Gå til innhold

Vanskelig veileder på tiltaksplass/vil bytte henne ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på en skjermet tiltaksplass, og har ei veileder jeg ikke orker mer av. Men jeg har et stort problem, vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp med henne. Jeg synes det er vanskli å snakke med henne og synes hun presser litt for mye når det kommer til jobben min, hvor mye jeg skal jobbe osv.  Jeg takler ikke henne lenger. Hadde en annen veileder før men byttet raskt. Det angrer jeg veldig på. Han var bedre som veileder og jeg følte meg mer imøtekommet. Hun jeg har nå er veldig skeptisk og negativ til forslag jeg kommer med. Hun er 60 år og har lite kunnskap om arbeidsmarkedet, og ulike jobber. Hun fremstår som veldig usikker til mange ting og jeg må dermed gjøre jobben selv, med å finne utdanningsveiledning/jobber. Føler også at hun snakker til meg som jeg ikke klarer noe på egenhånd. Synes hun overkjører meg psykisk.  Har tenkt mye i det siste på at jeg vil ha han tilbake. Jeg er veldig redd for reaksjon hennes og selv er jeg en veldig unnvikende person, dette skaper mye problemer for meg i hverdagen. Skal prøve å snakke med legen min om dette. Jeg har min tidligere veileders nummer så tenkte å sende en melding, for klarer ikke si det. Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan si at jeg vil bytte og hvis han spør? Er også redd for at han ikke vil bli min veileder igjen fordi jeg byttet han ut etter noen ganger bare. 

Anonymkode: a7669...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke helt hvorfor du skal blande legen din inn i dette?

Hvorfor byttet du ut din forrige veileder? 

Anonymkode: 281b2...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Nav-opplegg hvor de bryter deg bare mer ned. Det finnes vel ikke noen spesielt dyktige folk der, bare folk som har sirkulert i systemet. Rådet mitt er å ikke ha noen høye forventninger til dem. Prøv å ordne opp selv og stå på krava.

 

Lykke til :)

Anonymkode: 06da0...0aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men- det er jo ikke sånn at hun skal finne ut av ting for deg, det er det jo du som skal. Hun er der for å sørge for at du holder riktig retning og tempo. Tiltak er tidsbegrensede og det er lurt å få så mye ut av tiden som mulig. 

Dersom du ikke liker måten hun snakker til deg på synes jeg du skal si det til henne. Dette er en veldig trygg arena å øvd seg på slike ting på. Kan jo hende at hun til og med ønsker at du skal si fra?

:) 

Anonymkode: 8860e...850

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på en skjermet tiltaksplass, og har ei veileder jeg ikke orker mer av. Men jeg har et stort problem, vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp med henne. Jeg synes det er vanskli å snakke med henne og synes hun presser litt for mye når det kommer til jobben min, hvor mye jeg skal jobbe osv.  Jeg takler ikke henne lenger. Hadde en annen veileder før men byttet raskt. Det angrer jeg veldig på. Han var bedre som veileder og jeg følte meg mer imøtekommet. Hun jeg har nå er veldig skeptisk og negativ til forslag jeg kommer med. Hun er 60 år og har lite kunnskap om arbeidsmarkedet, og ulike jobber. Hun fremstår som veldig usikker til mange ting og jeg må dermed gjøre jobben selv, med å finne utdanningsveiledning/jobber. Føler også at hun snakker til meg som jeg ikke klarer noe på egenhånd. Synes hun overkjører meg psykisk.  Har tenkt mye i det siste på at jeg vil ha han tilbake. Jeg er veldig redd for reaksjon hennes og selv er jeg en veldig unnvikende person, dette skaper mye problemer for meg i hverdagen. Skal prøve å snakke med legen min om dette. Jeg har min tidligere veileders nummer så tenkte å sende en melding, for klarer ikke si det. Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan si at jeg vil bytte og hvis han spør? Er også redd for at han ikke vil bli min veileder igjen fordi jeg byttet han ut etter noen ganger bare. 

Anonymkode: a7669...9e1

Du, det er ikke sånn at du kan velge og vrake i veiledere. Du har allerede byttet en gang, synd for deg.

Anonymkode: 32001...ef5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen til Nav-opplegg hvor de bryter deg bare mer ned. Det finnes vel ikke noen spesielt dyktige folk der, bare folk som har sirkulert i systemet. Rådet mitt er å ikke ha noen høye forventninger til dem. Prøv å ordne opp selv og stå på krava.

 

Lykke til :)

Anonymkode: 06da0...0aa

Selvfølgelig skal hun selv ordne opp og stå på krava. En nav-saksbehandler har veldig mange klienter, om alle er tiltaksløse og ikke gidder å gjøre noe selv så sier det seg selv at ting ikke går bra. De på Nav er ikke foreldre som skal ordne opp i alt smått og stort man selv kan gjøre. En voksen person klarer selv å si fra om at den ønsker å bytte veileder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, frk91 skrev:

Selvfølgelig skal hun selv ordne opp og stå på krava. En nav-saksbehandler har veldig mange klienter, om alle er tiltaksløse og ikke gidder å gjøre noe selv så sier det seg selv at ting ikke går bra. De på Nav er ikke foreldre som skal ordne opp i alt smått og stort man selv kan gjøre. En voksen person klarer selv å si fra om at den ønsker å bytte veileder.

Greit nok. Men de er faktisk der for å gjøre en jobb! En nav-saksbehandler er en type jobb, stilling, noe man skal utføre. Eller skal de bare ha lønn, kaffe- og røykepauser, synes du?

Anonymkode: 06da0...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok. Men de er faktisk der for å gjøre en jobb! En nav-saksbehandler er en type jobb, stilling, noe man skal utføre. Eller skal de bare ha lønn, kaffe- og røykepauser, synes du?

Anonymkode: 06da0...0aa

Jeg ga et spisset svar til en som tydeligvis har bestemt seg for at Nav er idioter. Hvordan vet du at det ikke jobber dyktige folk der? Og hvorfor bryter de deg ned? 

Om TS er misfornøyd med veilederen på arbeidsplassen så ber hun om et møte med henne/han og prater om problemene hun har. Det er bedre å ta det opp direkte enn å gå til de på Nav med en gang. Om hun etter møtet føler seg misforstått så kan hun prate med sin saksbehandler på Nav. 

I jobben min samarbeider jeg mye med Nav, da mine brukere både har meg som saksbehandler/koordinator og de på Nav som saksbehandler. Jeg vet at de på Nav er dyktige folk som prøver å gjøre jobben sin så godt de kan, selv om mine brukere ofte klager til meg om at de på Nav er noen jævler som ødelegger deres liv. Hadde de bare hatt litt mer selvinnsikt så hadde de forstått at de selv er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på en skjermet tiltaksplass, og har ei veileder jeg ikke orker mer av. Men jeg har et stort problem, vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp med henne. Jeg synes det er vanskli å snakke med henne og synes hun presser litt for mye når det kommer til jobben min, hvor mye jeg skal jobbe osv.  Jeg takler ikke henne lenger. Hadde en annen veileder før men byttet raskt. Det angrer jeg veldig på. Han var bedre som veileder og jeg følte meg mer imøtekommet. Hun jeg har nå er veldig skeptisk og negativ til forslag jeg kommer med. Hun er 60 år og har lite kunnskap om arbeidsmarkedet, og ulike jobber. Hun fremstår som veldig usikker til mange ting og jeg må dermed gjøre jobben selv, med å finne utdanningsveiledning/jobber. Føler også at hun snakker til meg som jeg ikke klarer noe på egenhånd. Synes hun overkjører meg psykisk.  Har tenkt mye i det siste på at jeg vil ha han tilbake. Jeg er veldig redd for reaksjon hennes og selv er jeg en veldig unnvikende person, dette skaper mye problemer for meg i hverdagen. Skal prøve å snakke med legen min om dette. Jeg har min tidligere veileders nummer så tenkte å sende en melding, for klarer ikke si det. Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan si at jeg vil bytte og hvis han spør? Er også redd for at han ikke vil bli min veileder igjen fordi jeg byttet han ut etter noen ganger bare. 

Anonymkode: a7669...9e1

Vet du hva? I arbeidslivet og ellers som voksen, er det enkelte situasjoner man ikke kan velge seg ut av, men bare må tilpasse seg. Du er der nå, å bytte ut personen du ikke kommer overens med gir deg ikke nødvendigvis mulighet til å få en annen person som er bedre. 

Slutt å klage og begynn å jobbe med deg selv og din evne til å tilpasse deg en situasjon du ikke kan vri deg unna fordi du ikke liker den. Tenk positivt og gjør ditt beste. 

Anonymkode: 087f7...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, frk91 skrev:

Jeg ga et spisset svar til en som tydeligvis har bestemt seg for at Nav er idioter. Hvordan vet du at det ikke jobber dyktige folk der? Og hvorfor bryter de deg ned? 

Om TS er misfornøyd med veilederen på arbeidsplassen så ber hun om et møte med henne/han og prater om problemene hun har. Det er bedre å ta det opp direkte enn å gå til de på Nav med en gang. Om hun etter møtet føler seg misforstått så kan hun prate med sin saksbehandler på Nav. 

I jobben min samarbeider jeg mye med Nav, da mine brukere både har meg som saksbehandler/koordinator og de på Nav som saksbehandler. Jeg vet at de på Nav er dyktige folk som prøver å gjøre jobben sin så godt de kan, selv om mine brukere ofte klager til meg om at de på Nav er noen jævler som ødelegger deres liv. Hadde de bare hatt litt mer selvinnsikt så hadde de forstått at de selv er problemet.

Da jobber du kanskje på en sånn tulleplass som tjener på å gi såkalte karriereråd - som bare er tull. For å lette arbeidet til ansatte på Nav, så de har tid til 20 røyke- og kaffepauser pr. dag.

Anonymkode: 06da0...0aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da jobber du kanskje på en sånn tulleplass som tjener på å gi såkalte karriereråd - som bare er tull. For å lette arbeidet til ansatte på Nav, så de har tid til 20 røyke- og kaffepauser pr. dag.

Anonymkode: 06da0...0aa

Nå er det nok avsporing fra trådens tema, og det er ingen vits i å diskutere med deg da du har bestemt deg for at Nav er idioter. Jeg takker for meg. 

Og nei jeg jobber ikke med noe så sykt tullete(:ironi:) som å gi karriereråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette Sense på Hasle i Oslo?

Minner meg veldig om en veileder der...

Anonymkode: dabfe...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette Sense på Hasle i Oslo?

Minner meg veldig om en veileder der...

Anonymkode: dabfe...a91

Jeg har også vært der. Helt grusomt.

Anonymkode: 06da0...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, frk91 skrev:

Selvfølgelig skal hun selv ordne opp og stå på krava. En nav-saksbehandler har veldig mange klienter, om alle er tiltaksløse og ikke gidder å gjøre noe selv så sier det seg selv at ting ikke går bra. De på Nav er ikke foreldre som skal ordne opp i alt smått og stort man selv kan gjøre. En voksen person klarer selv å si fra om at den ønsker å bytte veileder.

Det er ikke alle mennesker som er A4 og at TS er på en skjermet arbeidsplass sier vel noe om at hun er i en litt annen situasjon enn Hvermansen. 

Jeg synes du TS burde forsøke å få frem til veilederen din at du er veldig var og følsom på kommunikasjon, at du synes vedkommende kan være litt brå eller vanskelig å si meningen din til fordi du blir redd for reaksjonen. Jeg tror nok hun blir glad for din tilbakemelding for de som jobber i Nav jobber jo med å hjelpe folk på rett vei. At hun kommuniserer slik hun gjør med deg og at det blir til en brems for deg er ikke bra. Prøv å være ærlig og si meningen din til henne, kanskje hun takler det mye bedre enn du tror?

Anonymkode: 1e724...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også vært der. Helt grusomt.

Anonymkode: 06da0...0aa

Mange hyggelige der,men det var en sjef veileder jeg fikk, hun var helt forferdlig-la ord i munn på meg, skulle begynne på barnehage etter ferien min,5 dager senere,dagen ferien begynte ble jeg innkalt ut av det blå med møte med henne og nav, hvor hun hadde bestemt seg for avslutte-jeg ante ingenting,

jeg merket allerede på kort tid inn at dette går ikke, angrer på at jeg ikke sa ja til å bytte veileder når hun spurte om jeg ønsket det-

Hun skrev en rapport som jeg ikke kjenner meg igjen,men mye antagelser, men som hun ikke hadde bekreftelse eller avbekreftelse på. Hun ødela veldig mye for meg i etterkant. Forferdelig kvinnfolk.

 

TS, jeg har vært på andre tiltak heldvis er de fleste veiledere årleite, men så møter man på de dårlige egene, mitt råd er bytt.

Det har så mye å si for deg, hvem er det de på NAV stoler på? Jo,det er de som skriver rapportene og du får ikke forsvare deg.

Jeg hadde en vikar veileder på NAV som jeg møtte en gang! som jeg spurte om hva skjer etter AP hvis dette ikke går, hva er veien videre?

Ikke ville han fortelle meg det, OG han skrev at jeg virket ikke motivert. Bare den setningen (har sett det selv)

Den lille setningen forfulgte de 4 årene jeg gikk på AP, alt var fordi jeg ikke motivert.

På det ene tiltaket jeg var på kjørte vi rundt, eller fikk beskjed om å gå tur, også komme tilbake til lunsj, og etter lunsj gå en tur til. Vi hadde ingeting å gjøre. Er vel ikke bare jeg som mister motivasjon i slike omstendigheter.-det gjør de fleste, friske som syke.

Anonymkode: dabfe...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...