Gå til innhold

Hva slags personer tiltrekker seg stalkere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar denne som veeeldig anonym. Har vært utsatt for stalking flere ganger opp igjennom livet fra flere forskjellige stalkere.

Hva gjør at man blir utsatt?

Ts

Anonymkode: e62b6...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er noe fasitsvar på dette annet at det er personer som innleder relasjoner med mennesker som har tendenser til stalking :P 

Anonymkode: 5f216...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er noe fasitsvar på dette annet at det er personer som innleder relasjoner med mennesker som har tendenser til stalking :P 

Anonymkode: 5f216...bbd

Noen av stalkere jeg har vært utsatt for har jeg ikke hatt noen tett relasjon til.... ble stalket av en nabo blant annet som jeg så vidt hadde sett.

Ts

Anonymkode: e62b6...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Amethyst

Kommer veldig an på hva slags stalking det er snakk om? Om en ser på hvordan kriminelle ser på det, så har kroppsspråk mye å si. Om du virker usikker ut som person, om du blir sett på som ett lett bytte, o.s.v...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken stalking er det snakk om her? Det er litt viktig å nevne

Anonymkode: d6e40...fa6

Ble også stalket av en kommunalt ansatt i helsevesenet. Personen fikk kritikk av helsetilsynet for dette.

Ts

Anonymkode: e62b6...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Black Amethyst skrev:

Kommer veldig an på hva slags stalking det er snakk om? Om en ser på hvordan kriminelle ser på det, så har kroppsspråk mye å si. Om du virker usikker ut som person, om du blir sett på som ett lett bytte, o.s.v...

Kan nok stemme. På utsiden kan jeg nok virke sånn. 

Ts

Anonymkode: e62b6...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Amethyst
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan nok stemme. På utsiden kan jeg nok virke sånn. 

Ts

Anonymkode: e62b6...b5a

Hvor lenge pågår stalkingen? Eller tar det ikke slutt en gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på meg selv som introvert og har en stalker på 12.året. Det var ikke noe flørt eller noe mellom oss. Han sa hei og jeg sa bare hei tilbake for å være høflig. 

Siden har han vært besatt. Flyttet etter meg fra by til by. 

 

Anonymkode: 4da91...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Black Amethyst skrev:

Hvor lenge pågår stalkingen? Eller tar det ikke slutt en gang? 

Hver eneste gang noen har prøvd seg har de gått på en smell :sjarmor:

Naboen som stalket pushet jeg politiet på. Han flyttet like etterpå.

Den helseansatte stoppet etter helsethelsetilsynssaken.

Har opplevd flere også men vil ikke skrive om det her pga risiko for å bli gjenkjent.

Ts

Anonymkode: e62b6...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på meg selv som introvert og har en stalker på 12.året. Det var ikke noe flørt eller noe mellom oss. Han sa hei og jeg sa bare hei tilbake for å være høflig. 

Siden har han vært besatt. Flyttet etter meg fra by til by. 

 

Anonymkode: 4da91...59b

Grøss.....

Ts

Anonymkode: e62b6...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Amethyst
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver eneste gang noen har prøvd seg har de gått på en smell :sjarmor:

Naboen som stalket pushet jeg politiet på. Han flyttet like etterpå.

Den helseansatte stoppet etter helsethelsetilsynssaken.

Har opplevd flere også men vil ikke skrive om det her pga risiko for å bli gjenkjent.

Ts

Anonymkode: e62b6...b5a

Du er tydelig en som kan overrasske dem med godt forsvar, det at de snart innser at du er ikke noen de kan ha under sitt kontroll over lengre sikt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke opplevd akkurat det (i 12 år altså), men har opplevd noen jeg betegner som veldig rar, veldig slitsom og spesiell, en person med sin egen tolkning av virkeligheten rett og slett. Jeg sa også bare hei til han og omvendt.
Det Anonymkode: e62b6...b5a skriver er jo helt sinnsykt. Hva gjorde du da? 12 år er jo innmari lang tid av livet. Hva med å få personen til å flytte til en annen by sånn at du får være i fred?

Er det litt som filmen the cable guy?
Jeg tror rett og slett det er ekstremt mangel på sosiale antenner altså. Du er sikkert ikke den eneste. Skaff deg hund. 

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan desverre bli stalket :) 
Er man uheldig nok, møter man på en person som blir besatt av deg og dermed er det gjort :) 
Du trenger ikke en gang å si hei til de, det er nok å møte de, stå i kø på butikken, ta bussen, si unnskyld om du dulter borti en med uhell...
Noen er sinnsyk, men det er ikke din feil :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Black Amethyst skrev:

Du er tydelig en som kan overrasske dem med godt forsvar, det at de snart innser at du er ikke noen de kan ha under sitt kontroll over lengre sikt. ;)

Ja. Jeg har blitt godt trent. Huff. Haha.

Anonymkode: e62b6...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Black Amethyst

I mitt tilfelle så har jeg opplevd utenlandske menn(muslimer)som har stalket meg. De virket til å bli mer interessert i å fortsette da jeg viste tydelig at jeg ikke likte det, som om de fikk mer "kikk" ut av at jeg følte meg plaget av dem. :murvegg:

Med den ene ble det kun bedre etter at jeg flyttet derifra, og med andre person så "skiønte" han det etter ca. over ett år der det gikk opp for han at jeg ikke var like interessert i han som han var visstnok i meg. Med tredje person så hjalp det å bytte veiområde, sjølv om jeg noen ganger ser han sykle forbi meg å kikke på meg i andre områder, men heldigvis skjer det ikke så mye nå. Denne mannen kan da også ringe med sykkelbjellen sin eller lage noen rare lyder med stemmen sin for å prøve å få oppmerksomheten min. Meget oppmerksomhetssjuk person, stakkar. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Jeg har ikke opplevd akkurat det (i 12 år altså), men har opplevd noen jeg betegner som veldig rar, veldig slitsom og spesiell, en person med sin egen tolkning av virkeligheten rett og slett. Jeg sa også bare hei til han og omvendt.
Det Anonymkode: e62b6...b5a skriver er jo helt sinnsykt. Hva gjorde du da? 12 år er jo innmari lang tid av livet. Hva med å få personen til å flytte til en annen by sånn at du får være i fred?

Er det litt som filmen the cable guy?
Jeg tror rett og slett det er ekstremt mangel på sosiale antenner altså. Du er sikkert ikke den eneste. Skaff deg hund. 

Jeg har ikke gjort ham noe egentlig. Det var det ene "hei" jeg sa for lenge lenge siden. Jeg hadde ikke sett han før eller lagt merke til han før heller. Han har truet meg ett par ganger når han ser meg med en mann. Han har ringt ustanselig når han får tak i nummeret mitt. Da omtalte han meg som sin kvinne, jeg måtte gjøre alt han befaler. Han er ikke norsk og det er rus og psykiatri inn i bildet. Det å blande inn politi og voldsalarm er en vits. Han ble så forbannet da han fant ut at jeg hadde kontaktet politi at han gikk fysisk til angrep. Han er 2meter høy og pumper jern. Jeg er 1.60. Jeg kan ikke få han til å gjøre noe som helst, for jeg er hans eiendom(visstnok). Han har sine metoder og kontakter som gjør at han alltid fant meg. 

Jeg har løst det med å ha hemmelig adresse og bytta navn det siste året. Fikk meg også nytt telefonnummer samtidig som kun de nærmeste vet. Vi har flyttet til ett område hvor det ikke finnes mange fra samme land som han. Og unngår å kjøre taxi.  Ellers har jeg ett annet telefonnummer som andre kan nå meg på, men den er bare på visse tider i døgnet.  Det funker hvertfall fint på meg. 

 

Anonymkode: 4da91...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Jeg har ikke opplevd akkurat det (i 12 år altså), men har opplevd noen jeg betegner som veldig rar, veldig slitsom og spesiell, en person med sin egen tolkning av virkeligheten rett og slett. Jeg sa også bare hei til han og omvendt.
Det Anonymkode: e62b6...b5a skriver er jo helt sinnsykt. Hva gjorde du da? 12 år er jo innmari lang tid av livet. Hva med å få personen til å flytte til en annen by sånn at du får være i fred?

Er det litt som filmen the cable guy?
Jeg tror rett og slett det er ekstremt mangel på sosiale antenner altså. Du er sikkert ikke den eneste. Skaff deg hund. 

Jeg har ikke gjort ham noe egentlig. Det var det ene "hei" jeg sa for lenge lenge siden. Jeg hadde ikke sett han før eller lagt merke til han før heller. Han har truet meg ett par ganger når han ser meg med en mann. Han har ringt ustanselig når han får tak i nummeret mitt. Da omtalte han meg som sin kvinne, jeg måtte gjøre alt han befaler. Han er ikke norsk og det er rus og psykiatri inn i bildet. Det å blande inn politi og voldsalarm er en vits. Han ble så forbannet da han fant ut at jeg hadde kontaktet politi at han gikk fysisk til angrep. Han er 2meter høy og pumper jern. Jeg er 1.60. Jeg kan ikke få han til å gjøre noe som helst, for jeg er hans eiendom(visstnok). Han har sine metoder og kontakter som gjør at han alltid fant meg. 

Jeg har løst det med å ha hemmelig adresse og bytta navn det siste året. Fikk meg også nytt telefonnummer samtidig som kun de nærmeste vet. Vi har flyttet til ett område hvor det ikke finnes mange fra samme land som han. Og unngår å kjøre taxi.  Ellers har jeg ett annet telefonnummer som andre kan nå meg på, men den er bare på visse tider i døgnet.  Det funker hvertfall fint på meg. 

 

Anonymkode: 4da91...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Jeg har ikke opplevd akkurat det (i 12 år altså), men har opplevd noen jeg betegner som veldig rar, veldig slitsom og spesiell, en person med sin egen tolkning av virkeligheten rett og slett. Jeg sa også bare hei til han og omvendt.
Det Anonymkode: e62b6...b5a skriver er jo helt sinnsykt. Hva gjorde du da? 12 år er jo innmari lang tid av livet. Hva med å få personen til å flytte til en annen by sånn at du får være i fred?

Er det litt som filmen the cable guy?
Jeg tror rett og slett det er ekstremt mangel på sosiale antenner altså. Du er sikkert ikke den eneste. Skaff deg hund. 

Jeg har ikke gjort ham noe egentlig. Det var det ene "hei" jeg sa for lenge lenge siden. Jeg hadde ikke sett han før eller lagt merke til han før heller. Han har truet meg ett par ganger når han ser meg med en mann. Han har ringt ustanselig når han får tak i nummeret mitt. Da omtalte han meg som sin kvinne, jeg måtte gjøre alt han befaler. Han er ikke norsk og det er rus og psykiatri inn i bildet. Det å blande inn politi og voldsalarm er en vits. Han ble så forbannet da han fant ut at jeg hadde kontaktet politi at han gikk fysisk til angrep. Han er 2meter høy og pumper jern. Jeg er 1.60. Jeg kan ikke få han til å gjøre noe som helst, for jeg er hans eiendom(visstnok). Han har sine metoder og kontakter som gjør at han alltid fant meg. 

Jeg har løst det med å ha hemmelig adresse og bytta navn det siste året. Fikk meg også nytt telefonnummer samtidig som kun de nærmeste vet. Vi har flyttet til ett område hvor det ikke finnes mange fra samme land som han. Og unngår å kjøre taxi.  Ellers har jeg ett annet telefonnummer som andre kan nå meg på, men den er bare på visse tider i døgnet.  Det funker hvertfall fint på meg. 

 

Anonymkode: 4da91...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...