Gå til innhold

Tips og triks, dos and don´ts når man vil at embryoet skal feste seg, og tidlig graviditet


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen sier, lurer jeg på om noen har noen forslag til noe man bør eller ikke bør gjøre når man vil at embryoet skal feste seg. Jeg vet at det ikke finnes en "fasit" og at det er forskjellig fra person til person hva som fungerte, men jeg vil gjerne vite hva jeg KAN gjøre for å hjelpe til.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er først og fremst embryoet som må klare sin del, du kan ikke gjøre festingen for det. Så enkelt, og så vanskelig. Unngå storforbruk av kaffe, alkohol, røyk. Spis næringsrikt. 

Forsøket som klaffet for meg, var med en enorm krangel med kjæresten på vei hjem fra innsett, fordi han hadde sagt noe veldig sårende til hormonelle meg,  at han ikke orket det hvis vi fikk et barn som .... i min familie (diagnosebarn, men jeg elsker jo ungen).

Anonymkode: b32f0...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det går an å overstyre naturen. Det som går galt, går liksom galt uansett hvor mye rett man gjør. Og det som går riktig vei, går riktig vei uansett hvor lite man har gjort seg fortjent til det. Lev sunt, ta folat. For å ha ren samvittigheten den dagen du får positiv test for din egen del. (Men egentlig tror jeg det har lite å si hva man gjør. Det som dannes levedyktig, tåler det meste. Det som er svakt, holder ikke, selv om man gjør alt rett.)

Anonymkode: 0de57...067

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gynekolog jeg var hos i sommer i forbindelse med MA/SA sa jeg skulle komme tilbake med en gang om jeg ble gravid på nytt. Han ønsker å sette meg på albyl E som han sa øker blodgjennomstrømning i livmoren og gjør at fosteret (embryo) fester seg dypere.  Har googlet det litt og tror albyl E er brukt i en del tilfeller av gjentatte SA. 

Anonymkode: 0c4f2...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som AB over her at det som er levedyktig holder, det andre gjør ikke. Samtidig tenker jeg at man kan prøve å legge til rette. Selv har jeg redusert kaffe og alkoholinntak nå samt tar folat. Har også hørt at det skal hjelpe å spise varme ting og å holde seg varm. Det siste for å legge til rette for et "hjemmekoslig" sted for embryoet. Når man er desperat prøver man jo endel. Mtp kaffe tror jeg nok kanskje dette har noe for seg, fordi det er jo påvist at for høyt koffeininntak kan føre til spontanabort. Alkohol skal man jo helst holde seg unna uansett. Jeg må likevel si at jeg blir lei av å leve som gravid når jeg ikke nødvendigvis er det, gang på gang

Anonymkode: 7d846...3d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gynekolog jeg var hos i sommer i forbindelse med MA/SA sa jeg skulle komme tilbake med en gang om jeg ble gravid på nytt. Han ønsker å sette meg på albyl E som han sa øker blodgjennomstrømning i livmoren og gjør at fosteret (embryo) fester seg dypere.  Har googlet det litt og tror albyl E er brukt i en del tilfeller av gjentatte SA. 

Anonymkode: 0c4f2...9cd

Tuller du? Jeg fant dette om Abyl-E på Felleskatalogen : "Fertilitet
Acetylsalisylsyre kan svekke kvinners fruktbarhet (fertilitet). Albyl-E anbefales derfor ikke til kvinner som planlegger å bli gravide, har vanskeligheter med å bli gravide eller som blir behandlet for ufrivillig barnløshet."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt folat i noen år, sånn er det når man er prøver. Jeg kutta også ned på kaffe og gikk over til koffeinfri kaffe når jeg drakk kaffe. Tenkte ikke på det med varme, så det kan jeg prøve neste gang.

Noen flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid den måneden jeg prøvde Maca root (hadde prøvd i 8 mndr.) Sluttet å ta det ved postitiv test, mistet, begynnt e igjen med maca root, ble gravid og fortsatte from til uke 20. Sitter her nå med en sovende baby i armene. Om det funket, var tilfeldig eller placebo vet jeg ikke :) om du skal ta dette og holder på med annen hormonbehandling, bør du rådføre deg med lege før du tar dette :) har du vært til utredning? Har du prøvd lenge?  Lykke til 

Anonymkode: 0064b...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2016 den 17.15, Snip skrev:

Tuller du? Jeg fant dette om Abyl-E på Felleskatalogen : "Fertilitet
Acetylsalisylsyre kan svekke kvinners fruktbarhet (fertilitet). Albyl-E anbefales derfor ikke til kvinner som planlegger å bli gravide, har vanskeligheter med å bli gravide eller som blir behandlet for ufrivillig barnløshet."

Det er jo derfor man settes på det ETTER man har blitt gravid. Men det er jo for de som har hatt gjentatte SA eller man har funnet at kvinnen trenger av andre årsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Det er jo derfor man settes på det ETTER man har blitt gravid. Men det er jo for de som har hatt gjentatte SA eller man har funnet at kvinnen trenger av andre årsaker. 

Ok, da så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ble gravid lå jeg med beina i været i en halvtime. Er ikke så veldig overtroisk av meg, men syns det var morsomt å prøve. Om det hadde noe å gjøre med at jeg ble gravid er umulig å si 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble gravid den måneden jeg prøvde Maca root (hadde prøvd i 8 mndr.) Sluttet å ta det ved postitiv test, mistet, begynnt e igjen med maca root, ble gravid og fortsatte from til uke 20. Sitter her nå med en sovende baby i armene. Om det funket, var tilfeldig eller placebo vet jeg ikke :) om du skal ta dette og holder på med annen hormonbehandling, bør du rådføre deg med lege før du tar dette :) har du vært til utredning? Har du prøvd lenge?  Lykke til 

Anonymkode: 0064b...4c7

Hva er det? Vi har hatt ett fryseforsøk etter totalfrys og skal ha et nytt fryseforsøk i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, malla1989 skrev:

Når jeg ble gravid lå jeg med beina i været i en halvtime. Er ikke så veldig overtroisk av meg, men syns det var morsomt å prøve. Om det hadde noe å gjøre med at jeg ble gravid er umulig å si 😄

Tror ikke jeg har sjangs til å gjøre det når jeg må ha ICSI ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Trulsa skrev:

Unngå Ibux, Voltaren og Naproxen hvis du prøver å bli gravid.

Takk for tips =) Jeg tok ingenting av smertestillende mens jeg håpte det skulle feste seg. Tok ikke migrenemedisin heller, selv om det var veldig vondt til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 2 October 2016 den 22.24, FlyBabe skrev:

Hva er det? Vi har hatt ett fryseforsøk etter totalfrys og skal ha et nytt fryseforsøk i november.

http://natural-fertility-info.com/maca kanskje det holdt hormonene stabile slik at embryo festet seg skikkelig (?). Lykke til med fryseforsøk ☺️

Anonymkode: 0064b...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.10.2016 den 9.28, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker som AB over her at det som er levedyktig holder, det andre gjør ikke. Samtidig tenker jeg at man kan prøve å legge til rette. Selv har jeg redusert kaffe og alkoholinntak nå samt tar folat. Har også hørt at det skal hjelpe å spise varme ting og å holde seg varm. Det siste for å legge til rette for et "hjemmekoslig" sted for embryoet. Når man er desperat prøver man jo endel. Mtp kaffe tror jeg nok kanskje dette har noe for seg, fordi det er jo påvist at for høyt koffeininntak kan føre til spontanabort. Alkohol skal man jo helst holde seg unna uansett. Jeg må likevel si at jeg blir lei av å leve som gravid når jeg ikke nødvendigvis er det, gang på gang

Anonymkode: 7d846...3d0

Hun som har forsket på dette med kaffe sier at det gjelder høyt inntak, ikke om man kun drikker 2-4 kopper dagen. 

Anonymkode: 6f4e1...ae9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en del mnd, og hadde både en MA, deretter tre mnd uten noe og så to kjemiske. Det jeg endret den mnd spiren satt var: gikk tur hver dag, 30-60 min etter jobb. Hørt at det er viktig med god blodgjennomstrømning, dumt å bare sitte stille (har kontorjobb), og jeg droppet kaffe for alle første gang. Alt dette fra påvist eggløsning (tempet). Da satt den endelig! Kan like gjerne være tilfeldig dog ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

jeg skal ha innsett av et fryseforsøk om noen uker.. Jeg skal gå til noe som heter osteopati. Har allerede begynt behandling og skal ha 2 til før innsett.. Osteopati er noe som skal mjuke opp og få bedre blodgjennomstrømming i kroppen. Det de gjør er kun å trykker på noen punkter i kroppen. Jeg har bevis for at dette funker også.. Har tidligere vært hos han for sterke menssmerter som jeg har hatt vær gang TR kommer så lenge jeg kan huske. Var der på 2 behandlinger og da jeg fikk TR etterpå så var ikke smertene i nærheten en gang, går dit for å vedlikeholde dette og har ikke hatt menssmerter siden! Så jeg har stor troa på at dette kan bidra til å hjelpe egge med å feste seg etter innsett.. Han sier han mjuker opp livmora og hjelper med bedre blodgjennomstrømming. Anbefaler deg å prøve. Jeg skal dit 2 dager før innsett, og tilsammen 3 behandlinger som angår dette innen 1 mnd før innsett 😊

Anonymkode: 782cd...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...