Gå til innhold

Har du dumme barn?


Gjest Psychonaut

Har du dumme barn?  

33 stemmer

  1. 1. Har du dumme barn hjemme?

    • Nei, jeg har ingen dumme barn.
      24
    • Nei, jeg har ingen dumme barn, men jeg har minst ett barn med "lærevansker".
      4
    • Ja, jeg har minst ett dumt barn.
      5


Anbefalte innlegg

Gjest Psychonaut

Jeg vet at dette sitter langt inne for foreldre å innrømme overfor seg selv, men jeg er allikevel litt spent på hva folk vil svare på et anonymt nettforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn generelt er dumme og uvitende. Tror man at et barn kan være smart så juger man kun for seg selv.

Anonymkode: 5a32f...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psychonaut
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barn generelt er dumme og uvitende. Tror man at et barn kan være smart så juger man kun for seg selv.

Anonymkode: 5a32f...991

"Dum" er et relativt begrep, så her snakker vi selvsagt relativt i forhold til andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psychonaut
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Definer dum! 

Anonymkode: 0c0d8...8e8

Har en tråd om det her, men skal ikke legge noen føringer for hva folk vil svare i denne tråden. Forøvrig stiller jeg meg også bak det første svaret i den tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Psychonaut skrev:

"Dum" er et relativt begrep, så her snakker vi selvsagt relativt i forhold til andre barn.

Barn er lettere tilbakestående, lite intelligente og totalt blottet for fornuft. I min bok er man da dum.

Anonymkode: 5a32f...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dumme barn her nei, kun smarte og begavede. Kunne lese lenge før skolestart, er på topp 3 i klassen i alle fag, spilt sjakkturneringer med voksenklubb fra 11-årsalderen, spilte lange og avanserte pianotykker før fylte 10 og har nok høyere IQ enn mange her inne. Har sosial intelligens også, og humor, raushet og empati. Skjønner godt om du blir sur og føler for å gjøre narr og si at jeg fantaserer, men det gjør jeg altså ikke. Jeg er rett og slett skikkelig flink til å lage vidunderbarn  :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn er ikke dumme. De har bare mindre erfaring. Voksne mennesker som etter sin bok mener alle barn er dumme er nok ikke så smarte de heller.

Anonymkode: 3d83a...5ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiotisk tråd. Hvis man mener sitt eget barn er dum så bør man ikke ha barnet. Barn merker hva foreldrene synes om dem selv om de ikke sier det rett ut. 

Anonymkode: 21ab8...75d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psychonaut
14 minutter siden, antbug skrev:

Ingen dumme barn her nei, kun smarte og begavede. Kunne lese lenge før skolestart, er på topp 3 i klassen i alle fag, spilt sjakkturneringer med voksenklubb fra 11-årsalderen, spilte lange og avanserte pianotykker før fylte 10 og har nok høyere IQ enn mange her inne. Har sosial intelligens også, og humor, raushet og empati. Skjønner godt om du blir sur og føler for å gjøre narr og si at jeg fantaserer, men det gjør jeg altså ikke. Jeg er rett og slett skikkelig flink til å lage vidunderbarn  :smilorange:

Ingenting galt med det. Høres ut som at du og mannen har gode gener, og at dere i tillegg gjør en kjempejobb.

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en idiotisk tråd. Hvis man mener sitt eget barn er dum så bør man ikke ha barnet. Barn merker hva foreldrene synes om dem selv om de ikke sier det rett ut. 

Anonymkode: 21ab8...75d

Hva om man mener sitt eget barn har "lærevansker"? Bør man ikke få ha barnet da heller? Det er jo akkurat det samme.

Endret av Psychonaut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Psychonaut skrev:

Hva om man mener sitt eget barn har "lærevansker"? Bør man ikke få ha barnet da heller? Det er jo akkurat det samme.

Å forstå at barnet har lærevansker og prøve å hjelpe det er noe helt annet enn å mene at man har en dum unge. 

Anonymkode: 21ab8...75d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psychonaut
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å forstå at barnet har lærevansker og prøve å hjelpe det er noe helt annet enn å mene at man har en dum unge. 

Anonymkode: 21ab8...75d

Men "lærevansker" og "dum" er jo akkurat det samme. Dessuten er det ingen som sier at man ikke skal hjelpe og tilrettelegge om man innser at man har en dum unge. Kanskje ungen til og med kan få bedre tilrettelegging og hjelp dersom foreldrene først klarer å innse at en spade er en spade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Psychonaut skrev:

 

Hva om man mener sitt eget barn har "lærevansker"? Bør man ikke få ha barnet da heller? Det er jo akkurat det samme.

Nettopp og siden flere ville svart ærlig på "lærevansker" burde du heller spurt om det.

Anonymkode: cdbc3...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psychonaut
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp og siden flere ville svart ærlig på "lærevansker" burde du heller spurt om det.

Anonymkode: cdbc3...ed9

Kanskje det ikke bare er ærlige svar jeg er ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Psychonaut skrev:

Kanskje det ikke bare er ærlige svar jeg er ute etter?

Vil du gjerne ha uærlige svar også? Hvorfor?

Anonymkode: 52353...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Psychonaut skrev:

Men "lærevansker" og "dum" er jo akkurat det samme. Dessuten er det ingen som sier at man ikke skal hjelpe og tilrettelegge om man innser at man har en dum unge. Kanskje ungen til og med kan få bedre tilrettelegging og hjelp dersom foreldrene først klarer å innse at en spade er en spade?

Lærevansker er ikke det samme som dum nei. Det kommer selvfølgelig helt an på om man har spesifikke eller generelle lærevansker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior er ung ufør delvis pga sine kognitive evner, men jeg ville selvsagt aldri omtalt han som "dum" for det blir for flåsete. Hva hadde du gjort TS? 

Anonymkode: cdbc3...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...