Gå til innhold

Vindu i dusjsonen under skråtak (med plantegning)


Pikeliten

Anbefalte innlegg

Kjære kloke kvinneguiden, har dere noen gode forslag her?  Badet er plassert i en leilighet i et borettslag og jeg kan ikke flytte om på/kutte ut vinduet.

Her er badet, bittelite og smalt.  55 cm fra hjørne til vinduslist, ca 80 cm fra gjerne til kanten av vasken.  Vindu i dusjsonen og i tillegg er det litt skråtak på hele høyre side av bildet, ned til ca 170 cm helt til høyre.  Fordi badet er så lite, så kunne jeg egentlig tenke meg dusjdører som jeg kan slå inn og gjøre gulvarealet litt større.  Problemet er todelt.

Hva bør jeg gjøre med vinduet?  Jeg fant disse dørene som hensyntar vindu, men de er for høye for skråtaket og man kan vel ikke kutte buede dører skrått? http://www.inr.no/produkter/dusjvegger-dusjkabinetter/linc-monument  Dusjdører på 160 cm er vel også litt rart?  Hva med en skrå dør borte ved vasken som kan slås inn (skrå fordi den slås inn under skråtaket)?  Problemet er jo da at jeg dusjer nesten rett på vinduet...

 

IMG_1279.JPG

Endret av Pikeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer at buede dører ikke skråkappes. Men hadde uansett valgt rette dører, da det er veldig liten plass hos deg. Blir mer plass inni med rette dører. Du kan velge Linc Angel for eksempel. Inr lager flere mål enn de som står på nettsiden.

Ta kontakt med en baderomsbutikk så vil de foreslå en løsning.

Anonymkode: da2b7...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fortsatt på det vinduet som et problem...  Jeg kan vel ikke montere dusjvegg på vinduet?  Og dusjen vil jo bli alt for liten med bare 55 cm?  Hvor små er små dusjer i osloleiligheter?

Glemte å skrive det der oppe, men hele badet må totalrenoveres, så jeg står jo fritt til å gjøre om en del.  Jeg kom på selv, hva om jeg flytter vasken til veggen ved vinduet og har en dusj på veggen der vasken er i dag mon tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal totalrenovere er det jo ikke noe problem.

Du kan flytte vask ja. Er ikke alltid like lett å flytte gulvsluket, det må du høre med firma som skal ta jobben. Når man totalrenoverer så kan man også fjerne vindu men det spørs igjen på bygget du bor i og reguleringsplanene. (Om det må søkes om osv)

Men du kan få en større dusj da, mer enn 80cm på den siden du har vask i dag. 

Ellers kan du sette inn et dusjkabinett, da spiller det ikke noen rolle at du har vindu der, bortsett fra at det kanskje ser litt rart ut at kabinettet kommer utenpå vinduet. (Det finnes kabinett i lav høyde, og kabinetter som kan lages lavere)

Anonymkode: da2b7...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt og jeg kan ikke fjerne vinduet.

Jeg må høre om å flytte sluket.  Har allerede vært i kontakt med et par firma og fått forslag til løsninger, men ingen av dem foreslo å bytte plass på dusj og vask.  

For at kabinettet skal få plass under skråtaket må det bli 165 cm lavt, oppe i hodet mitt ser det bare merkelig ut...

Hmm, dette badet er ikke enkelt altså :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...