Gå til innhold

3000 km på 14:08 min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 3000 km på 14:08 min bra?  Er kvinne. 

Har som mål å komme ned på 13, gjerne mer, men lurer altså på om jeg har en grei hastighet per nå?  Har trent i mange år, men det er først i det siste at jeg har satt hastighet som et treningsmål. Fram mot våren så skal jeg trene hastighet slik at jeg gjør et godt resultat når løpssesongen kommer i gang igjen. 

Anonymkode: 0221a...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt ok egentlig, men ikke veldig bra, men det kommer jo til å bli bra! :) 

Anonymkode: 0011d...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig bra i mine øyne, men det kommer helt ann på utgangspunktet ditt! :) Det er veldig bra hvis du ikke har trent noe særlig før eller er i dårlig form, det er helt ok hvis du er i ok form og trener middels og det er ikke noe bra hvis du driver toppidrett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt fin tid! Jeg har aldri løpt 3k under 15 min, og jeg løper 3-4 ganger i uka. Mitt mål er å ta 3k under 15 min :)

Anonymkode: 9a47a...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en langt over snittet bra tid, ikke mange som slår deg på 3000 meter dersom man ser det i en stor helhet.

Er bare å stå på videre, så vil du senke tiden ytterligere skal du se - men du må jo jobbe målrettet for det i og med at du alt har en grei tid å skulle kjempe mot.

Det er også slik, at jo mer du senker egen tid dess vanskeligere blir det jo å senke tiden ytterligere - det vil i alle fall innebære målrettet jobbing for å oppnå det målet - de siste sekundene også kan bli harde nok å ta - men håper du når den milepælen for din del... :)

Å bygge kapasitet er dog viktigere enn å øke farten, du har alt nok fart til at du kan klare ditt mål - så ha fokus på kapasitet - den øker jo også med høyere intensitet, som igjen betyr at du må løpe raskere.

----

Hva jeg prøvde å si, er at du har farten til å løpe mye raskere, kapasiteten til det har du dog ikke - hadde du løpt med din maksfart så hadde du absolutt ikke kommet langt - så er kapasiteten du må jobbe med og evnen til å holde ut med litt melkesyre som gjør deg vondt...

Endret av made4u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra! Gi deg selv klapp på skuldra og du virker veldig motivert med treninga så tiden blir sikkert lavere etterhvert :)

Anonymkode: 0bc6e...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Skal absolutt jobbe videre med det! :)

Anonymkode: 0221a...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...