Gå til innhold

Og måtte spy av ting - folk - episoder - meninger m.m.


fuglekvitter__

Anbefalte innlegg

Hva tror dere er grunnen til at noen bruker ordet "Jeg må spy av person Y", eller "jeg må spy av fargevalget til person X".
Det er så voldsomt. Kan ikke bare person X få velge de fargene han eller hun vil selv?

Jeg antar at de som må spy hele tiden ikke mener det bokstavelig, men hvorfor ikke moderere språket litt?
Det må da være kjedelig å gå å være kvalm hele tiden...
 

Endret av fuglekvinnen__
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta det bokstavelig. Det finnes mange ord og utrykk som brukes i språk som ikke skal tas bokstavelig. Enig i at man ikke alltid behøver å utrykke sin mening.

Anonymkode: bafa2...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 time siden, fuglekvinnen__ skrev:

Hva tror dere er grunnen til at noen bruker ordet "Jeg må spy av person Y", eller "jeg må spy av fargevalget til person X".
Det er så voldsomt. Kan ikke bare person X få velge de fargene han eller hun vil selv?

Jeg antar at de som må spy hele tiden ikke mener det bokstavelig, men hvorfor ikke moderere språket litt?
Det må da være kjedelig å gå å være kvalm hele tiden...
 

Høres ut som et fjortis utrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er ok at mennesker får en litt sånn aha opplevelse av at noen syns meningene eller holdningene deres er motbydelige og frastøtende

Anonymkode: b996e...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Haru skrev:

Kan ikke du bare la folk få formulere seg slik de vil?

ja det kan du, om du prøver

Joda. Men da blir det litt merkelige svar personer som sier sånt kan få, eller mangel på svar å gi til en person hvis de må spy av "alt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er ok at mennesker får en litt sånn aha opplevelse av at noen syns meningene eller holdningene deres er motbydelige og frastøtende

Anonymkode: b996e...b05

Fint for deg, men hvordan går det an å mene i det hele tatt at noen er frastøtende? Det er jo en veldig umoden tankegang.
Eksempel: "Jeg må spy av person Y, fordi person Y vrikker så mye på rumpa - Jeg må spy av at person gjorde ditten eller datten. Det kommer jo an på hva slags person som sier det så klart og i hvilke setting, men nå satte jeg i sammen en setting her som ikke er så vanskelig å forstå.

"Jeg må spy av politiker fordi han eller hun mener at...". Man skader jo bare seg selv med å være så lite empatisk i sitt vesen når noen er sånn. Nå er det ikke så mange som må spy så ofte, også er jeg enig med Gothminister. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Høres ut som et fjortis utrykk.

Ja. Jeg kom over det i en artikkel. Jeg husker at det var litt vanlig på barneskolen. Det samme med: "Å herregud så tragisk at...". :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbinder det stort sett med følelsesstyrte mennesker som har problemer med å formulere argumenter, eller begrunne sine egne standpunkter. Da er det lettere å apelere til følelsesstyrte kroppsreaksjoner enn å reflektere noe mer over den man later som man spyr av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...