Gå til innhold

Venlafaxin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter med mild til moderat depresjon og angst. Har fått utskrevet Venlafaxin og lurer på om noen her inne har erfaring med denne medisinen? Jeg er litt redd for å bli helt likegyldig til alt rundt meg, og "flat". Er også veldig redd for bivirkninger, da hoveddelen av angsten min går på at jeg er livredd for magetrøbbel (oppkast og diaré). Har noen her erfaring og opplevde du eventuelt mye bivirkninger og hvor lenge? Tar i mot både positive og negative erfaringer.

 

Dosering fjernet. Daenerys, adm.

Anonymkode: 1c85f...df8

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde positiv virkning på psyken, men svettet veldig mye om natten som bivirkning.

Anonymkode: 78670...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp ikke så mye + at den totalt drepte sultfølelsen min. Gikk ned mange kilo siden jeg rett og slett ikke klarte å få i meg noe mat.

Endret av 123Sol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en del bivirkninger i starten, mest smaksforstyrrelser og følelsen av at hodet var pakket inn i bomull. Det gikk over etter hvert. Nedtrappingen var vanskelig, jeg ble satt over på et annet antidepressivum som var lettere å slutte på.

De fleste bivirkninger gir seg etter noen uker og det er vanligvis anbefalt å prøve medisinen i noen måneder før man vurderer om det funker etter hensikten. Legen bør ha gitt deg informasjon om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på xx mg og hadde god effekt på denne, men fikk urinretensjon og gikk med permanent urinkateter (det er en sjelden bivirkning). Jeg fikk også noe redusert matlyst. Jeg fikk mer energi, noe som i seg kan virke positivt. Jeg måtte slutte på dagen fra xx mg til 0 mg da det ble oppdaget en hjertefeil på meg som kunne være fatal når jeg gikk på denne, men jeg hadde ingen bivirkning ved seponering, selv om dette vanligvis er et helvetesmedikament å slutte på.

 

Dosering fjernet. Daenerys, adm.

Anonymkode: 788b7...28a

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering, og enkeltinnlegg er også redigert for å fjerne dette.

Daenerys, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...