Gå til innhold

Barnet mitt sier jeg slår han!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har en knert på 4 som jeg elsker over alt på jord, og plutselig går han å sier at jeg slår han, og så ler han etterpå. Jeg er sjokkert og spør han om han har sagt dette i barnehagen, og han sier ja..

Han sier jeg slo han i går på albuen, og når jeg tenker etter, så kan jeg huske at jeg dunka borti han, evt ved påkledning, husker bare at jeg registrerte at han fikk en dult. Det har også hendt at han har fått vondt når jeg har løfta han opp, feks i dag, selv om han var polstra med ytterhakke ol, så sier han at jeg kløp han. 

Det kan vel ikke være at barnehagen tar det her alvorlig og melder til bv? Det er nå nylig han har begynt å si dette, og han ler av oppmerksomheten rundt det. burde jeg snakke med barnehagen om det?

Anonymkode: c137c...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligheten er stor for at han sier det om andre barn og de ansatte i barnehagen også. Det er ikke uvanlig at barn sier slikt i denne perioden. De holder på å lære litt om hvordan man forholder seg til andre og hvilke regler man skal forholde seg til. Jeg hadde ikke vært bekymret. Barnehagen vil ta kontakt med deg før de evt. snakker med BV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt dette opp med barnehagen. Så er du på din sikkere side. 

Barnehagen kan melde til bv og vold inne i bildet så blir ikke foreldrene varslet før barnet er hentet og politiet står på døren din. Slik er det her i kommunen. 

Anonymkode: 39c1c...24e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dersom barnehagen skulle mistenke at hun faktisk slår, så hjelper de vel ikke si noe til dem. Er ikke som om en forelder som faktisk slår ikke hadde gjort det samme..

Anonymkode: 097f3...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje spurt barnehagen om barnet har sagt at andre barn eller ansatte har slått han, fordi han driver å sier at småting er vold.

Anonymkode: e1814...08a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør sønnen min også. Sier blant annet at jeg dytter han hvis jeg f.eks følger han inn på badet. Var en periode redd for at han gikk å sa det i barnehagen, men så tok de ansatte det opp på et foreldremøte. De sporte om han har sagt hjemme at de ansatte dytter han, for da ville de gjerne oppklare at de ikke gjør det altså. Måtte le litt. 

Anonymkode: 70b9f...3aa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare si at politiet kommer og ta barn som lyver.  Garanterer at han slutter. 

Anonymkode: e1f4e...829

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke noe bevis så det hjelper lite hva han sier , han er ett barn så de skjønner det er en lek.

Anonymkode: 3db9f...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var også sånn en periode. Alle dult var slag og ethvert grep var klyping.

Jeg snakket med henne om det. Nei, jeg slo deg ikke, jeg dyttet borti deg med et uhell. Nei, jeg kløp deg ikke, jeg holdt deg igjen så du ikke skulle løpe ut på veien. Det er lov. 

Og jeg var nøye med å beskrive hva som skjedde. 'Oi, nå dytta jeg visst borti deg, unnskyld, gikk det bra?' 'Nå skyver jeg deg litt til side så jeg kan komme forbi.'

Jeg snakket også med barnehagen om det, og de snakket med meg. 'Hun sa at jeg ... det som egentlig skjedde var ...'

Det gikk over så snart hun ble bevisst forskjellen på slag/dult, dytting/skyving og klyping/holding.

Anonymkode: 5d48b...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville pratet med barnehagen om jeg hadde visst det jeg vet nå. I fjor ble jeg ringt av politiet med beskjed om å komme på stasjonen. Der måtte jeg samtykke til avhør og undersøkelse av barnet mitt, og satt selv i 4 timers avhør. Jeg ble heldigvis trodd og det kom frem i avhøret at barnet bare ville hindre lærer i å ringe hjem. Likevel måtte vi igjennom en obligatorisk bekymringsmelding prosess som ble henlagt etter hjemmebesøk. Men ogs kapasitet hos bv tok dette Max tid på 3 måneder. 

Det går stort sett fint når man ikke har noe å skjule, men selve opplevelsen var en så stor påkjenning for meg som mor at jeg ikke ønsker det for min værste fiende. 

Mitt barn er selvsagt eldre, men han pleide blant annet å si at jeg hadde dyttet og slått han i samme alder som  din. De merker rast at de tas på alvor når de sier sånn, å plutselig sitter du i samme situasjon som jeg gjorde. Lykke til!

Anonymkode: df3ee...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser nok en del dramatisering og "ulv, ulv"-taktikk i barnehagen, så tror de ser an litt før de ringer barnevernet.

Jeg har også slått, kløpet og klort mitt barn, i følge han. Til gjengjeld har pedagogisk leder i barnehagen gitt alle de andre barna is, mens min gutt bare måtte sitte i en krok og bli spylt med hageslangen. Med KALDT vann.

Ingen av oss har kontaktet barnevernet så langt.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter kunne helt fint si dette i en periode når hun var 3-4 år. Særlig hvis hun ikke fikk viljen sin. Hun kunne høyt skrike at jeg slo henne, eller dyttet henne. Selv om jeg sto langt unna. I barnehagen sa de at dette var ganske normalt i en fase og at det gikk over. Vi snakket om at sånt ikke var særlig lurt å si, og at ingen ville tro henne hvis noen faktisk slo henne en gang. Det ga seg egentlig ganske raskt. Og ja, hun kunne selvsagt skrike dette i barnehagen også når vi skulle hjem. Så de ansatte så med egne øyne at hun var en liten "drama-queen" :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hactar skrev:

De ser nok en del dramatisering og "ulv, ulv"-taktikk i barnehagen, så tror de ser an litt før de ringer barnevernet.

Jeg har også slått, kløpet og klort mitt barn, i følge han. Til gjengjeld har pedagogisk leder i barnehagen gitt alle de andre barna is, mens min gutt bare måtte sitte i en krok og bli spylt med hageslangen. Med KALDT vann.

Ingen av oss har kontaktet barnevernet så langt.

 

Denne lo jeg høyt av! En kompis av meg hadde fortalt foreldrene sine at de ansatte i barnehagen hadde gitt alle barna noen hvite pastiller som fikk dem til å snakke rart, og deretter låst dem inne på et kott.

Jeg fortalte at kaptein sabeltann hadde danset rundt juletreet med alle, utenom meg som bare fikk se det hele utenomfor barnehagen gjennom vinduet. 

Anonymkode: f0b74...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en tobarnsmor som opplevde dette med sin sønn på 3,5 år. Han var som TS beskriver sitt barn.

Moren og faren fikk brev fra Barnevernet om at undersøkelsessak var opprettet -  på bakgrunn av "utsagn fra barnet i barnehagen".

Saken ble etter undersøkelse raskt henlagt. Alt hadde vært en misforståelse.

 

Anonymkode: dec70...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wit skrev:

Min datter kunne helt fint si dette i en periode når hun var 3-4 år. Særlig hvis hun ikke fikk viljen sin. Hun kunne høyt skrike at jeg slo henne, eller dyttet henne. Selv om jeg sto langt unna. I barnehagen sa de at dette var ganske normalt i en fase og at det gikk over. Vi snakket om at sånt ikke var særlig lurt å si, og at ingen ville tro henne hvis noen faktisk slo henne en gang. Det ga seg egentlig ganske raskt. Og ja, hun kunne selvsagt skrike dette i barnehagen også når vi skulle hjem. Så de ansatte så med egne øyne at hun var en liten "drama-queen" :)

 

Ja, det er vel vanlig er det ikke det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare si at politiet kommer og ta barn som lyver.  Garanterer at han slutter. 

Anonymkode: e1f4e...829

Nei, nei, nei. Dette er løgn og barnet kan bli unødvendig redd for politiet.

Til TS: Min gutt har også sagt det. Tok det opp med PEDleder. Hun sa at han aldri har sagt at jeg gjør det og at det er mange barn som sier slikt i heimen inkl. hennes pike på samme alder. Han har også sagt at alle de andre i bhg får mat, men ikke han. Derfor trenger han is som plaster på såret ;)

Endret av HenLu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Baremenneske
3 timer siden, Hactar skrev:

De ser nok en del dramatisering og "ulv, ulv"-taktikk i barnehagen, så tror de ser an litt før de ringer barnevernet.

Jeg har også slått, kløpet og klort mitt barn, i følge han. Til gjengjeld har pedagogisk leder i barnehagen gitt alle de andre barna is, mens min gutt bare måtte sitte i en krok og bli spylt med hageslangen. Med KALDT vann.

Ingen av oss har kontaktet barnevernet så langt.

 

Virker ikke som den pedagogiske lederen burde melde fra allfra- som behandler barna slik...- mener bare at skal noen ha is i en barnehage, så bør alle få is! -og ikke latt kun én bli sittende i en krok imens og i tillegg bli spylt!??!! Litt dårlig etter min mening!

Når det gjelder barn som blir slått, så blir det vel noen blåmerker som er synlig, og en personlighet som ofte blir litt forandret... Så tror neppe det er en fare...men kan aldri vite om han sier det til "de rette" som ikke ser men kun hører- men heller hører det i litt verre versjon... Om du vil, så kan du jo ta det opp med de ansatte i barnehagen☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
3 timer siden, Hactar skrev:

De ser nok en del dramatisering og "ulv, ulv"-taktikk i barnehagen, så tror de ser an litt før de ringer barnevernet.

Jeg har også slått, kløpet og klort mitt barn, i følge han. Til gjengjeld har pedagogisk leder i barnehagen gitt alle de andre barna is, mens min gutt bare måtte sitte i en krok og bli spylt med hageslangen. Med KALDT vann.

Ingen av oss har kontaktet barnevernet så langt.

 

Virker ikke som den pedagogiske lederen burde melde fra allfra- som behandler barna slik...- mener bare at skal noen ha is i en barnehage, så bør alle få is! -og ikke latt kun én bli sittende i en krok imens og i tillegg bli spylt!??!! Litt dårlig etter min mening!

Når det gjelder barn som blir slått, så blir det vel noen blåmerker som er synlig, og en personlighet som ofte blir litt forandret... Så tror neppe det er en fare...men kan aldri vite om han sier det til "de rette" som ikke ser men kun hører- men heller hører det i litt verre versjon... Om du vil, så kan du jo ta det opp med de ansatte i barnehagen☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen min falt på stua mens mora hennes var på kjøkkenet.. men var jo så klart i følge niesen min moren som dytta henne. Jeg hadde tatt opp samtalen i barnehagen med en liten hvit løgn... Nemlig sagt at barnet kom hjem fra bhg og sa at de hadde dyttet og slått han og så spurt om han sier det samme i bhg... Da har de på en måte klage mot seg selv også og da har lettere for å forstå at det ikke ligger noe i det.

Anonymkode: 09480...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, lesehest__ skrev:

Ja, det er vel vanlig er det ikke det da?

Jo, jeg tror nok dette er helt vanlig :) Og ingen ting for TS å bekymre seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...