Gå til innhold

Drikker du lettbrus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da bør du få med deg dette. California vurderer kreftadvarsel på produkter som inneholder aspartam:
 http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/09/27/california-taking-action-against-aspartame.aspx

Jeg kjenner tre stykker som drikker MYE cola light - eller kjente, en av dem er død, men av andre årsaker. En av dem er konstant stresset og har hatt hjerneslag og går på blodtrykksmedisin, en annen ble alvorlig syk og mistet nesten synet, den tredje som nå er død (døde 40 år gammel) hadde angst og prøvde å ta selvmord flere ganger, hun hadde også en eller annen blodsykdom, der behandlingen var å tappe blod, det hadde min mor også, og hun drakk MENGDER med te med suketter i. Alle disse var også overvektige, det hjelper ikke noe på overvekt å bruke disse kunstige søtningsstoffene heller. To av dem hadde spiseforstyrrelser, en av dem mye hodepine, og revmatiske lidelser. Ser jo at mye av hva jeg skriver her er listet som bivirkninger fra aspartam. http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2004/01/07/aspartame-disease-part-two.aspx

Og nei, jeg sier ikke at alt dette skyldes aspartam, det er garantert andre årsaker også, men jeg tror ikke aspartamen gjorde det noe bedre for å si det slik, for her snakker vi om mengder. Min mor satt hele dagen og drakk te med suketter, og disse tre andre har jeg knapt sett uten en literflaske med cola light.

Et tips om du er avhengig av mye brus: Kjøp farris og bland farris halvt med juice, utrolig godt, og mye sunnere. Eller rett og slett farris som du presser litt sitron eller lime i. Mye bedre. Og for søtsuget (det er en grunn til at vi har søtsug, vi trenger glukosen i frukt), spis mere frukt, det legger man ikke på seg av.

Anonymkode: dd43a...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at de menneskene som drikker mye brus light er de som har dårligst kostholdsvaner og vil da ha dårligere helse. Jeg tror som gruppe, så trener de også mindre enn de som klarer seg uten brus i hverdagen. For det å drikke light er som regel noe man gjør når man vet man drikker det ofte og vil drikke noe "sunnere". De som drikker sjeldent og som ikke trenger tenke kosthold fordi de har så bra kosthold at en brus i ny og ne er ok, vil oftere velge normalversjonen.

Så er ikke nødvendigvis brusen i seg selv som er problemet, det er livsstilen og kostholdet som er vanligere blant de som drikker light

Anonymkode: 3e96d...1ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo mengden det kommer an på. Men eksemplene dine er merkelige, dette har da ingenting med aspartam å gjøre. 

Anonymkode: 3db9e...59f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags type mennesker som står bak slike innlegg som dette. 

Anonymkode: db0a0...c04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at de menneskene som drikker mye brus light er de som har dårligst kostholdsvaner og vil da ha dårligere helse. Jeg tror som gruppe, så trener de også mindre enn de som klarer seg uten brus i hverdagen. For det å drikke light er som regel noe man gjør når man vet man drikker det ofte og vil drikke noe "sunnere". De som drikker sjeldent og som ikke trenger tenke kosthold fordi de har så bra kosthold at en brus i ny og ne er ok, vil oftere velge normalversjonen.

Så er ikke nødvendigvis brusen i seg selv som er problemet, det er livsstilen og kostholdet som er vanligere blant de som drikker light

Anonymkode: 3e96d...1ce

Godt poeng, det er jeg forsåvidt enig i, alle sammen har/hadde såvidt jeg vet en ganske stillesittende livsstil. Men det betyr jo ikke at aspartam ikke er farlig, og det er ikke mine eksempler som er hovedpoenget mitt.

Anonymkode: dd43a...0fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva slags type mennesker som står bak slike innlegg som dette. 

Anonymkode: db0a0...c04

Det er jo bare en det, som har har et korstog mot lettbrus/aspartam/stevia i mange mange tråder her.

Anonymkode: 1edec...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at aspartam er frikjent, ikke sant? :-) Dessuten er det større sjans for å legge på seg av frukt enn av lettbrus - frukt inneholder kalorier, og det er de som gjør at du går opp i vekt. Lettbrus er kalorifritt og gjør derfor at du ikke går opp i vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...