Gå til innhold

Slanke meg, 20 uker på vei.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er 20 uker på vei med baby. Veide meg i dag å har gått opp 11 kilo:( 

dette er fordi jeg ikke har beveget meg og spist alt for mye. Har lyst å slanke meg, for at det ikke skal bli så vanskelig å gå ned resten etter fødsel. 

Noen tips? Og andre her som har gått opp like mye? :/

Anonymkode: 930d0...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For seint å slanke seg nå da. Pass heller kosten fra nå av, reduser inntaket av raske karbohydrater, og selvfølgelig godterier, kaker osv.  Og beveg deg, gå helst turer hver dag, eller svøm o.l.

Jeg hadde også gått opp ca likt som deg rundt den tiden, i begge svangerskapene. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lurt å slanke seg nå. De neste månedene trenger fosteret enda mer næring fra deg, enn så langt. Du får heller snakke med legen om du kan minimere hvor mye du går opp videre.

Anonymkode: be63d...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanke deg er noe du ikke tenker på nå. Heller passe kosten resten av svangerskapet. Å gå i minus med kalorier under svangerskapet er ille og ikke sunt for hverken barnet eller deg! 

Anonymkode: c887e...f7b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å ikke slank deg. Kjenner ei som gjorde det. Babyen hennes ble født I uke 29, var underernært og lungene var ikke modne. Babyen har fått varige skader. 

Anonymkode: 6cd48...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass på inntaket istedet, og beveg deg. Tenk på hva du spiser/drikker, og sørg for nok inntak av riktig type. Snakk med jm/lege, så får du info og hjelp.

Nå er ikke tiden for egenslanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kjempe overvektig nå, så kan jeg forstå at du vil slanke deg. Har ei venninne som gikk ned 16 kilo i svangerskapet (med hjelp av lege, diett osv ) men er du slank å bare er redd for noen ekstra kilo, så synes jeg ikke synd på deg! Dem kan du gå av deg etter svangerskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje slank deg! Men dersom du er redd for å bli veldig stor kan du leve som om du har svangerskapsdiabetes. Altså et proteinrik mat og unngå raske karbohydrater. Ikkje tenk (så mykje) på kaloriane. 

Anonymkode: cddc4...ae8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal IKKE slanke deg under svangerskapet uten hjelp fra lege! du kan heller fokusere på sunnere mat og å bevege deg mer med mindre du plages med feks bekkenet eller noe. 

Anonymkode: e1228...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva! For en egoist du er! 

Slutt å tenke på deg selv, tenk på babyen, å slanke seg er IKKE bra for barnet. Helt normalt å gå opp mye i svangerskapet, noen mere enn andre. Jeg la på meg 34kg, til tross for mye bevegelse og sunt kost. Var tilbake i normal vekt etter 3,5mnd etter fødsel. 

La kroppen styre dette selv, din egoistiske frøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å gå ned i vekt så vil miljøgiftene som ligger lagret i fettet løse seg opp, og gis videre til barnet i magen. Er jo bare å Google konsekvensene ved å slanke seg under graviditet..

du får passe mer på maten fremover (ingen søtsaker) og bevege deg mer, så bremser du nok vekta. 

 

Fra jordmor Siw, på klikk.no:

"
Det stemmer at man ikke anbefaler gravide å slanke seg av hensyn til opplagrede miljøgifter i fettvevet.
Når det gjelder amming, er det fremdeles sånn at man anbefaler amming i minst et år, SELV om det medfører overføring av miljøgifter via morsmelken.

Kvinner som går ned i vekt i begynnelsen av svangerskapet og kvinner som ammer vil naturlig redusere fettvev hvilket betyr frislipp av miljøgifter. Poenget at at man ikke bør legge til rett for eller øke dette frislippet mer enn nødvendig."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke "slanke" deg. Det skal du heller ikke som gravid.

Du kan bare kutte ut usunn mat som er ekstra fet og det meste av godteriet, som sjokolade og brus med sukker. Kutt ut smør på brødskiva, det er bare en usunn vane uansett. Man venner seg fort til å spise brød o.l. uten. Jeg bruker det aldri. Små bidrag, men alle monner drar, uten at du behøver å SLANKE deg. Spis mer grønnsaker, mye av det! Begrens mengden saus på maten. Ta en og en halv potet til middag, ikke tre. Du trenger ikke være sprekkmett etter hvert måltid. Så begrens porsjonene. Sånne ting bidrar til vektnedgang.

 

Spis normalt. Norsk dagligkost.

Under ammingen vil du se at kiloene renner av. DET er noe som krever mye energi og opplagret fett. Ammingen krever sitt.

 

Anonymkode: 98415...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Drama.Queen skrev:

Nei vet du hva! For en egoist du er! 

Slutt å tenke på deg selv, tenk på babyen, å slanke seg er IKKE bra for barnet. Helt normalt å gå opp mye i svangerskapet, noen mere enn andre. Jeg la på meg 34kg, til tross for mye bevegelse og sunt kost. Var tilbake i normal vekt etter 3,5mnd etter fødsel. 

La kroppen styre dette selv, din egoistiske frøken.

Ehm.. skjønner ikke helt hvorfor du kaller TS egoist. En er da ikke det bare fordi en har er ønske om å slanke seg. Jeg hadde skjønt deg om TS gav blaffen i barnet og hev seg på slankeren.. Hun har foreløpig spurt etter tips.  Noe du hadde skjønt at ikke er tilfellet om du hadde lest hi skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29. september 2016 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg er 20 uker på vei med baby. Veide meg i dag å har gått opp 11 kilo:( 

dette er fordi jeg ikke har beveget meg og spist alt for mye. Har lyst å slanke meg, for at det ikke skal bli så vanskelig å gå ned resten etter fødsel. 

Noen tips? Og andre her som har gått opp like mye? :/

Anonymkode: 930d0...c4d

Av alle idiotiske innleggene jeg har lest her inne så tar dette kaka. Slanke deg når du er gravid, si meg er det mulig?!

Anonymkode: f79d6...09e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...