Gå til innhold

Er dette innafor ?? Forberedt på mye kritikk..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå blir jeg vel dømt her i fra og til månen, er det ok å dra i et 30 årslag 4 uker etter fødsel, om man blir et par timer og kanskje tar seg 1-2 glass med vin? Mens barnefar passer baby , og baby får morsmelk på flaske som jeg har pumpet... Jeg skal ikke være der hele kvelden, og det hadde vært deilig med et glass eller to.. Ellers kan jeg alltid kjøre , men det har jeg gjort de siste 10 mnd :P 

jeg er også klar over anbefalingen om 6 uker avhold av alkohol etter fødsel !! 

Vet mange synes dette høres drøyt ut, så spar dere gjerne for de verste kommentarene... 

 

Anonymkode: 97c48...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er selv invitert i 40-årslag i helga, baby er da 3,5 uke. Hadde ikke falt meg inn å takke ja heller. Men det er meg 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du selv ønsker, og orker, selvfølgelig skal du dra! Planen din høres helt fornuftig ut, og seriøst, babyen kommer ikke til å huske det. Det absolutt verste inntrykket babyen får er at mamma var litt borte - oj mamma kom tilbake. Ellers merker det ikke det i det hele tatt, hvis du er heldig med soving. 

Jeg har selv drikket et glass øl da babyen min var 4 uker - og fikk der og da kjempedårlig samvittighet, men nå tror jeg ikke det var så farlig, og man leser om flere forskning som støtter at fare ved alkoholmengde i morsmelk er sterkt overdrevet.

Anonymkode: 95560...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg du, og ikke ha dårlig samvittighet. Det er viktig for mange av oss med litt tid for seg selv også for å kunne være en god mor tror jeg 😊

Anonymkode: 52b7e...5a5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innafor, men hvorfor ikke ta med mann og barn?

Anonymkode: fa8d4...7a6

Ehhh, fordi mann og baby naturligvis ikke er invitert? 

Anonymkode: 88974...688

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innafor, men hvorfor ikke ta med mann og barn?

Anonymkode: fa8d4...7a6

Kanskje det er jentekveld? Eller at bare TS er invitert? Ikke alltid det passer med baby og det er godt med litt fritid også. :) Når det er snakk om noen timer og babyen er sammen med far så synes jeg det er innafor. 

Var selv ute (ikke fest, men det spiller ingen trille for babyen)  i 2-4 timer et par ganger når barnet var 3-5 uker gammelt og hjemme hos pappaen. Det var deilig. 

Anonymkode: c5f0f...861

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ubekymret for vinen. Var litt limt sammen med babyen på den tiden, så jeg hadde ikke slappet av med å være borte. Hvis far er mye delaktig i kos og stell, vil sikkert babyen ha det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert helt innafor, men for å være på den sikre siden ville jeg ikke ammet før alkoholen er ute av blodet (nyere forskning tilsier vel at alkoholmengden i melka blir på nivå med surmelk og ikke farlig for babyen, men jeg ville foretrukket å være på den sikre siden når babyen er så liten), samt ikke håndtere babyen dersom du er påvirket av alkohol samt ikke samsove.

Hilsen ei som fortsatt ikke tør drikke alkohol selv om babyen er 9 måneder (men så er jeg overhysterisk også da :fnise: )

Anonymkode: b0525...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innafor, men hvorfor ikke ta med mann og barn?

Anonymkode: fa8d4...7a6

Barn er naturligvis ikke invitert i 30-årsfest!! Noen må være hjemme med barnet, så hvis mor skal gå blir far hjemme. Ikke ta med barnet TS, det er en uting at enkelte foreldre skal ha med barna sine på alt.. 

ts: dra med god samvittighet! Barnet er hjemme med pappa :) helt innafor.

Anonymkode: a3953...257

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par timer er da ikke lenge, jeg var borte så lenge på dagtid på den alderen. Drakk ikke, men babyen gir jo blaffen i hva man driver med.

Dog måtte vi gi mme, og babyen var like vant til pappaen som meg helt fra fødsel. 

Hadde ungen vært ekstra knyttet til meg og strevd med flaske hadde jeg holdt meg hjemme og ventet til neste anledning. 

Anonymkode: d8351...4e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

..jeg er også klar over anbefalingen om 6 uker avhold av alkohol etter fødsel !! 

Anonymkode: 97c48...6d6

Seriøst, Norske anbefalinger rundt alkohol er så ekstremt politiske at de har null troverdighet lenger!

Og de sosiale "reglene" rundt det å få barn trenger omfattende revidering, man skal ikke slutte å leve fordi man får barn. 

Kjør på og slå ut håret!

( Jeg måtte Google det, for det hørtes idiotisk ut. Og det var fordi man utelot en detalj.

Anbefalingen er knyttet til alkoholdrikking i tilknytning til amming: altså om du dro på festen, drakk , og så ammet babyen mens du hadde promille. DET skal man vente med til ungen er 6 uker, fordi babys evne til å forbrenne alkoholen som kommer i mors melk er dårlig utviklet. Alkoholen kommer inn som ett biprodukt av mors alkoholnivå i blodet, hvilket betyr at når mor er edru, er også melka uten alkohol. Det magasineres altså ikke opp alkohol i melka i brystene.

Så det handler ikke om å være avholds i 6 uker, det handler om å ikke amme i fylla i de første 6 ukene, en bittelite forskjell synes jeg)

Endret av Druid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis babyen har det bra med pappaen er det innafor. Mine babyer har vært ganske avhengige av meg på den alderen, og den siste bare skriker når han får flaske, så det hadde gått dårlig her.

Teste ut en kveld først kanskje? 

Anonymkode: bc791...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vel være greit så lenge du synes det er greit, altså har overskudd? Altså, jeg hang omtrent ikke sammen de første ukene pga søvnmangel osv, så for meg var det ganske uaktuelt, men går utifra at alle ikke er som meg (heldiggriser...)

Anonymkode: 20306...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det innafor. Jeg ville kanskje stusset litt om barnet ble overlatt til en fremmed barnevakt, men her er det jo snakk om den andre forelderen. Og så lenge barnet tar flaske er det helt uproblematisk at du drikker litt alkohol. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...