samtidig vera lov til å vera lei seg for at ein ikkje sjølv kan velga kor mange barn ein vil ha, når så mange andre kan det.

Eg synst det er lite omtenksomt å koma med sånne kommentarar som enkelte her i denne tråden har gjort. For ja, det finst alltid andre som har det verre enn det ein sjølv har! Men betyr det at ein då aldri kan få lov til å kjenna sorg over at ting i livet ikkje vart slik ein hadde håpa og drøymt om? Nei, det blir heilt feil. Folk må få lov til å føla som dei gjer, uten at nokon skal koma og påstå at det dei føler er feil! Eg sender deg mange gode klemmar, TS! :klem: Eg forstår veldig godt korleis du har det, og føler med deg.

Tusen takk for forståelse og gode ord! Lykke til! PS: har vurdert eggdonasjon, men har ikke bestemt meg om det blir for dramatisk.

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

You always want what you can't have.

TS, jeg forstår at du føler på dette nå, men fokuser heller på dine to friske barn! :) Noen kan aldri få barn i det hele tatt, og ja, det er feil og sammenligne, men prøv i det minste å ha et lite perspektiv på ting.

Anonymkode: 23d94...b72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et fint svar! Er også redd for at drømmen om barn nr 3 blir altoppslukende slik at jeg glemmer glede meg over de 2 jeg har.

Tenker at om savnet blir for stort er der en mulighet adoptere eller bli fosterforeldre.

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Kjære vene, da bør du i så fall oppsøke hjelp.

Anonymkode: c6673...89a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 2 barn. Du kan ikke få flere. Det er en sorg. Vel sorgen over å kanskje aldri få et eneste barn er verre. Du har opplevd gleden av å bli mor. Hos oss ufrivillige barnløse vet vi ikke hva den gleden er. For hver gang vi evt tar en graviditetstest blir vi skuffet. Hver gang vi bruker noen form for hjelpemiddel for å bli gravid og det ikke klaffer så blir vi skuffet. Og mange som ikke kjenner situasjonen godt nok spør spørsmålet.. skal ikke dere få barn snart da? Et spørsmål som for de fleste er greit å svare på men for mange barnløse er dette et veldig ømt tema da de kjemper en nådeløs kamp mot alderen og det ene barnet de så inderlig ønsker seg. Når noen rundt oss blir gravide blir vi glad på deres vegne men samtidig kjenner vi sjalusien i oss og lengselen etter å få dette barnet. Vi er vitner til at andre familie medlemmer som også gjerne yngre, venner, kollegaer og bekjente gjerne får 2 og 3 barn mens man prøver. For hver gang blir man minnet på at man er ufrivillig barnløs. Alt vi ønsker er å bli foreldre. Og lengselen over å ikke bli det er en stor sorg. En sorg større enn din vil jeg påstå. 

Og jeg skal tippe at den minste du har nå ikke trenger en lillebror eller lillesøster. Det er det du som vil ha for din del.. ikke for hans del. Ta heller å fokuser på at du har to nydelige barn. Det er ikke alle som får den gleden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, tussi84 skrev:

Du har 2 barn. Du kan ikke få flere. Det er en sorg. Vel sorgen over å kanskje aldri få et eneste barn er verre. Du har opplevd gleden av å bli mor. Hos oss ufrivillige barnløse vet vi ikke hva den gleden er. For hver gang vi evt tar en graviditetstest blir vi skuffet. Hver gang vi bruker noen form for hjelpemiddel for å bli gravid og det ikke klaffer så blir vi skuffet. Og mange som ikke kjenner situasjonen godt nok spør spørsmålet.. skal ikke dere få barn snart da? Et spørsmål som for de fleste er greit å svare på men for mange barnløse er dette et veldig ømt tema da de kjemper en nådeløs kamp mot alderen og det ene barnet de så inderlig ønsker seg. Når noen rundt oss blir gravide blir vi glad på deres vegne men samtidig kjenner vi sjalusien i oss og lengselen etter å få dette barnet. Vi er vitner til at andre familie medlemmer som også gjerne yngre, venner, kollegaer og bekjente gjerne får 2 og 3 barn mens man prøver. For hver gang blir man minnet på at man er ufrivillig barnløs. Alt vi ønsker er å bli foreldre. Og lengselen over å ikke bli det er en stor sorg. En sorg større enn din vil jeg påstå. 

Og jeg skal tippe at den minste du har nå ikke trenger en lillebror eller lillesøster. Det er det du som vil ha for din del.. ikke for hans del. Ta heller å fokuser på at du har to nydelige barn. Det er ikke alle som får den gleden. 

Elsker mine barn over alt på denne jord ❤️ Er veldig lei meg på dine vegne med tanke på barnløshet. Og jeg er veldig takknemlig for de to jeg har. Og selvsagt skjønner jeg at uønsket barnløshet er en større sorg enn savnet etter barn nr 3. Masse lykke til til dere! Men når det er sagt-  synes jeg det blir galt om ikke jeg kan dele min sorg på et forum fordi jeg ikke må trokke ufrivillig barnløse på tærne.

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Elsker mine barn over alt på denne jord ❤️ Er veldig lei meg på dine vegne med tanke på barnløshet. Og jeg er veldig takknemlig for de to jeg har. Og selvsagt skjønner jeg at uønsket barnløshet er en større sorg enn savnet etter barn nr 3. Masse lykke til til dere! Men når det er sagt-  synes jeg det blir galt om ikke jeg kan dele min sorg på et forum fordi jeg ikke må trokke ufrivillig barnløse på tærne.

TS

Anonymkode: c5e2d...52c

Takk.

Nå var det ikke sånn at du tråkker meg på tærne direkte men mange kan resgere. du har fullt lov til å kjenne sorg over det du ikke kan få samt utrykke det her. Men det kan hende du får noe empati men også en del kvasse meldinger. Det jeg ville få fram er at du setter pris på det du allerede har. Fokuser på det du har.. og ikke det du faktisk ikke kan få eller har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow..skjønner at mange finner tråden støtende å var på nippet til å bite fra meg selv. 

Men skal la være.

Kan du ikke bare ta inn noen fosterbarn for eksempel. (eller adopsjon men det tar lang tid da)

Anonymkode: 265f2...7ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du finner noen trøst i det men i kommentarfeltet på dette blogginnlegget var det mange som delte sine tanker og opplevelser rundt dette med hvor mange barn man ønsker og har: 

 http://www.susannekaluza.com/hvordan-vet-du-om-du-er-ferdig-med-a-fa-barn/

Anonymkode: 1bffd...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...