Gå til innhold

Veganere og vegetarianere er hysteriske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sier ikke at alle som velger et slikt kosthold er hysteriske, men det later til at en stor del av denne gruppen drar det ganske langt. De er så jævla opptatt av at gulrot og eple er sunt, og snakker nedlatende til folk med et mer normalt kosthold. Hver eneste anledning de har bruker de til å gnåle om hvor mye variasjon det er blant diverse grønnsaker og frukt.

Det er helt sikkert mye variasjon også, jeg betviler ikke det. Men vi andre trenger ikke få det inn med teskje, og få et ufrivillig kurs i vegetarhistoriens løp hver eneste dag.

Anonymkode: d3fec...7ea

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker ikke at de tror de er bedre enn meg fordi de ikke spiser kjøtt og prøver å omvende meg til et kjedelig liv med bare grønnsaker og fisk hver gang muligheten er der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du omtaler veganere og vegeterianere ganske nedlatende i innlegget ditt jeg da, så du burde kanskje tenke gjennom om du har noen fordommer mot denne folkegruppen tenker jeg. Folk får gjøre som de vil tenker jeg, jeg kommer ikke til å klare å slutte å spise kjøtt, men hadde satt pris på å få tips til noen gode veganske/vegetariske oppskrifter.

Anonymkode: e08c6...4a8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg leser mer dritt om veganere og vegetarianere enn kjøttspisere jeg altså. :opplyser:

Anonymkode: 075d5...f95

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å skjære alle over én kam. 

Er veganer, og kjæresten min, hele familien min og de fleste vennene mine er kjøttetere. Kjenner en del vegetarianere og et par veganere, og ingen er slik du beskriver. Inkludert meg selv.

Anonymkode: 0ac4e...7e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Nøste~ skrev:

Liker ikke at de tror de er bedre enn meg fordi de ikke spiser kjøtt og prøver å omvende meg til et kjedelig liv med bare grønnsaker og fisk hver gang muligheten er der. 

Fisk er kjøtt. Vegetarianere/veganere spiser ikke fisk.

Anonymkode: 0ac4e...7e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nøste~ skrev:

Liker ikke at de tror de er bedre enn meg fordi de ikke spiser kjøtt og prøver å omvende meg til et kjedelig liv med bare grønnsaker og fisk hver gang muligheten er der. 

Vegetarianere spiser ikke fisk.

Jeg spiser kjøtt, men ganske sjelden, og er stor fan av vegetarmat. Er med i en del forskjellige vegetarforum og grupper for inspirasjon. Har alltid vært åpen om at jeg spiser kjøtt der, men at jeg ønsker mer variasjon(er grenser for hvor mye spennende man kan gjøre med kjøtt). Og jeg har aldri opplevd at noen har vært negative mot meg.

Anonymkode: e9d6a...547

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vegetarianere spiser ikke fisk.

Jeg spiser kjøtt, men ganske sjelden, og er stor fan av vegetarmat. Er med i en del forskjellige vegetarforum og grupper for inspirasjon. Har alltid vært åpen om at jeg spiser kjøtt der, men at jeg ønsker mer variasjon(er grenser for hvor mye spennende man kan gjøre med kjøtt). Og jeg har aldri opplevd at noen har vært negative mot meg.

Anonymkode: e9d6a...547

Samme her :)

Anonymkode: 075d5...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vegatirsk mat er godt. Vokst opp med en tante og bestemor som er det. Aldri har de kritisert et menneske for andres matvalg. Er sikkert noen av oss som spiser "normalt" son sikkert kan finne noe å kritisere i ditt kosthold også. Så vegetarianere er nok som alle andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er det motsatte. Jobber sammen med flere veganere og vegetarianere, ingen har noensinne prøvd å pushe meninger eller mat på andre som jeg har oppfattet. Derimot får de til tider mye pes fra folk som lurer på hvorfor i all verden de ikke spiser kjøtt og hvordan de kan klare seg uten. Skjønner at det kan bli litt slitsomt i lengden....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vegetarfans som har svart her i tråden så langt bekrefter bare det jeg sier. Mange (IKKE ALLE!!) av dere er faktisk ganske hysteriske. Når noen påpeker at det faktisk er tilfellet, klikker dere jo helt i vinkel og blir dritsure. Har ikke sagt at de som spiser kjøtt er perfekte heller, men la nå folk få ha biffen sin i fred uten at dere skal preike om hvor sunt den jævla selleristanga er hver eneste gang.

Anonymkode: d3fec...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun de jeg kjenner som nylig er blitt veganere som passer beskrivelsen til TS, de som har vært det lenge gidder ikke bry seg om hva vi andre spiser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har innimellom vegetardager i kantina på jobben, personlig synes jeg det er spennende å smake på diverse vegetarretter selv om jeg ikke er vegetarianer. Men jeg ser også at det er en del andre som ikke engang vurderer å smake så lenge det ikke er kjøtt i retten, og går rake veien ned på Burger King isteden. Synes jo det er en litt sneversynt tankegang da...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri snakket med andre om mat og kosthold, egentlig. Men har mange familiemedlemmer som mener jeg burde spise kjøtt, og som syns det er morsomt tema å ta opp hver gang vi snakkes og de ser jeg ikke spiser/ spiser noe annet.

De fleste vet ikke at jeg er veganer da, siden jeg aldri tar det opp og bruker unngå spise sammen med andre mennesker

Anonymkode: 08768...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eneste grunnen til at jeg ikke spiser kjøtt, er at jeg ikke vil støtte den industrialiserte produksjonen av dyr.

De stappes tett sammen, uten tilgang til frisk luft eller sol. Kylling lever ikke lengre enn 30 dager, og andre dyr maks 1 år. I tillegg er det jo slike dyremisshandlere, og lidelsene som blir påført dyrene under produksjon, transport og slakting.

neitakk til kjøtt

Anonymkode: e76a4...47a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også inntrykk av at det stort sett gjelder de nyfrelste, og du ser eksempler på det samme hos mennesker som nettopp har sluttet å røyke, nettopp begynt med lavkarbo eller nettopp begynt å trene styrke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste grunnen til at jeg ikke spiser kjøtt, er at jeg ikke vil støtte den industrialiserte produksjonen av dyr.

De stappes tett sammen, uten tilgang til frisk luft eller sol. Kylling lever ikke lengre enn 30 dager, og andre dyr maks 1 år. I tillegg er det jo slike dyremisshandlere, og lidelsene som blir påført dyrene under produksjon, transport og slakting.

neitakk til kjøtt

Anonymkode: e76a4...47a

Så da spiser du sjømat og viltfanget kjøtt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg er vegetarianer og har vært det i 16 år. Ytterst få vet at jeg er det fordi jeg aldri snakker om det. Snakker ikke engang om temaet. Det er jo et valg jeg tok for meg selv for mange år siden, og jeg tenker ikke over det til vanlig. Dessuten er jeg ikke spesielt sunn heller, det er jo ikke kjøtt i sjokolade og potetgull. :wow:

For hver "hysteriske" vegetarianer du har møtt, har du nok møtt 100 vegetarianere du ikke engang ante VAR vegetarianere.

Jeg synes forøvrig du høres ut som en noe hysterisk kjøtteter jeg.

Anonymkode: 9dbe2...298

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...